Faktyczne zużycie paliwa hybrydowych Porsche

Tajemnicą poliszynela jest, że cykl pomiarowy zużycia paliwa niemal nie ma już nic wspólnego z realnymi wynikami, które otrzymuje się na drodze. Jednak rzadko firmy motoryzacyjne decydują się na otwarte przyznanie się do takiego stanu rzeczy.

Faktyczne zużycie paliwa hybrydowych Porsche
Faktyczne zużycie paliwa hybrydowych PorschePorsche

A taki właśnie krok podjęło Porsche. Niemiecki koncern ujawnił, ile wyniosło średnie zużycie paliwa dwóch hybrydowych modeli podczas dziennikarskich jazd testowych, a więc w typowych warunkach drogowych.

Wprowadzane właśnie na rynek Cayenne S E-Hybrid podczas jazd testowych pokonały w sumie 4200 kilometrów. Trasa wiodła wokół Frankfurtu zarówno drogami lokalnymi, przez tereny zabudowane, jak i po autostradach, na których nie obowiązywały ograniczenia prędkości. W tych warunkach średnie zużycie paliwa wyniosło 5,6 l benzyny na 100 km/h. To imponujący wynik, chociaż według testu pomiarowego NEDC samochód powinien średnio palić... 3,4 l/100 km!

Jadące tą samą trasą Porsche Panamera S E-Hybrid, które cechuje się niższą sylwetką i mniejszymi oporami powietrza, uzyskało wynik 5,4 l/100 km, przy wyniku w teście NEDC wynoszącym... 3,1 l/100 km.

Faktyczne zużycie paliwa hybrydowych PorschePorsche

Dziennikarskie jazdy udowodniły również, że hybrydowe Cayenne jest w stanie przejechać od 36 do 56 km (w zależności od warunków drogowych) w trybie całkowicie elektrycznym.

Chociaż wynik rzeczywisty osiągnięty przez Cayenne S E-Hybrid bardzo odbiega od pomiarowego, to wciąż jest niezwykle niski. Samochód napędzany jest benzynowym, doładowanym kompresorem silnikiem V6 o pojemności 3,0 l. Jednostka rozwijająca 333 KM wspomagana jest przez elektryczny silnik trakcyjny generujący 95 KM. Energia elektryczna magazynowana jest w akumulatorach o pojemności 10,9 kWh. Sumarycznie kierowca ma do dyspozycji aż 416 KM (moce nie sumują się wprost) i 590 Nm. Hybrydowe Cayenne S przyspiesza do 100 km/h w 5,9 s i osiąga prędkość maksymalną 243 km/h.

Porsche jest pierwszym producentem, który oferuje w sprzedaży trzy hybrydowe modele typu plug-in: Cayenne, Panamera oraz 918 Spyder.

motoryzacja.interia.pl
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas