Frankfurt 2013 - Civic Tourer z bagażnikiem większym niż...

Gwiazdą stoiska Hondy we Frankfurcie będzie Civic w praktycznej wersji kombi, zwanej Tourer. Znaki szczególne? Dynamiczna linia i... przepastny bagażnik.

Honda Civic Tourer będzie montowana w Wielkiej Brytanii. Rozstaw osi modelu pozostał względem hatchbacka bez zmian (259,5 cm), natomiast nadwozie wydłużono o 23,5 cm - z 428,5 do 452 cm.
Honda Civic Tourer będzie montowana w Wielkiej Brytanii. Rozstaw osi modelu pozostał względem hatchbacka bez zmian (259,5 cm), natomiast nadwozie wydłużono o 23,5 cm - z 428,5 do 452 cm.Honda

Projektanci Hondy połączyli to, czego zazwyczaj połączyć się nie da - Civic Tourer wygląda atrakcyjnie, a jednocześnie ma pojemny bagażnik o pojemności od 624 do 1668 l. Tym samym góruje nad całą konkurencją, w tym nad Volkswagenem Golfem Variantem (605/1620 l) i Skodą Octavią Combi (610/1740 l). Pytanie tylko, ile z tego mieści się w schowku pod podłogą...

Taki wynik udało się uzyskać m.in. dzięki przeniesieniu zbiornika paliwa pod przednie fotele. Podobnie jak w hatchbacku, tylną kanapę można podnieść, zyskując miejsce np. na przewóz roweru lub doniczek z wysokimi kwiatami. Pod podłogą bagażnika wygospodarowano dodatkowy schowek na drobiazgi i roletę. Po złożeniu oparć dzielonych w proporcji 40:60 powstaje płaska powierzchnia.

Przednia część nadwozia i wnętrze to powtórka z hatchbacka, podobnie jak tylne drzwi z ukrytą w słupku klamką. Ich ramę okienną poprowadzono jednak o 17 mm wyżej, aby nadać linii bocznej odpowiednie proporcje. Auto otrzymało wydatne tylne nadkola oraz szerokie tylne lampy. Klapę wpuszczono w zderzak, dzięki czemu krawędź załadunku znajduje się na wysokości 56,5 cm (hatchback - 70 cm).

Gama silnikowa Hondy Civic Tourer będzie obejmować benzynową jednostkę 1.8 i-VTEC (142 KM), połączoną z manualną lub automatyczną przekładnią o 6 przełożeniach, oraz 1,6-litrowego turbodiesla i-DTEC (120 KM), współpracującego z 6-biegową skrzynią ręczną.

Japońskie kombi ma w zanadrzu jeszcze jedną ciekawostkę - zawieszenie z aktywnymi tylnymi amortyzatorami. Kierowca będzie mógł wybrać jeden z trzech trybów jazdy (comfort, normal lub dynamic) i dostosować charakterystykę resorowania do obciążenia, warunków na drodze oraz własnych preferencji.

Honda Civic Tourer

Honda Civic Tourer (czytaj więcej)

Honda Civic TourerHonda
Honda Civic TourerHonda
Honda Civic TourerHonda
Honda Civic TourerHonda
Honda Civic TourerHonda
Honda Civic TourerHonda
Honda Civic TourerHonda
Honda Civic TourerHonda
Honda Civic TourerHonda
Honda Civic TourerHonda
Honda Civic TourerHonda
Honda Civic TourerHonda
Honda Civic TourerHonda

Nowa Honda Civic Tourer pojawi się w polskich salonach w marcu 2014 r. Samochód zadebiutuje oficjalnie podczas zbliżających się targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. Japończycy zaprezentują tam również Civica po subtelnym liftingu.

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas