Co z Saabem i Hummerem?
General Motors, Ford i Chrysler przedstawiły plany ratowania, od których zależy przyznanie rządowych funduszy.
Wspólnym ich mianownikiem jest szukanie oszczędności, zwolnienia pracowników oraz koncentracja na samochodach energooszczędnych, hybrydowych, a nawet elektrycznych.
Największe oszczędności planuje General Motors, który jednocześnie domaga się największego wsparcia - w wysokości 18 miliardów dolarów.
GM zaplanował m.in. skupienie się na rozwijaniu marek Chevrolet, Buick, GMC i Cadillac. Pontiac ma zostać zdegradowany do roli marki niszowej, zaś Saaba i Hummera Amerykanie chcą sprzedać. Nieznany jest los Saturna - plan zakłada albo całkowitą likwidację tej marki albo jej sprzedaż.
Plan nie wspomina o losach Opla.
W efekcie spośród 96 tysięcy zatrudnionych pracę straci aż 1/3. Docelowo w koncernie ma być zatrudnionych 65-75 tys. ludzi, a sieć dilerska zostanie zmniejszona z 6450 do 4700 punktów.