Toyota Auris 1.6 Valvematic 130 Dynamic - test

Nowy Auris stał się niższy, dłuższy i bardziej proporcjonalny.
Nowy Auris stał się niższy, dłuższy i bardziej proporcjonalny.Motor
Górną część kokpitu wykończono miękkim plastikiem. Kierownica została umieszczona prawie pionowo.
Górną część kokpitu wykończono miękkim plastikiem. Kierownica została umieszczona prawie pionowo.Motor

Toyota Auris 1.6 Valvematic 130 Dynamic

Jedno z najszerszych wnętrz w klasie, przyzwoita ilość miejsca na kolana i ograniczona na głowę.
Jedno z najszerszych wnętrz w klasie, przyzwoita ilość miejsca na kolana i ograniczona na głowę.Motor
Tył Aurisa przy dynamicznym przodzie prezentuje się bardzo zwyczajnie, zupełnie, jakby został zaprojektowany przez inny sztab ludzi.
Tył Aurisa przy dynamicznym przodzie prezentuje się bardzo zwyczajnie, zupełnie, jakby został zaprojektowany przez inny sztab ludzi.Motor
Nowy Auris stał się niższy, dłuższy i bardziej proporcjonalny.
Nowy Auris stał się niższy, dłuższy i bardziej proporcjonalny.Motor
Nowa Toyota Auris stała się niższa od poprzednika o 5,5 cm i przy okazji dłuższa o 3 cm. Rozstaw osi – bez zmian.
Nowa Toyota Auris stała się niższa od poprzednika o 5,5 cm i przy okazji dłuższa o 3 cm. Rozstaw osi – bez zmian.Motor
Auris ma największy dach panoramiczny w klasie, wymagający dopłaty 2500 zł. Niestety, elektrycznie regulowana roleta zasłaniająca go wyraźnie się marszczy.
Auris ma największy dach panoramiczny w klasie, wymagający dopłaty 2500 zł. Niestety, elektrycznie regulowana roleta zasłaniająca go wyraźnie się marszczy.Motor
Sporo miejsca i bardzo wygodny fotel kierowcy.
Sporo miejsca i bardzo wygodny fotel kierowcy.Motor
Górną część kokpitu wykończono miękkim plastikiem. Kierownica została umieszczona prawie pionowo.
Górną część kokpitu wykończono miękkim plastikiem. Kierownica została umieszczona prawie pionowo.Motor
Zaskoczenie, czyli pionowa deska rozdzielcza Aurisa, przypominająca auta sprzed lat. Poziomy pas, biegnący wzdłuż niej, to wyraźne nawiązanie do Toyoty GT 86.
Zaskoczenie, czyli pionowa deska rozdzielcza Aurisa, przypominająca auta sprzed lat. Poziomy pas, biegnący wzdłuż niej, to wyraźne nawiązanie do Toyoty GT 86.Motor
Standardowa, jednostrefowa klimatyzacja może pracować trybie Soft lub Fast, np. gdy chcemy odmrozić szyby. Poniżej – przyciski podgrzewania foteli i złącza USB/AUX.
Standardowa, jednostrefowa klimatyzacja może pracować trybie Soft lub Fast, np. gdy chcemy odmrozić szyby. Poniżej – przyciski podgrzewania foteli i złącza USB/AUX.Motor
System multimedialny Toyota Touch&Go to wyposażenie seryjne odmiany Dynamic. Na jego ekranie można m.in. wyświetlić dane dotyczące zużycia paliwa.
System multimedialny Toyota Touch&Go to wyposażenie seryjne odmiany Dynamic. Na jego ekranie można m.in. wyświetlić dane dotyczące zużycia paliwa.Motor
Wyświetlacz komputera pokładowego jest czytelny, ale razi słabą rozdzielczością.
Wyświetlacz komputera pokładowego jest czytelny, ale razi słabą rozdzielczością.Motor
Elektryczna regulacja lędźwiowa to standard.
Elektryczna regulacja lędźwiowa to standard.Motor
Panel z przyciskami do obsługi świateł skrętnych (AFS), asystenta parkowania i ESP umieszczono po lewej stronie kolumny kierownicy.
Panel z przyciskami do obsługi świateł skrętnych (AFS), asystenta parkowania i ESP umieszczono po lewej stronie kolumny kierownicy.Motor
Tylna szyba jest wąska, a słupki dachowe – szerokie. Razem z zagłówkami ograniczają widoczność.
Tylna szyba jest wąska, a słupki dachowe – szerokie. Razem z zagłówkami ograniczają widoczność.Motor
Podwójna podłoga to standard w wersji Dynamic. Pod nią znajduje się jedynie zestaw naprawczy kół.
Podwójna podłoga to standard w wersji Dynamic. Pod nią znajduje się jedynie zestaw naprawczy kół.Motor
Bagażnik mierzy 360 l, czyli o 4 l więcej niż w poprzedniku, i ma szeroki oraz nisko umieszczony otwór załadunkowy.
Bagażnik mierzy 360 l, czyli o 4 l więcej niż w poprzedniku, i ma szeroki oraz nisko umieszczony otwór załadunkowy.Motor
1,6-litrowy silnik wolnossący rozwija moc 132 KM. Średnio na 100 km zużywa 8,1 l benzyny. Ma niezłą dynamikę.
1,6-litrowy silnik wolnossący rozwija moc 132 KM. Średnio na 100 km zużywa 8,1 l benzyny. Ma niezłą dynamikę.Motor

Dane techniczne: Toyota Auris 1.6 Valvematic 130 Dynamic

Silnik
benzynowy
Pojemność skokowa
1598 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Układ
poprzeczny
Zasilanie
wtrysk wielopunktowy
Moc maksymalna
132 KM/6400
Maks. moment obrotowy
160 Nm/4400
Napęd
przedni
Skrzynia biegów
man./6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarczowe went./tarcz.
Zawieszenie przednie
McPherson
Zawieszenie tylne
wielowahaczowe
Masa/ładowność
1190/625 kg
Średnica zawracania
10,4 m
Pojemność bagażnika
360 l
Pojemność zbiornika paliwa
50 l (Pb 95)
Wymiar (dł./szer./wys.)
428/176/146 cm
Rozstaw osi
260 cm
Opony
195/65 R15
Teoretyczny zasięg
850 km
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
200 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
10,0 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
7,9/4,8/5,9
Dane testowe*
Przyspieszenie 0-100 km/h
10,5 s
Elastyczność 60-100 km/h
11,7 s (4. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h
21,8 s (6. bieg)
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
40,2 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
40,3 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
66,0 dB
Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
9,4/6,8 l
Rzeczywisty zasięg
740 km
Cena wersji podstawowej**
66 400 zł
Cena
74 900 zł
*pomiarów dokonano na oponach zimowych; **z tym samym silnikiem