Honda pokazała kolejnego SUV-a. Jest jeszcze większy niż CR-V. I elektryczny

Honda Prologue to pierwszy model japońskiego producenta przygotowany we współpracy z General Motors. I pierwszy całkowicie elektryczny SUV Hondy. Do produkcji wejdzie już w 2024 r.

Honda Prologue
Honda Prologuemateriały prasowe

Japończycy już jakiś czas temu nawiązali współpracę z General Motors w kwestii wspólnej budowy samochodów elektrycznych. Honda ma za sobą długie lata doświadczeń z napędami elektrycznymi, już ćwierć wieku temu zaczęła sprzedawać elektryczny model EV Plus, przez lata zdobywała doświadczenie w dziedzinie napędów hybrydowych i wodorowych.

Teraz poszerza gamę o elektrycznego SUV-a, oto Honda Prologue

Honda Prologue

Honda Prologue EV

Honda Prologuemateriały prasowe
Honda Prologuemateriały prasowe
Honda Prologuemateriały prasowe
Honda Prologuemateriały prasowe
Honda Prologuemateriały prasowe
Honda Prologuemateriały prasowe
Honda Prologuemateriały prasowe
Honda Prologuemateriały prasowe

Elektryczny SUV Hondy ma 4,88 metra długości i 1,99 metra szerokości, jest więc o 20 cm dłuższy i 13 cm szerszy od największego sprzedawanego w Europie SUV-a marki - modelu CR-V. Rozstawem osi na poziomie 3094 mm może się bić z jeszcze większymi autami - jest prawie identyczny jak np. w BMW X7 (3105 mm).

Honda Prologue powstaje na tej samej platformie, co Chevrolet Blazer

Dla porównania, elektryczny SUV GM-u wygląda tak:

Chevrolet Blazer EVmateriały prasowe

W porównaniu z nim Hondę zaprojektowano o wiele grzeczniej, bardziej uniwersalnie, dzięki czemu ma szansę spodobać się większej liczbie klientów. Choć z drugiej strony, pewnie nie braknie i takich, którzy uznają ten design za nijaki i za niewystarczająco wyróżniający auto z tłumu.

Wnętrze Hondy Prologue urządzono w hondowskim stylu, nie brakuje tu nawiązań do chociażby najnowszego Civica, czy modelu HR-V. To co przykuwa uwagę, to fizyczne pokrętło do sterowania głośnością obok ekranu oraz całkiem spory zestaw przycisków pod nim. W czasach, gdy producenci kumulują wszystkie funkcje na ekranie, jest to dość odważne posunięcie.

Co napędza Hondę Prologue

W tej kwestii konkretów niestety jeszcze brak. Na platformie BEV3, która służy za bazę do budowy tej Hondy, General Motors stosuje napęd znany pod nazwą Ultium. W ramach tej konstrukcji GM proponuje napędy elektryczne o mocy od 245 do przeszło 550 KM. Jak wykorzysta go Honda - przekonamy się bliżej 2024 r.

***

Moto Flesz - odcinek 59. Specjalna edycja Audi TT, co zrobić, by rozwijać elektromobilność?INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas