Co z Saabem i Hummerem?

General Motors, Ford i Chrysler przedstawiły plany ratowania, od których zależy przyznanie rządowych funduszy.

article cover
AFP

Wspólnym ich mianownikiem jest szukanie oszczędności, zwolnienia pracowników oraz koncentracja na samochodach energooszczędnych, hybrydowych, a nawet elektrycznych.

Największe oszczędności planuje General Motors, który jednocześnie domaga się największego wsparcia - w wysokości 18 miliardów dolarów.

GM zaplanował m.in. skupienie się na rozwijaniu marek Chevrolet, Buick, GMC i Cadillac. Pontiac ma zostać zdegradowany do roli marki niszowej, zaś Saaba i Hummera Amerykanie chcą sprzedać. Nieznany jest los Saturna - plan zakłada albo całkowitą likwidację tej marki albo jej sprzedaż.

Plan nie wspomina o losach Opla.

W efekcie spośród 96 tysięcy zatrudnionych pracę straci aż 1/3. Docelowo w koncernie ma być zatrudnionych 65-75 tys. ludzi, a sieć dilerska zostanie zmniejszona z 6450 do 4700 punktów.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas