Co się psuje w peugeotach?
Niemiecki Auto Bild publikuje badania satysfakcji klienta poszczególnych koncernów samochodowych. To ciekawa lektura. Jej przegląd rozpoczynamy od Peugeotów.
Ocena tych pojazdów nie wypadła najlepiej bowiem poniżej średniej i – w porównaniu do lat ubiegłych nie widać poprawy. Źle oceniane są przede wszystkim modele wyprodukowane przed rokiem 1994. Oto krótki raport.
Wezwania do serwisu: 206 CC: wadliwe otwieranie dachu (2002), 106, 306 i 406: wadliwy zawór hamulcowy (2000), 307 (SW): wymiana wyłącznika zapłonu (2003).
Statystyki ADAC: 106, 306 i 406: notowania gorsze niż przed rokiem. Korozja rur wydechowych we wszystkich modelach. 306/406: awarie elektronicznej kontroli pracy silnika, wycieki płynu chłodzenia i paliwa.
TUV: Usterkowość wszystkich modeli powyżej średniej, 806 MPV ma ich dwukrotnie więcej. Wycieki oleju, mokre hamulce, w 106 nadmierne zużycie przegubów zawieszenia. 306/406: problemy z układem kierowniczym.
Test długodystansowy: awaria sprzęgła po 75.000 km uniemożliwiła dalszą jazdę (307 diesel).
Problemy zgłaszane przez czytelników AUTO BILD: powyżej średniej ilości, główne bolączki: elektronika silnika, przekładnia, sprzęgło, układ wydechowy. 206 CC: zawodny układ hamulcowy.
Test serwisowy AUTO BILD: 6 z 8 serwisów ocenionych jako „słabe” i gorsze, przeglądy wykonywane bardzo niestarannie.
Werdykt: Poważne zastrzeżenia raportu TŰV i bardzo niska ocena pracy serwisów dają wynik jeszcze niższy od zeszłorocznego. Peugeot powinien mieć się na baczności. (Auto Bild)