Duży poślizg w przebudowie al. 29 listopada w Krakowie

W pierwszym kwartale przyszłego roku, z kilkumiesięcznym opóźnieniem, może się rozpocząć rozbudowa jednej z najważniejszych arterii komunikacyjnych w Krakowie – al. 29 Listopada na odcinku od ul. Opolskiej do granic miasta. Poślizg jest spowodowany brakiem jednego z niezbędnych zezwoleń.

Chodzi o decyzję zezwalającą na realizacje inwestycji drogowej (ZRID). Pierwszy wniosek o ZRID został złożony w styczniu tego roku, ale po dwóch miesiącach weryfikowania organ prowadzony postępowanie - Małopolski Urząd Wojewódzki - postanowił o pozostawieniu wniosku bez rozpatrzenia. Powodem były kwestie związane z uregulowaniem stanu prawnego i podziałem działek, przez które przebiegać będzie rozbudowana al. 29 Listopada.

Zgodnie z przyjętym harmonogramem, w maju działający na zlecenie Zarządu Inwestycji Miejskich w Krakowie wykonawca złożył nowy wniosek o ZRID dla rozbudowy arterii.

Reklama

"Mamy nadzieję, że tym razem te kwestie, które były przyczyną nierozpatrzenia pierwszego wniosku o ZRID zostały przez wykonawcę uregulowane. Liczymy, że organ prowadzący postępowanie wyda decyzję, która pozwoli nam na rozpoczęcie tej ważnej dla mieszkańców inwestycji" - poinformował we wtorek Łukasz Szewczyk, p.o. dyrektora ZIM w Krakowie.

Zakłada on, że decyzja ZRID zostanie wydana w tym roku. Pozwoli to na rozpoczęcie prac budowlanych w pierwszym kwartale przyszłego roku. "Wykonawca będzie miał nieco ponad dwa lata na realizację zadania" - zaznaczył Szewczyk.

Rozbudowa al. 29 Listopada od u. Woronicza do granic miasta to druga co do wielkości inwestycja infrastrukturalna miasta w północnej części Krakowa.

Przebudowa będzie dotyczyć niemal trzykilometrowego odcinka al. 29 Listopada od skrzyżowania z ul. Opolską do granic miasta. Dzięki temu arteria, która jest przedłużeniem drogi krajowej nr 7 prowadzącej do Warszawy, zostanie poszerzona do dwóch pasów w każdym kierunku. Na odcinku od planowanej pętli tramwajowo-autobusowej do granic miasta zostaną wydzielone dodatkowo buspasy. Ponadto, po obu stronach ulicy powstaną ciągi piesze i ścieżki rowerowe. W ramach zadania przebudowane będą także dwa wiadukty kolejowe.

Według przedstawicieli władz miasta inwestycja ta, wspólnie z prowadzoną równolegle budową tramwaju do Górki Narodowej, zrewolucjonizuje system transportowy na północy Krakowa.

Inwestycję realizuje w systemie "zaprojektuj i zbuduj" firma Strabag. Zaproponowała ona w przetargu najniższą cenę, wynoszącą prawie 95 mln zł.

Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.


PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy