Cupra Terramar już w Polsce. 150 KM w bazie, ale cena na bogato
Cupra Terramar została oficjalnie zaprezentowana na początku września podczas 37. edycji Pucharu Ameryki. Nowy SUV docelowo zastąpi w gamie kompaktową Atecę i jest ostatnim spalinowym autem spod znaczka Cupry. Mówiąc wprost, dla hiszpańskiej marki to bardzo ważny model. Kilka dni po światowej premierze polski importer opublikował cennik i jest już gotowy na zbieranie zamówień.
Wieści o nowym modelu Cupry pojawiły się w czerwcu 2022 roku. To właśnie wtedy podczas wielkiego wydarzenia przedstawiciele hiszpańskiej marki pokazali dziennikarzom, z jakich modeli w przyszłości będzie się składać gama modelowa. Jednym z aut, które po raz pierwszy wtedy zaprezentowano, była Cupra Terramar.
Kompaktowa nowość została zaprojektowana na modułowej platformie MQB Evo, na której zbudowany został także nowy Volkswagen Tiguan. SUV mierzący 4519 mm długości, 1584 mm wysokości i 1869 mm szerokości, którego rozstaw osi to 2680 mm, docelowo zastąpi w gamie Curpę Atecę - model, od którego w 2018 roku wszystko się zaczęło.
Nowy model, podobnie jak odświeżony Formentor, Leon i elektryczny Tavascan, ma agresywnie zaprojektowany pas przedni. Przód auta zdobią wąskie reflektory ze światłami LED w kształcie trójkątów, pionowe wloty powietrza i masywna osłona chłodnicy. Z tyłu, również jak w pozostałych modelach, mamy do czynienia z szeroką listwą świetlną, podświetlanym logo i sporym dyfuzorem.
W kabinie główną rolę odgrywają dwa wyświetlacze - jeden pełni rolę cyfrowych wskaźników (10,25 cala), a drugi skierowany w stronę kierowcy, służy do obsługi multimediów (12,9 cala). W tunelu środkowym znalazło się miejsce na indukcyjną ładowarkę, uchwyty na napoje i płytki schowek na mniejsze przedmioty. Kierowca ma pod ręką też kilka fizycznych przycisków oraz dwa gniazda USB-C. Ustawieniami nawiewów, temperaturą i głośnością multimediów sterujemy z poziomu wyświetlacza.
Wnętrze Cupry Terramar jest bardzo przestronne. Pasażerowie przedniego rzędu zasiadają w wygodnych, zintegrowanych fotelach, a na tylnej kanapie spokojnie zmieszczą się trzy dorosłe osoby. Opcjonalnie można też wyposażyć auto w panoramiczny dach, który optycznie powiększy kabinę kosztem miejsca nad głowami. Fotele tylnego rzędu można przesuwać, co pozwala zwiększyć pojemność bagażnika do 602 litrów.
Nowa Cupra Terramar jest dostępna z szeroką gamą układów napędowych. Klienci mają do wyboru “benzyniaki" klasyczne, zelektryfikowane z układem miękkiej hybrydy oraz hybrydy typu plug-in. Cennik SUV-a otwiera jednostka 1.5 eTSI o mocy 150 KM, która przekazuje moment obrotowy na przednie koła za pomocą 7-biegowej skrzyni DSG. Mocniejszy wariant z dwulitrowym silnikiem TSI dysponuje mocą 204 KM i jest wyposażony standardowo w napęd na wszystkie koła. Taką samą moc oferuje hybryda plug-in, której sercem jest jednostka 1.5 e-HYBRID. W ofercie są także dwie odmiany VZ, które legitymują się lepszymi osiągami. Do wyboru jest 265-konna benzyna z motorem 2.0 TSI i napędem 4Drive oraz 272-konna hybryda plug-in z 1,5-litrowym silnikiem pod maską. O oszczędnych “ropniakach" już raczej możemy zapomnieć.
Ceny modelu zaczynają się w Polsce od 173 800 zł. Tyle kosztuje bazowo wyposażona Cupra Terramar z silnikiem 1.5 eTSI o mocy 150 KM. Mocniejszy “benzyniak" o mocy 204 KM z napędem na wszystkie koła to wydatek rzędu 192 400 zł, a 204-konny plug-in został wyceniony na 208 300 zł. Warto jednak zaznaczyć, że te dwie odmiany będą dostępne w późniejszym terminie. Odmiany ze znaczkiem VZ na klapie bagażnika kosztują od 229 829 za wersję benzynową (265 KM) i od 240 600 zł za wersję hybrydową plug-in (272 KM).
Cupra Terramar - wybrane wyposażenie standardowe
- Oświetlenie powitalne LED w lusterkach bocznych
- Pełne przednie światła LED
- Przednie światła przeciwmgielne LED z funkcją doświetlania zakrętów
- Podparcia odcinka lędźwiowego z manualną regulacją dla foteli z przodu
- Sportowe fotele przednie
- Metalowe nakładki na pedały
- Gniazdo 12V z przodu i 230V w bagażniku
- Tempomat
- Asystent utrzymania pasa ruchu Lane Assist
- Cupra Drive Profile - wybór profilu jazdy
- Czujniki parkowania z przodu i z tyłu
- Kamera cofania
- System rozpoznawania zmęczenia
- System rozpoznawania znaków drogowych
- Progresywne wspomaganie układu kierowniczego
- Czujnik deszczu
- Elektrycznie sterowane szyby boczne z przodu i z tyłu
- Podgrzewane przednie fotele
- Wirtualny kokpit (10,25 cala)
- 2 gniazda USB typu C z przodu i 2 typu C z tyłu
- 8 głośników
- Funkcja rozpoznawania mowy i sterowania głosem
- Media System Plus (12,9 cala)