Cupra Terramar już w Polsce. 150 KM w bazie, ale cena na bogato

Cupra Terramar została oficjalnie zaprezentowana na początku września podczas 37. edycji Pucharu Ameryki. Nowy SUV docelowo zastąpi w gamie kompaktową Atecę i jest ostatnim spalinowym autem spod znaczka Cupry. Mówiąc wprost, dla hiszpańskiej marki to bardzo ważny model. Kilka dni po światowej premierze polski importer opublikował cennik i jest już gotowy na zbieranie zamówień.

Wieści o nowym modelu Cupry pojawiły się w czerwcu 2022 roku. To właśnie wtedy podczas wielkiego wydarzenia przedstawiciele hiszpańskiej marki pokazali dziennikarzom, z jakich modeli w przyszłości będzie się składać gama modelowa. Jednym z aut, które po raz pierwszy wtedy zaprezentowano, była Cupra Terramar

Reklama

Cupra Terramar - wymiary i wygląd

Kompaktowa nowość została zaprojektowana na modułowej platformie MQB Evo, na której zbudowany został także nowy Volkswagen Tiguan. SUV mierzący 4519 mm długości, 1584 mm wysokości i 1869 mm szerokości, którego rozstaw osi to 2680 mm, docelowo zastąpi w gamie Curpę Atecę - model, od którego w 2018 roku wszystko się zaczęło.

Nowy model, podobnie jak odświeżony Formentor, Leon i elektryczny Tavascan, ma agresywnie zaprojektowany pas przedni. Przód auta zdobią wąskie reflektory ze światłami LED w kształcie trójkątów, pionowe wloty powietrza i masywna osłona chłodnicy. Z tyłu, również jak w pozostałych modelach, mamy do czynienia z szeroką listwą świetlną, podświetlanym logo i sporym dyfuzorem.

Cupra Terramar - nowoczesne wnętrze i bogate wyposażenie

W kabinie główną rolę odgrywają dwa wyświetlacze - jeden pełni rolę cyfrowych wskaźników (10,25 cala), a drugi skierowany w stronę kierowcy, służy do obsługi multimediów (12,9 cala). W tunelu środkowym znalazło się miejsce na indukcyjną ładowarkę, uchwyty na napoje i płytki schowek na mniejsze przedmioty. Kierowca ma pod ręką też kilka fizycznych przycisków oraz dwa gniazda USB-C. Ustawieniami nawiewów, temperaturą i głośnością multimediów sterujemy z poziomu wyświetlacza.

Wnętrze Cupry Terramar jest bardzo przestronne. Pasażerowie przedniego rzędu zasiadają w wygodnych, zintegrowanych fotelach, a na tylnej kanapie spokojnie zmieszczą się trzy dorosłe osoby. Opcjonalnie można też wyposażyć auto w panoramiczny dach, który optycznie powiększy kabinę kosztem miejsca nad głowami. Fotele tylnego rzędu można przesuwać, co pozwala zwiększyć pojemność bagażnika do 602 litrów.

Cupra Terramar - silniki i wersje

Nowa Cupra Terramar jest dostępna z szeroką gamą układów napędowych. Klienci mają do wyboru “benzyniaki" klasyczne, zelektryfikowane z układem miękkiej hybrydy oraz hybrydy typu plug-in. Cennik SUV-a otwiera jednostka 1.5 eTSI o mocy 150 KM, która przekazuje moment obrotowy na przednie koła za pomocą 7-biegowej skrzyni DSG. Mocniejszy wariant z dwulitrowym silnikiem TSI dysponuje mocą 204 KM i jest wyposażony standardowo w napęd na wszystkie koła. Taką samą moc oferuje hybryda plug-in, której sercem jest jednostka 1.5 e-HYBRID. W ofercie są także dwie odmiany VZ, które legitymują się lepszymi osiągami. Do wyboru jest 265-konna benzyna z motorem 2.0 TSI i napędem 4Drive oraz 272-konna hybryda plug-in z 1,5-litrowym silnikiem pod maską. O oszczędnych “ropniakach" już raczej możemy zapomnieć.

Ceny modelu zaczynają się w Polsce od 173 800 zł. Tyle kosztuje bazowo wyposażona Cupra Terramar z silnikiem 1.5 eTSI o mocy 150 KM. Mocniejszy “benzyniak" o mocy 204 KM z napędem na wszystkie koła to wydatek rzędu 192 400 zł, a 204-konny plug-in został wyceniony na 208 300 zł. Warto jednak zaznaczyć, że te dwie odmiany będą dostępne w późniejszym terminie. Odmiany ze znaczkiem VZ na klapie bagażnika kosztują od 229 829 za wersję benzynową (265 KM) i od 240 600 zł za wersję hybrydową plug-in (272 KM).

Cupra Terramar - wybrane wyposażenie standardowe

  • Oświetlenie powitalne LED w lusterkach bocznych
  • Pełne przednie światła LED
  • Przednie światła przeciwmgielne LED z funkcją doświetlania zakrętów
  • Podparcia odcinka lędźwiowego z manualną regulacją dla foteli z przodu
  • Sportowe fotele przednie
  • Metalowe nakładki na pedały
  • Gniazdo 12V z przodu i 230V w bagażniku
  • Tempomat
  • Asystent utrzymania pasa ruchu Lane Assist
  • Cupra Drive Profile - wybór profilu jazdy
  • Czujniki parkowania z przodu i z tyłu
  • Kamera cofania
  • System rozpoznawania zmęczenia
  • System rozpoznawania znaków drogowych
  • Progresywne wspomaganie układu kierowniczego
  • Czujnik deszczu
  • Elektrycznie sterowane szyby boczne z przodu i z tyłu
  • Podgrzewane przednie fotele
  • Wirtualny kokpit (10,25 cala)
  • 2 gniazda USB typu C z przodu i 2 typu C z tyłu
  • 8 głośników
  • Funkcja rozpoznawania mowy i sterowania głosem
  • Media System Plus (12,9 cala)
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Cupra
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy