Frankfurt 2013 - Peugeot 3008 po liftingu

Podczas wrześniowej wystawy we Frankfurcie zadebiutuje odświeżony Peugeot 3008. Auto upodobni się do nowych modeli francuskiego producenta.

Peugeot 3008 to kompaktowy crossover. Od chwili premiery w maju 2009 roku model znalazł na całym świecie ponad 500 tys. nabywców.
Peugeot 3008 to kompaktowy crossover. Od chwili premiery w maju 2009 roku model znalazł na całym świecie ponad 500 tys. nabywców. Peugeot

Z przodu Peugeot 3008 wygląda teraz bardziej szlachetnie. Wlot powietrza i światła przeciwmgłowe w chromowanej oprawie sąsiadują z przyciemnianymi kloszami głównych lamp oraz żebrowaną, matową listwą ochronną przedniego zderzaka. Nowe są także wzory obręczy kół o średnicy od 16 do 18 cali, odcienie lakieru i układ tylnych świateł, przypominający nocą ślady kocich pazurów.

Peugeot 3008 przed faceliftingiemPeugeot

W kabinie Francuzi dodali więcej metalizowanych okładzin i nowe wzory tapicerki do wyboru. Lista wyposażenia obejmuje m.in. tempomat z funkcją ostrzegania o przeszkodach, asystent parkowania oraz wyświetlacz typu HUD - plastikowa płytka przed przednią szybą informuje kierowcę o najważniejszych parametrach jazdy.

Peugeot 3008 oferowany będzie z trzema 1,6-litrowymi jednostkami benzynowymi (wolnossąca o mocy 120 KM i turbodoładowane - 155 i 163 KM) oraz trzema turbodieslami. Najsłabszy ma pojemność 1,6 litra i generuje moc 115 KM, a dwa mocniejsze, 2-litrowe, osiągają 150 oraz 163 KM.

Na szczycie gamy znajduje się hybrydowy wariant HYbrid 4 z 200-konnym zespołem napędowym, złożonym z silnika wysokoprężnego 2.0 (163 KM) i jednostki elektrycznej (37 KM). Według producenta zużywa on średnio jedynie 3,4 l/100 km. Co ciekawe, na hybrydę decyduje się ponad 10 proc. nabywców 3008.

Model nadal nie jest dostępny z napędem na obie osie. Zamiast tego Peugeot proponuje układ Grip Control - rozbudowany system kontroli trakcji, połączony z oponami błotno-śniegowymi. W razie uślizgu może on przyhamować koło o słabszej przyczepności, imitując działanie blokady mechanizmu różnicowego.

Dodatkowo, 3008 z 2-litrowym turbodieslem wyposażone są w Dynamic Rolling Control - hydrauliczny system wyrównywania płynu w tylnych amortyzatorach, połączonych dodatkowym modułem z tłokiem i komorą kompensacyjną. Ma to chronić przed nerwowym zachowaniem w zakrętach, a przy okazji zwiększać komfort jazdy.

Peugeot 3008 po liftingu

Peugeot 3008 (2014)

Peugeot 3008 po liftingu (2014)Peugeot
Peugeot 3008 po liftingu (2014)Peugeot
Peugeot 3008 po liftingu (2014)Peugeot
Peugeot 3008 po liftingu (2014)Peugeot
Peugeot 3008 po liftingu (2014)Peugeot
Peugeot 3008 po liftingu (2014)Peugeot
Peugeot 3008 po liftingu (2014)Peugeot
Peugeot 3008 po liftingu (2014)Peugeot
Peugeot 3008 po liftingu (2014)Peugeot
Peugeot 3008 po liftingu (2014)Peugeot
Peugeot 3008 po liftingu (2014)Peugeot
Peugeot 3008 po liftingu (2014)Peugeot
Peugeot 3008 po liftingu (2014)Peugeot
Peugeot 3008 po liftingu (2014)Peugeot
Peugeot 3008 po liftingu (2014)Peugeot
Peugeot 3008 po liftingu (2014)Peugeot
Peugeot 3008 po liftingu (2014)Peugeot
Peugeot 3008 po liftingu (2014)Peugeot
Peugeot 3008 po liftingu (2014)Peugeot

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas