Porównanie: Honda Civic, Toyota Auris

Honda Civic i Toyota Auris, czyli dwa japońskie samochody o zupełnie różnych charakterach, należące do klasy kompakt.
Honda Civic i Toyota Auris, czyli dwa japońskie samochody o zupełnie różnych charakterach, należące do klasy kompakt.Motor
Auris i Civic to obecnie dwa najlepsze samochody kompaktowe pochodzące z Kraju Kwitnącej Wiśni.
Auris i Civic to obecnie dwa najlepsze samochody kompaktowe pochodzące z Kraju Kwitnącej Wiśni.Motor
Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport: materiały są porządne, ale przydałaby się lepsza ergonomia. Deska rozdzielcza Civica nie należy do najłatwiejszych w obsłudze i wymaga przyzwyczajenia. Podobnie jak rozmieszczenie zegarów.
Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport: materiały są porządne, ale przydałaby się lepsza ergonomia. Deska rozdzielcza Civica nie należy do najłatwiejszych w obsłudze i wymaga przyzwyczajenia. Podobnie jak rozmieszczenie zegarów.Motor
Toyota Auris 1.6 Dynamic: materiały nieco gorsze niż w Civicu i bardzo charakterystyczna pionowa deska rozdzielcza. Panuje tu wzorowy porządek, zegary są bardzo czytelne, a obsługa komputera pokładowego – banalnie prosta.
Toyota Auris 1.6 Dynamic: materiały nieco gorsze niż w Civicu i bardzo charakterystyczna pionowa deska rozdzielcza. Panuje tu wzorowy porządek, zegary są bardzo czytelne, a obsługa komputera pokładowego – banalnie prosta.Motor

Porównanie: Honda Civic, Toyota Auris

Sporo miejsca na nogi, ale niezbyt szerokie wnętrze i kanapa pomyślana o dwójce pasażerów.
Sporo miejsca na nogi, ale niezbyt szerokie wnętrze i kanapa pomyślana o dwójce pasażerów.Motor
Fotele Hondy są szerokie i dobrze trzymają na boki. Nie męczą nawet w długiej podróży.
Fotele Hondy są szerokie i dobrze trzymają na boki. Nie męczą nawet w długiej podróży.Motor
Szyba przedzielona spoilerem z mechanizmem wycieraczki wyraźnie ogranicza widoczność w tył.
Szyba przedzielona spoilerem z mechanizmem wycieraczki wyraźnie ogranicza widoczność w tył.Motor
Materiały są porządne, ale przydałaby się lepsza ergonomia. Deska rozdzielcza Civica nie należy do najłatwiejszych w obsłudze i wymaga przyzwyczajenia. Podobnie jak rozmieszczenie zegarów.
Materiały są porządne, ale przydałaby się lepsza ergonomia. Deska rozdzielcza Civica nie należy do najłatwiejszych w obsłudze i wymaga przyzwyczajenia. Podobnie jak rozmieszczenie zegarów.Motor
Seryjny komputer pokładowy z kolorowym ekranem, ale jego obsługa jest utrudniona.
Seryjny komputer pokładowy z kolorowym ekranem, ale jego obsługa jest utrudniona.Motor
Przycisk Econ „łagodzi” m.in. reakcje jednostki napędowej na dodanie gazu.
Przycisk Econ „łagodzi” m.in. reakcje jednostki napędowej na dodanie gazu.Motor
Jeden z największych bagażników w klasie ma od 477 do 1378 l.
Jeden z największych bagażników w klasie ma od 477 do 1378 l.Motor
Nieco mniej miejsca na nogi niż w Civicu, ale wygodniej wyprofilowana kanapa i szersza kabina.
Nieco mniej miejsca na nogi niż w Civicu, ale wygodniej wyprofilowana kanapa i szersza kabina.Motor
Honda Civic i Toyota Auris, czyli dwa japońskie samochody o zupełnie różnych charakterach, należące do klasy kompakt.
Honda Civic i Toyota Auris, czyli dwa japońskie samochody o zupełnie różnych charakterach, należące do klasy kompakt.Motor
Auris i Civic to obecnie dwa najlepsze samochody kompaktowe pochodzące z Kraju Kwitnącej Wiśni.
Auris i Civic to obecnie dwa najlepsze samochody kompaktowe pochodzące z Kraju Kwitnącej Wiśni.Motor
Dynamiczne nastawy układu jezdnego Civica sprawiają, że jazda nim po drogach pełnych zakrętów należy do prawdziwych przyjemności.
Dynamiczne nastawy układu jezdnego Civica sprawiają, że jazda nim po drogach pełnych zakrętów należy do prawdziwych przyjemności.Motor
W czasie jazdy po krętej drodze Toyota przekonuje do siebie przede wszystkim spokojem, jakim reaguje długość: 428/rozstaw osi: 260 na wszelkie manewry.
W czasie jazdy po krętej drodze Toyota przekonuje do siebie przede wszystkim spokojem, jakim reaguje długość: 428/rozstaw osi: 260 na wszelkie manewry.Motor
Honda jest szybsza, bardziej ostra i ma ogromny bagażnik. Toyota zapewnia wyższy komfort i prezentuje bardziej wyrównany poziom.
Honda jest szybsza, bardziej ostra i ma ogromny bagażnik. Toyota zapewnia wyższy komfort i prezentuje bardziej wyrównany poziom.Motor
Wygodne fotele z elektryczną regulacją podparcia lędźwiowego odcinka kręgosłupa dla kierowcy.
Wygodne fotele z elektryczną regulacją podparcia lędźwiowego odcinka kręgosłupa dla kierowcy.Motor
Materiały nieco gorsze niż w Civicu i bardzo charakterystyczna pionowa deska rozdzielcza. Panuje tu wzorowy porządek, zegary są bardzo czytelne, a obsługa komputera pokładowego – banalnie prosta.
Materiały nieco gorsze niż w Civicu i bardzo charakterystyczna pionowa deska rozdzielcza. Panuje tu wzorowy porządek, zegary są bardzo czytelne, a obsługa komputera pokładowego – banalnie prosta.Motor
Klasyczny do bólu zegarek kwarcowy został umieszczony po stronie pasażera.
Klasyczny do bólu zegarek kwarcowy został umieszczony po stronie pasażera.Motor
Nawigacja satelitarna to wydatek 2100 zł. System multimedialny – seryjny w wersji Dynamic.
Nawigacja satelitarna to wydatek 2100 zł. System multimedialny – seryjny w wersji Dynamic.Motor
Nie najlepsza widoczność w tył, ale i tak w Aurisie jest pod tym względem lepiej niż w Hondzie.
Nie najlepsza widoczność w tył, ale i tak w Aurisie jest pod tym względem lepiej niż w Hondzie.Motor
360 l i nieco niżej poprowadzony próg załadunkowy niż w Hondzie.
360 l i nieco niżej poprowadzony próg załadunkowy niż w Hondzie.Motor

Porównanie: Honda Civic, Toyota Auris

Porównanie: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport, Toyota Auris 1.6 Dynamic
Porównanie: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport, Toyota Auris 1.6 DynamicMotor
Porównanie: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport, Toyota Auris 1.6 Dynamic
Porównanie: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport, Toyota Auris 1.6 DynamicMotor
Porównanie: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport, Toyota Auris 1.6 Dynamic
Porównanie: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport, Toyota Auris 1.6 DynamicMotor
Toyota Auris 1.6 Dynamic
Toyota Auris 1.6 DynamicMotor
Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport
Honda Civic 1.8 i-VTEC SportMotor
Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport
Honda Civic 1.8 i-VTEC SportMotor
Toyota Auris 1.6 Dynamic
Toyota Auris 1.6 DynamicMotor
Porównanie: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport, Toyota Auris 1.6 Dynamic
Porównanie: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport, Toyota Auris 1.6 DynamicMotor
Porównanie: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport, Toyota Auris 1.6 Dynamic
Porównanie: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport, Toyota Auris 1.6 DynamicMotor
Porównanie: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport, Toyota Auris 1.6 Dynamic
Porównanie: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport, Toyota Auris 1.6 DynamicMotor
Porównanie: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport, Toyota Auris 1.6 Dynamic
Porównanie: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport, Toyota Auris 1.6 DynamicMotor
Porównanie: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport, Toyota Auris 1.6 Dynamic
Porównanie: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport, Toyota Auris 1.6 DynamicMotor
Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport
Honda Civic 1.8 i-VTEC SportMotor
Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport
Honda Civic 1.8 i-VTEC SportMotor
Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport
Honda Civic 1.8 i-VTEC SportMotor
Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport
Honda Civic 1.8 i-VTEC SportMotor
Toyota Auris 1.6 Dynamic
Toyota Auris 1.6 DynamicMotor

Dane techniczne: Honda Civic, Toyota Auris

Dane techniczne
Honda
Toyota
Silnik
benzynowy
benzynowy
Pojemność skokowa
1798 cm3
1598 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/16
Układ
poprzeczny
poprzeczny
Zasilanie
wtrysk wielopunktowy
wtrysk wielopunktowy
Moc maksymalna
142 KM/6500
132 KM/6400
Maks. moment obrotowy
174 Nm/4300
160 Nm/4400
Napęd
przedni
przedni
Skrzynia biegów
manualna/6-biegowa
manualna/6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./tarczowe
tarcz. went./tarczowe
Zawieszenie przednie
McPherson
McPherson
Zawieszenie tylne
belka skrętna
wielowahaczowe
Masa/ładowność
1290/505 kg
1250/555 kg
Średnica zawracania
11,9 m
10,4 m
Pojemność bagażnika (min./maks.)
477/1378 l
360/b.d. l
Pojemność zbiornika paliwa
50 l (PB95)
50 l (PB95)
Wymiar (dł./szer./wys.)
430/177/147 cm
428/176/146 cm
Rozstaw osi
260 cm
260 cm
Opony
225/45 R17
225/45 R17
Teoretyczny zasięg
820 km
850 km
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
215 km/h
200 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
9,4 s
10,0 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
7,6/5,2/6,1
7,9/4,9/5,9
Dane testowe*
Przyspieszenie 0-100 km/h
8,5 s
10,5 s
Elastyczność 60-100 km/h
8,5 s (4. bieg)
11,7 s (4. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h
15,9 s (6. bieg)
21,8 s (6. bieg)
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
40,5 m
40,2 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
40,4 m
40,3 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
65,6 dB
66,0 dB
Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
9,6/7,2
9,4/6,8
Rzeczywisty zasięg
600 km
620 km
Cena wersji podstawowej**
70 700 zł
66 400 zł
Cena
80 600 zł
74 900 zł
*pomiary na oponach zimowych; **z tym samym silnikiem