Faktyczne zużycie paliwa hybrydowych Porsche
Tajemnicą poliszynela jest, że cykl pomiarowy zużycia paliwa niemal nie ma już nic wspólnego z realnymi wynikami, które otrzymuje się na drodze. Jednak rzadko firmy motoryzacyjne decydują się na otwarte przyznanie się do takiego stanu rzeczy.
A taki właśnie krok podjęło Porsche. Niemiecki koncern ujawnił, ile wyniosło średnie zużycie paliwa dwóch hybrydowych modeli podczas dziennikarskich jazd testowych, a więc w typowych warunkach drogowych.
Wprowadzane właśnie na rynek Cayenne S E-Hybrid podczas jazd testowych pokonały w sumie 4200 kilometrów. Trasa wiodła wokół Frankfurtu zarówno drogami lokalnymi, przez tereny zabudowane, jak i po autostradach, na których nie obowiązywały ograniczenia prędkości. W tych warunkach średnie zużycie paliwa wyniosło 5,6 l benzyny na 100 km/h. To imponujący wynik, chociaż według testu pomiarowego NEDC samochód powinien średnio palić... 3,4 l/100 km!
Jadące tą samą trasą Porsche Panamera S E-Hybrid, które cechuje się niższą sylwetką i mniejszymi oporami powietrza, uzyskało wynik 5,4 l/100 km, przy wyniku w teście NEDC wynoszącym... 3,1 l/100 km.
Dziennikarskie jazdy udowodniły również, że hybrydowe Cayenne jest w stanie przejechać od 36 do 56 km (w zależności od warunków drogowych) w trybie całkowicie elektrycznym.
Chociaż wynik rzeczywisty osiągnięty przez Cayenne S E-Hybrid bardzo odbiega od pomiarowego, to wciąż jest niezwykle niski. Samochód napędzany jest benzynowym, doładowanym kompresorem silnikiem V6 o pojemności 3,0 l. Jednostka rozwijająca 333 KM wspomagana jest przez elektryczny silnik trakcyjny generujący 95 KM. Energia elektryczna magazynowana jest w akumulatorach o pojemności 10,9 kWh. Sumarycznie kierowca ma do dyspozycji aż 416 KM (moce nie sumują się wprost) i 590 Nm. Hybrydowe Cayenne S przyspiesza do 100 km/h w 5,9 s i osiąga prędkość maksymalną 243 km/h.
Porsche jest pierwszym producentem, który oferuje w sprzedaży trzy hybrydowe modele typu plug-in: Cayenne, Panamera oraz 918 Spyder.