O tym, jak urzędnicy sparaliżowali Kraków

Od przeszło tygodnia najważniejsza arteria w ścisłym centrum Krakowa, czyli Aleje Trzech Wieszczów w związku przebudową jednego ze skrzyżowań, została zwężona do jednego pasa. Powoduje to gigantyczne korki.

Dla tej trasy w Krakowie nie ma objazdu, tym bardziej, że miasto zdecydowało się na kumulację remontów - zamknięta została ulica Krakowska, na której prace się mocno ślimaczą, oraz od wielu miesięcy zamknięta jest ul. Królewska.

Zamknięcie ul. Krakowskiej wywołało kolejną kuriozalną decyzję urzędników - na leżącej w pobliżu ul. Dietla... zamknięto prawy pas i zamieniono go na... parking. Jaka idea przyświecała pomysłodawcom - tego nie wiadomo.

Zwężenie Alej Trzech Wieszczów sprawiło, że całe stanęły w korku. Urzędnicy chcąc przesunąć zatory nieco poza centrum miasta, z obu stron alej tak wydłużyli buspasy, by pojawiły się na odcinkach dwu-, a nie jak do tej pory - trzypasmowych. W efekcie dla kierowców zostawiono po jednym pasie.

Efekt? We wtorkowe przedpołudnie korek w kierunku Alej Trzech Wieszczów rozpoczynał się przy rondzie Matecznego. Film, który prezentujemy poniżej, otrzymaliśmy od czytelnika.

Reklama

Opisane powyżej działania urzędników miejskich to element szerszego planu sparaliżowania ruchu samochodowego w Krakowie. Inne to wyłączanie prawych pasów i zamiana ich na parkingi, masowanie malowanie obszarów wyłączenia z ruchu - (co ciekawe to zjawisko ma miejcse nie tylko w ścisłym centrum, ale również na obszarze Nowej Huty), czy przebudowywanie rond na turbinowe, które owszem, są bezpieczniejsze, ale mają znacznie mniejszą przepustowość, co generuje zbędne korki.

Do tego miasto planuje poszerzenie obszaru strefy płatnego parkowania o nowe obszary, znacznie już odległe od centrum (Zabłocie i os. Podwawelskie) oraz podwyższenie stawek za parkowanie - w ścisłym centrum stawka za pierwszą godzinę postoju wyniesie 8 zł, a kolejne będą jeszcze droższe (druga - 9,60 zł, trzecia - 11,40 zł).


Co ciekawe miasto... podniosło również ceny biletów jednorazowych na komunikację miejską.


INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy