Kiedyś chciał ją mieć każdy Polak. Sprzedaż rodzimej firmy spada o 44 proc.

N126 to najpopularniejsza przyczepa kempingowa polskiego producenta.
N126 to najpopularniejsza przyczepa kempingowa polskiego producenta.Niewiadówmateriały prasowe

W skrócie

  • Firma Niewiadów, znana z popularnych przyczep kempingowych, zanotowała aż 44-procentowy spadek sprzedaży w pierwszej połowie 2025 roku.
  • Polacy coraz chętniej wybierają kampery zamiast przyczep, co potwierdza rosnąca liczba rejestracji tych pojazdów, mimo ogólnego lekkiego spadku rynku.
  • W segmencie używanych kamperów i przyczep wciąż dominuje import z Niemiec i innych krajów europejskich, a najbardziej poszukiwane są marki Fiat i Volkswagen.
  • Więcej podobnych informacji znajdziesz na stronie głównej serwisu
Biała przyczepa kempingowa podpięta do niebieskiego samochodu zaparkowana na zielonej trawie obok drewnianego budynku, w tle widoczne drzewa i stół turystyczny z krzesłami.
Przyczepa kempingowa N126 stworzyła polski caravaning.Michał DerelaWikimedia Commons

Sprzedaż przyczep Niewiadów spadła o 44 proc. Pozostałe firmy wykorzystują słabnące zainteresowanie

Niestety nasz rodzimy producent cały czas boryka się z problemami kadrowymi i jakościowymi, tracąc jednocześnie dużą część rynku. Zachodni producenci nie śpią i próbują tę sytuację wykorzystywać, co daje się zauważyć w wynikach sprzedaży w segmencie przyczep lekkich
powiedział Sebastian Klauz, wiceprezes Polskiej Grupy Caravaningowej.

Ile przyczep kempingowych zarejestrowali Polacy w pierwszych sześciu miesiącach 2025 r.?

Jadąc z przyczepą kempingową obowiązują nas takie same ograniczenia prędkości, jak kierowców samochodów ciężarowych
Jadąc z przyczepą kempingową obowiązują nas takie same ograniczenia prędkości, jak kierowców samochodów ciężarowychINTERIA.TV
  1. Hobby: 174 szt. (+13,0 proc.)
  2. Niewiadów: 81 szt. (-43,8 proc.)
  3. Adria: 80 szt. (+27,0 proc.)
  4. Knaus: 36 szt. (+9,1 proc.)
  5. Dethleffs: 35 szt. (-42,6 proc.)

Niemiecki lider niezagrożony pomimo spadku sprzedaży

Czerwono-biały kamper zaparkowany na tle gór z ośnieżonymi szczytami, wokół zielone pola i lasy, atmosfera wypoczynku i podróży.
Volkswagen Grand California to największy kamper w gamie producenta. Polska to dla niego bardzo ważny rynek.Maciej OlesiukINTERIA.PL
  1. Volkswagen: 272 szt. (-38,3 proc.)
  2. Benimar: 102 szt. (+34,2 proc.)
  3. Roller Team: 72 szt. (+30,9 proc.)
  4. Rimor: 64 szt. (+128,6 proc.)
  5. Chausson: 64 szt. (+128,6 proc.)
  6. McLouis: 53 szt. (+152,4 proc.)
Już w pierwszym półroczu marka Chausson notuje wzrost o 128 proc., McLouis o 152 proc., Adria o 210 proc., a Rimor o 128 proc., przewyższając swoje całoroczne wyniki z ubiegłych lat. Wszystkie te brandy należą do grupy Trigano, więc wyniki mogą świadczyć o zmianie polityki handlowej tej grupy
dodaje Sebastian Klauz z PGC.

Polacy równie chętnie kupują używane kampery. Dominuje jedna marka i jeden kraj

Zobacz również:

Volkswagen Multivan. FilmINTERIA.PL