Dostawczaki wsparły rozwój Europy na kwotę 584 mld euro!

Jak wynika z najnowszych badań, pół wieku po tym, jak Ford zaprezentował model Transit, samochody użytkowe nadal mają duży wpływ na kształtowanie krajobrazu gospodarczego w Europie.

Ford Transit Golden Convoy
Ford Transit Golden ConvoyInformacja prasowa (moto)
Ford Transit Golden ConvoyInformacja prasowa (moto)

Z raportu ośrodka CEBR (Centre for Economics and Business Research) wynika, że w roku 2014 firmy działające w oparciu o samochody użytkowe wsparły rozwój gospodarczy we Francji, w Niemczech i w Wielkiej Brytanii łączną kwotą 584 miliardów euro, odpowiadającą ogólnej gospodarce Szwajcarii. Oznacza to wzrost o 16 procent w porównaniu z rokiem 2010.

Ford zlecił ośrodkowi CEBR sporządzenie tego raportu, aby lepiej zrozumieć wpływ, jaki samochody użytkowe wywierają na współczesną gospodarkę europejską. Raport ukazuje zwiększone wykorzystanie aut tego typu w celach transportowych w przedsiębiorstwach zajmujących się sprzedażą w internecie, a także w nowo utworzonych firmach świadczących usługi w zakresie prac malarskich, wodno-kanalizacyjnych oraz tynkarskich. Oprócz tego, vany są nadal wykorzystywane w budownictwie, transporcie, infrastrukturze użytkowej oraz w firmach serwisowych.

"Większość osób widzących każdego dnia modele Ford Transit lub inne vany na ulicach miast nie zdaje sobie sprawy, jak ważną rolę te samochody odgrywają w rozwoju firm czy we wzroście gospodarki," powiedziała Barb Samardzich, dyrektor ds. operacyjnych, Ford of Europe. "Mimo zmian ekonomicznych na rynku - na przykład rosnąca liczba firm zajmujących się sprzedażą w internecie - popyt na Forda Transita wciąż rośnie."

W Niemczech - największej europejskiej gospodarce - sektor zakupów online wzrósł o 25 procent w porównaniu z rokiem 2014, a według prognoz wzrośnie o kolejne 23 procenty w roku 2015. W ubiegłym roku klienci z Polski i Hiszpanii wydali, odpowiednio, 23 i 20 procent więcej na zakupy w internecie, niż w roku 2013.

Gwałtowne tempo wzrostu w tej branży przyczyniło się do wzrostu liczby samochodów użytkowych wykorzystywanych do pracy, umacniając tym samym rynek nowych vanów w kluczowych państwach Europy. Najwięcej samochodów użytkowych jeździ po drogach Francji - w 2014 roku zarejestrowano tam 5,2 miliona aut tego typu. Kolejne duże rynki to Hiszpania (4,6 miliona zarejestrowanych vanów), Włochy (3,8 miliona), Wielka Brytania (3,5 miliona), Polska (2,7 miliona) i Niemcy (2,3 miliona). Spośród sześciu czołowych państw, największy wzrost - o 85 procent od 2000 roku - zanotowano w Polsce. Największą sprzedaż vanów średniej wielkości, jak Ford Transit, notuje się natomiast w Niemczech, gdzie w 2014 roku zarejestrowano 281 000 aut, w Wielkiej Brytanii (231 000) oraz we Francji (187 000).

Dzięki gamie obejmującej cztery modele, Transit pozwolił firmie Ford wspiąć się na drugie miejsce pod względem sprzedaży samochodów użytkowych w Europie w pierwszych sześciu miesiącach 2015 roku. W 2012 roku Ford zajmował siódme miejsce. Sprzedaż vanów Forda wzrosła o 33 procenty w porównaniu z ubiegłym rokiem.

Ośrodek CEBR (Centre for Economics and Business Research) - który tworzy raporty dla rządu Wielkiej Brytanii - ujawnił, iż korzyści ekonomiczne wynikające z wykorzystywania samochodów użytkowych dotyczą nie tylko samej działalności gospodarczej - odprowadzane podatki mają również pozytywny wpływy na finanse publiczne. W 2014 roku kierowcy vanów z Wielkiej Brytanii pokonali łącznie 102 miliardy kilometrów, czyli o 20 procent więcej, niż w 2008 roku, generując ponad 7 miliardów euro zysku z tytułu opłaty paliwowej.

Ford Transit z 1965 rokuInformacja prasowa (moto)

Ford Transit jest jednym z najbardziej popularnych samochodów użytkowych na świecie. Do tej pory sprzedano już blisko 8 milionów egzemplarzy tego modelu. Gdyby ustawić je wszystkie jeden za drugim, stworzona w ten sposób kolumna okrążyłaby Ziemię.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas