Juke Nismo RS - więcej mocy
Nissan przywiózł do Los Angeles ostrzejszą wersję Juke'a Nismo z dopiskiem "RS".
Nissan Juke Nismo RS korzysta z 1,6-litrowej, turbodoładowanej jednostki benzynowej z bezpośrednim wtryskiem paliwa (oznaczenie DIG) - tej samej, która pod maską Juke'a Nismo generuje moc 200 KM.
Model będzie oferowany w dwóch wersjach: przednio- i czteronapędowej. W pierwszej z nich silnik legitymuje się mocą 218KM przy 6000 obr./min i 284 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 3600-4800 obr./min i współpracuje z 6-biegową skrzynią ręczną. W drugiej - generuje 213 KM przy 6000 obr./min i 249 Nm w zakresie 2400-6000 obr./min, a do pary ma bezstopniową przekładnię Xtronic CVT.
Powyższe parametry dotyczą odmiany z rynku północnoamerykańskiego. Atutem odmiany przednionapędowej jest nie tylko znacznie wyższy moment obrotowy, ale i mechaniczna szpera. Zastosowano w niej skrzynie z krótszymi pierwszymi trzema przełożeniami oraz wzmocnione sprzęgło. Wersja z przekładnią CVT ma z kolei możliwość "przerzucania" momentu zarówno między osiami, jak i pomiędzy tylnymi kołami, oraz wielowahaczowe tylne zawieszenie zamiast belki skrętnej.
Dodatkowe konie inżynierowie Nissana wykrzesali dzięki zmianom w oprogramowaniu i zastosowaniu mocniejszych korbowodów oraz układu wydechowego o większej przepustowości.
Juke Nismo RS otrzymał też wzmocnienia nadwozia, sztywniejsze zawieszenie, bardziej wydajne hamulce z wentylowanymi tarczami również z tyłu oraz przeprogramowane wspomaganie kierownicy.
Agresywne ospojlerowanie wersji nie różni się od tej z "etatowego" Nismo. W kabinie pojawiły natomiast fotele Recaro oraz wstawki imitujące włókno węglowe.
Nissan Juke Nismo RS
Nissan Juke Nismo RS (czytaj więcej)
Informacje na temat rynkowej premiery Juke'a Nismo RS zostaną opublikowane w późniejszym terminie. Model będzie oferowany również w Polsce.
msob