GP Niemiec: Schumacher po raz 81.
Wszystko zgodnie z planem. Michael Schumacher wygrał Grand Prix Niemiec - 12. eliminację Mistrzostw Świata Formuły 1 2004.
Niemiecki kierowca Ferrari, który wyrównał własny rekord zwycięstw w jednym sezonie (11), wyprzedził na Hockenheimring Jensona Buttona (BAR-Honda) oraz Fernando Alonso (Renault).
"Schumi", który był jak zwykle w tym roku nieosiągalny dla rywali, odniósł 81. zwycięstwo w karierze i 62. w barwach Ferrari. Dla sześciokrotnego mistrza świata była to także trzecia wygrana w GP Niemiec. Poprzednio triumfował on w Hockenheim w 1995 (w barwach ekipy Benetton-Renault) i 2000 roku.
Prawdziwą ozdobą wyścigu była jednak walka o drugą pozycję, którą stoczyli Jenson Button i Fernando Alonso. Ostatecznie - po wielu próbach - Anglikowi udało się na 52. okrążeniu wyprzedzić kierowcę Renault i mimo problemów z kaskiem (odklejający się wizjer!) zdołał dowieźć 8 punktów do mety. Alonso musiał jeszcze odpierać ataki Coultharda, ale szkockiemu kierowcy McLarena-Mercedesa udało się zachować miejsce na podium.
Schumacher objął na starcie prowadzenie, a tuż za nim znaleźli się Alonso oraz Fin Kimi Raikkonen z McLaren-Mercedes.
Już na drugim okrążeniu Raikkonen wyprzedził Alonso. Zanim do tego doszło do boksu musiał zjechać Rubens Barrichello. Zbyt agresywna jazda Brazylijczyka na pierwszej rundzie spowodowała uszkodzenie przedniego spojlera w jego Ferrari. Wrócił na tor na ostatnim, 20. miejscu.
Kolejna runda przyniosła awans Montoi na szóstą pozycję, po tym jak Kolumbijczyk wyprzedził Australijczyka Marka Webbera z Jaguar- Cosworth. Kierowca teamu Williams-BMW zaczął w ten sposób odrabiać straty po fatalnym starcie.
Podczas sobotniej sesji kwalifikacyjnej Montoya uzyskał drugi czas, ale już na pierwszych wirażach toru Hockenheim spadł na siódmą pozycję.
Dziewiąte i dziesiąte okrążenie przyniosło pierwszą serię wizyt w boksie. Po powrocie na tor kolejność w czołówce się nie zmieniła, ale Raikkonen zmniejszył stratę do lidera.
Fin był największym pechowcem GP Niemiec, bowiem na 14. okrążeniu z jego bolidu oderwał się tylny spoiler, w wyniku czego auto wylądowało na poboczu.
W tej sytuacji na drugą pozycję przesunął się Alonso, który wyprzedzał Szkota Davida Coultharda z McLaren-Mercedes, Buttona oraz Montoyę. Do Schumachera tracił Hiszpan około 15 sekund.
Button miał pecha w sobotę, bowiem zmuszony był zmienić silnik przed rozpoczęciem sesji kwalifikacyjnej. Chociaż w walce o pole position zajął trzecie miejsce - zgodnie z regulaminem MŚ - został przesunięty o dziesięć miejsc do tyłu.
W połowie dystansu Brytyjczyk przez trzy okrążenia był na prowadzeniu, bowiem opóźnił swoją wizytę w boksie. Wrócił na tor tuż za Alonso, którego wyprzedził na 15 okrążeń przed końcem i szybko uzyskał nad nim około dziewięciosekundową przewagę. Jednocześnie do podobnych rozmiarów zmalała jego strata do Schumachera.
Kolejny wyścig - Grand Prix Węgier odbędzie się na torze Hungaroring 15 sierpnia. Kierowców czekają więc teraz trzy tygodnie przerwy w startach.
Wyniki Grand Prix Niemiec:
2. Jenson Button (BAR-Honda) strata 8,388
3. Fernando Alonso (Renault) 16,351
4. David Coulthard (McLaren-Mercedes) 19,231
5. Juan Pablo Montoya (Williams-BMW) 23,055
6. Mark Webber (Jaguar-Cosworth) 41,108
7. Antonio Pizzonia (Williams-BMW) 41,956
8. Takuma Sato (BAR-Honda) 46,842
9. Giancarlo Fisichella (Sauber-Petronas) 1.07,102
10. Christian Klien (Jaguar-Cosworth) 1.08,578
11. Jarno Trulli (Renault) 1.10,258
12. Rubens Barrichello (Ferrari) 1.13,252
13. Felipe Massa (Sauber-Petronas) 1 okr.
14. Olivier Panis (Toyota) 1 okr.
15. Giorgio Pantano (Jordan-Ford) 3 okr.
16. Zsolt Baumgartner (Minardi-Cosworth) 4 okr.
17. Gianmaria Bruni (Minardi-Cosworth) 4 okr.
Klasyfikacja MŚ kierowców (po 12 z 18 wyścigów):
2. Rubens Barrichello (Ferrari) 74
3. Jenson Button (BAR-Honda) 61
4. Jarno Trulli (Renault) 46
5. Fernando Alonso (Renault) 39
6. Juan Pablo Montoya (Williams-BMW) 33
7. David Coulthard (McLaren-Mercedes) 19
8. Kimi Raikkonen (McLaren-Mercedes) 18
9. Takuma Sato (BAR-Honda) 15
10. Giancarlo Fisichella (Sauber-Petronas) 13
11. Ralf Schumacher (Williams-BMW) 12
12. Mark Webber (Jaguar-Cosworth) 7
13. Felipe Massa (Sauber-Petronas) 5
. Olivier Panis (Toyota-Panasonic) 5
15. Cristiano da Matta (Toyota-Panasonic) 3
. Nick Heidfeld (Jordan-Ford) 3
17. Timo Glock (Jordan-Ford) 2
. Antonio Pizzonia (Williams-BMW) 2
19. Zsolt Baumgartner (Minardi-Cosworth) 1
Klasyfikacja MŚ konstruktorów (po 12 z 18 wyścigów):
2. Renault 85
3. BAR-Honda 76
4. Williams-BMW 47
5. McLaren-Mercedes 37
6. Sauber-Petronas 18
7. Toyota-Panasonic 8
8. Jaguar-Cosworth 7
9. Jordan-Ford 5
10. Minardi-Cosworth 1