Klienci nie chcą elektryków. Do oferty Renault wraca silnik Diesla

Renault Megane Grandcoupe, czyli poprzednia wersja Megane oferowanego dziś wyłącznie z napędem elektrycznym, otrzymało właśnie silnik Diesla. Na prośbę klientów flotowych polski importer francuskiej marki przywrócił do oferty ceniony przez użytkowników silnik 1,5 l dCi. Ceny samochodu, który zgodnie z deklaracjami producenta zużywa średnio 4,6 l oleju napędowego na 100 km, startują od 113 900 zł.

Do cennika Renault Megane GrandCoupe wraca silnik Diesla. Auto z 1.5 dCi pali średnio 4,6 l/100 km
Do cennika Renault Megane GrandCoupe wraca silnik Diesla. Auto z 1.5 dCi pali średnio 4,6 l/100 kmmateriały prasowe

Renault Megane Grandcoupe to ostatni spalinowy reprezentant popularnego francuskiego kompaktu. Do tej pory auto oferowane było polskim nabywcom wyłącznie z benzynowym silnikiem 1.3 TCe o mocy 140 KM i ręczną skrzynią biegów. Teraz, do oferty triumfalnie wraca wysokoprężny 1.5 dCi o mocy 115 KM.

Renault robi krok w tył. Diesel wraca do oferty Megane

Decyzja o powrocie do polskiej oferty Megane Grandcoupe z silnikiem Diesla to ukłon w stronę klientów flotowych, których auta pokonują z reguły duże dystanse.

Megane GrandCoupe posiada zbiornik paliwa 50 l, co pozwala na zasięg do 1060 km i może mieć znaczenie dla osób pokonujących długie trasy oraz klientów flotowych
przekonują przedstawiciele Renault
Odmiana Grandcoupe ma mylącą nazwę – to po prostu sedanmateriały prasowe

Renault Megane Grandcoupe z jednostką wysokoprężną oferowane będzie wyłącznie z automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią EDC o siedmiu przełożeniach. Producent deklaruje, że auto w takiej konfiguracji zużywa średnio zaledwie 4,6 l oleju napędowego na 100 km.

Megane Grandcoupe 1.5 dCi w Polsce. Znamy ceny

Podobnie jak odmiana benzynowa, nowa wersja napędowa Megane Grandcoupe występować będzie tylko w dwóch odmianach wyposażenia:

  • evolution (cena od 113 900 zł),
  • techno (cena od 117 400 zł).

W bazowej odmianie, oprócz wymaganych unijnymi przepisami systemów ADAS (automatyczne hamowanie przed przeszkodą, utrzymywania pasa ruchu, ostrzeganie o przekroczeniu prędkości), otrzymujemy m.in. takie wyposażenie standardowe, jak:

  • dwustrefowa klimatyzacja automatyczna,
  • zespół zegarów i wskaźników z kolorowym 7-calowym ekranem TFT,
  • automatyczny hamulec postojowy,
  • system multimedialny easy link 7" (DAB) z nawigacją.

Topowa odmiana techno wyposażona jest ponadto w:

  • system multi-sense (wybór trybów jazdy),
  • kartę Renault hands free z funkcją powitalną,
  • światła przednie full LED „Pure Vision,
  • aluminiowe obręcze kół w rozmiarze 17 cali (w podstawowej odmianie 16-calowe felgi stalowe).

Samochody w nowej specyfikacji można już zamawiać u dealerów Renault. Stosunkowo przystępne cenowo nowe auto z silnikiem Diesla powinno zainteresować głównie klientów biznesowych, których pojazdy pokonują z reguły duże przebiegi. Patrząc z tej perspektywy minusem jest niestety brak na liście wyposażenia Renault Grandcoupe tempomatu.

Pewną niedogodnością może też być dość nietypowa jak na standardy flot wersja nadwoziowa. Dealerzy Renault przekonują jednak, że - przy długości 4,63 m - auto zapewnia ”komfortową przestronność”, a bagażnik oferuje aż 503 l pojemności (987 l po złożeniu oparć tylnej kanapy).

Kia pokazała nowe elektryki. Sedan z zasięgiem 600 km i dostawczakMaciej OlesiukINTERIA.PL