GP Niemiec: Schumacher po raz 81.

Wszystko zgodnie z planem. Michael Schumacher wygrał Grand Prix Niemiec - 12. eliminację Mistrzostw Świata Formuły 1 2004.

Niemiecki kierowca Ferrari, który wyrównał własny rekord zwycięstw w jednym sezonie (11), wyprzedził na Hockenheimring Jensona Buttona (BAR-Honda) oraz Fernando Alonso (Renault).

"Schumi", który był jak zwykle w tym roku nieosiągalny dla rywali, odniósł 81. zwycięstwo w karierze i 62. w barwach Ferrari. Dla sześciokrotnego mistrza świata była to także trzecia wygrana w GP Niemiec. Poprzednio triumfował on w Hockenheim w 1995 (w barwach ekipy Benetton-Renault) i 2000 roku.

Prawdziwą ozdobą wyścigu była jednak walka o drugą pozycję, którą stoczyli Jenson Button i Fernando Alonso. Ostatecznie - po wielu próbach - Anglikowi udało się na 52. okrążeniu wyprzedzić kierowcę Renault i mimo problemów z kaskiem (odklejający się wizjer!) zdołał dowieźć 8 punktów do mety. Alonso musiał jeszcze odpierać ataki Coultharda, ale szkockiemu kierowcy McLarena-Mercedesa udało się zachować miejsce na podium.

Schumacher objął na starcie prowadzenie, a tuż za nim znaleźli się Alonso oraz Fin Kimi Raikkonen z McLaren-Mercedes.

Już na drugim okrążeniu Raikkonen wyprzedził Alonso. Zanim do tego doszło do boksu musiał zjechać Rubens Barrichello. Zbyt agresywna jazda Brazylijczyka na pierwszej rundzie spowodowała uszkodzenie przedniego spojlera w jego Ferrari. Wrócił na tor na ostatnim, 20. miejscu.

Kolejna runda przyniosła awans Montoi na szóstą pozycję, po tym jak Kolumbijczyk wyprzedził Australijczyka Marka Webbera z Jaguar- Cosworth. Kierowca teamu Williams-BMW zaczął w ten sposób odrabiać straty po fatalnym starcie.

Podczas sobotniej sesji kwalifikacyjnej Montoya uzyskał drugi czas, ale już na pierwszych wirażach toru Hockenheim spadł na siódmą pozycję.

Dziewiąte i dziesiąte okrążenie przyniosło pierwszą serię wizyt w boksie. Po powrocie na tor kolejność w czołówce się nie zmieniła, ale Raikkonen zmniejszył stratę do lidera.

Fin był największym pechowcem GP Niemiec, bowiem na 14. okrążeniu z jego bolidu oderwał się tylny spoiler, w wyniku czego auto wylądowało na poboczu.

W tej sytuacji na drugą pozycję przesunął się Alonso, który wyprzedzał Szkota Davida Coultharda z McLaren-Mercedes, Buttona oraz Montoyę. Do Schumachera tracił Hiszpan około 15 sekund.

Button miał pecha w sobotę, bowiem zmuszony był zmienić silnik przed rozpoczęciem sesji kwalifikacyjnej. Chociaż w walce o pole position zajął trzecie miejsce - zgodnie z regulaminem MŚ - został przesunięty o dziesięć miejsc do tyłu.

W połowie dystansu Brytyjczyk przez trzy okrążenia był na prowadzeniu, bowiem opóźnił swoją wizytę w boksie. Wrócił na tor tuż za Alonso, którego wyprzedził na 15 okrążeń przed końcem i szybko uzyskał nad nim około dziewięciosekundową przewagę. Jednocześnie do podobnych rozmiarów zmalała jego strata do Schumachera.

Kolejny wyścig - Grand Prix Węgier odbędzie się na torze Hungaroring 15 sierpnia. Kierowców czekają więc teraz trzy tygodnie przerwy w startach.

Wyniki Grand Prix Niemiec:

2. Jenson Button (BAR-Honda) strata 8,388

3. Fernando Alonso (Renault) 16,351

4. David Coulthard (McLaren-Mercedes) 19,231

5. Juan Pablo Montoya (Williams-BMW) 23,055

6. Mark Webber (Jaguar-Cosworth) 41,108

7. Antonio Pizzonia (Williams-BMW) 41,956

8. Takuma Sato (BAR-Honda) 46,842

9. Giancarlo Fisichella (Sauber-Petronas) 1.07,102

10. Christian Klien (Jaguar-Cosworth) 1.08,578

11. Jarno Trulli (Renault) 1.10,258

12. Rubens Barrichello (Ferrari) 1.13,252

13. Felipe Massa (Sauber-Petronas) 1 okr.

14. Olivier Panis (Toyota) 1 okr.

15. Giorgio Pantano (Jordan-Ford) 3 okr.

16. Zsolt Baumgartner (Minardi-Cosworth) 4 okr.

17. Gianmaria Bruni (Minardi-Cosworth) 4 okr.

Klasyfikacja MŚ kierowców (po 12 z 18 wyścigów):

2. Rubens Barrichello (Ferrari) 74

3. Jenson Button (BAR-Honda) 61

4. Jarno Trulli (Renault) 46

5. Fernando Alonso (Renault) 39

6. Juan Pablo Montoya (Williams-BMW) 33

7. David Coulthard (McLaren-Mercedes) 19

8. Kimi Raikkonen (McLaren-Mercedes) 18

9. Takuma Sato (BAR-Honda) 15

10. Giancarlo Fisichella (Sauber-Petronas) 13

11. Ralf Schumacher (Williams-BMW) 12

12. Mark Webber (Jaguar-Cosworth) 7

13. Felipe Massa (Sauber-Petronas) 5

. Olivier Panis (Toyota-Panasonic) 5

15. Cristiano da Matta (Toyota-Panasonic) 3

. Nick Heidfeld (Jordan-Ford) 3

17. Timo Glock (Jordan-Ford) 2

. Antonio Pizzonia (Williams-BMW) 2

19. Zsolt Baumgartner (Minardi-Cosworth) 1

Klasyfikacja MŚ konstruktorów (po 12 z 18 wyścigów):

2. Renault 85

3. BAR-Honda 76

4. Williams-BMW 47

5. McLaren-Mercedes 37

6. Sauber-Petronas 18

7. Toyota-Panasonic 8

8. Jaguar-Cosworth 7

9. Jordan-Ford 5

10. Minardi-Cosworth 1

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas