​Hilux spotyka Gladiatora

Nowozelandzka Toyota ubrała Hiluxa w nową zbroję, czyniąc z legendarnego pickupa jeszcze większego twardziela, godnego generała Maximusa. Hilux Gladiator Concept z bogatym wyposażeniem terenowym spotkał się z ogromnym zainteresowaniem publiczności targów Mystery Creek Fieldays 2017 w Nowej Zelandii. Teraz Toyota przygotowuje limitowaną edycję Hilux Gladiator, inspirowaną wersją koncepcyjną.

"Zbudowaliśmy Hiluxa Gladiator Concept specjalnie na stoisko Toyoty na targach Mystery Creek Fieldays, aby pokazać szerokie możliwości personalizacji tego modelu. Zainteresowanie publiczności nas zdumiało i zachwyciło" - powiedział Spencer Morris, dyrektor ds. produktu Toyota New Zealand. Koncepcyjny Hilux Gladiator powstał we współpracy z firmą Retro Vehicle Enhancements na bazie Hiluxa SR5 z napędem 4WD. Tuning objął lift zawieszenia, dodano także 20-calowe koła z terenowymi oponami. Agresywnie wyglądające zawieszenie tworzy terenową całość z orurowaniem i wyciągarką, osłoną miski olejowej, snorkelem i poszerzonymi błotnikami. Do tego dodatkowe światła LED na dachu oraz grafika z logo Gladiator.

Reklama

We wnętrzu pojawiła się specjalnie opracowana tapicerka z czerwonej skóry, wykończenia w stylu włókna węglowego oraz maty z logo Gladiator.

Jak zapewnia Spencer Morris, Hilux Gladiator, który trafi do salonów, będzie nieco bardziej praktyczny. Niektóre części wymagają jeszcze pozyskania homologacji. Jego zdaniem, nowa wersja pick-upa Toyoty spotka się z dużym zainteresowaniem klientów.

Toyota Hilux 8. generacji zadebiutowała w Europie w 2016 roku. Obecnie jest to najpopularniejszy pickup w Polsce. Nowy model wyróżnia się odporniejszą konstrukcją na ramie oraz wnętrzem wykończonym w standardzie SUV. Samochód ma większe możliwości terenowe, wzmocnioną skrzynię o ładowności od 1000 kg i silnik D-4D 2.4 z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek (VTG) oraz intercoolerem, spełniający normę Euro 6. Hilux wyposażony w 6-biegową manualną skrzynię biegów przyspiesza od 0 do 100 km/h w 12,8 s, zaś w wersji z 6-biegowym automatem potrzebuje 13,2 s do setki.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy