GDDKiA szczerze o polskich drogach. To pierwszy taki przypadek w historii

Według danych GDDKiA tylko 9 proc. dróg krajowych nadaje się do remontu.
Według danych GDDKiA tylko 9 proc. dróg krajowych nadaje się do remontu.Krzysztof NalewajkoGDDKiA

Jak GDDKiA monitoruje stan dróg?

  • profilografy laserowe do pomiarów równości podłużnej i poprzecznej nawierzchni,
  • ugięciomierze dynamiczne do pomiarów ugięć konstrukcji nawierzchni,
  • system pomiarowy LCMS (Laser Crack Measurement System) do identyfikacji i oceny spękań oraz stanu powierzchni,
  • zestawy SRT-3 (Skid Resistance Tester), TWO (Traction Watcher One) i ViaFriction do pomiarów właściwości przeciwpoślizgowych nawierzchni (szorstkości).
  • wskaźniku ugięcia nawierzchni, określającym trwałość konstrukcji,
  • wskaźniku krzywizny ugięcia nawierzchni, służącym ocenie wytrzymałości warstw asfaltowych,
  • wskaźniku stanu spękań, który dostarcza wstępnych informacji o utracie nośności,
  • równości podłużnej,
  • równości poprzecznej, w tym głębokości ewentualnych kolein,
  • wskaźniku stanu powierzchni,
  • właściwościach przeciwpoślizgowych.

Drogi krajowe w Polsce. Poprawa jakości od 20 lat

Volvo Tech Hub w Krakowie już działaInteria plINTERIA.PL