Kia Stinger z dieslem pod maską

Najbardziej ekscytujący model Kii dostanie w Europie... pragmatyczną jednostkę napędową.

Kia Stinger
Kia StingerKia

Kia Stinger to zdecydowanie najciekawszy model koreańskiej marki, która jeszcze nie tak dawno sprzedawała "dobre auta w dobrej cenie", a teraz oferuje nam auto chcące najwyraźniej rywalizować z Audi A7 i Mercedesem CLS.

Kia Stinger

Kia StingerKia
Kia StingerKia
Kia StingerKia
Kia StingerKia
Kia StingerKia
Kia StingerKia
Kia StingerKia
Kia StingerKia
Kia StingerKia
Kia StingerKia
Kia StingerKia
Kia StingerKia
Kia StingerKia
Kia StingerKia
Kia StingerKia
Kia StingerKia
Kia StingerKia
Kia StingerKia
Kia StingerKia
Kia StingerKia
Kia StingerKia
Kia StingerKia
Kia StingerKia
Kia StingerKia
Kia StingerKia
Kia StingerKia
Kia StingerKia

Pod jego maską znajdziemy dwa silniki benzynowe, dobrze korespondujące z agresywnym wyglądem auta - 2-litrową jednostką o mocy 255 KM oraz 3,3-litrowe V6 turbo o mocy 370 KM. Okazuje się jednak, że w Europie dostępny będzie jeszcze jeden, zgoła inny silnik.Chodzi o diesla 2.2 CRDi, rozwijającego 200 KM i 440 Nm masymalnego momentu obrotowego. Nie jest to mało, ale dość skromnie jak na auto o sportowym zacięciu i napędzie na tylne koła. Osiągi w tej wersji są wystarczające (sprint do 100 km/h w 8,5 s), ale można by oczekiwać, że Kia opracuje dla wysokoprężnego Stingera jakąś mocniejszą jednostkę, albo przynajmniej wyciśnie nieco więcej koni mechanicznych z już istniejącego silnika.

Kia StingerKia

Kia Stinger pojawi się na europejskich rynkach w czwartym kwartale 2017 roku.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas