Citroen będzie jak Dacia. Ma oferować tanie i proste samochody

Dacia w ostatnich latach odniosła spektakularny sukces. Sandero od wielu miesięcy znajduje się w czołówce najchętniej kupowanych samochodów w Europie, wielokrotnie w miesięcznych zestawieniach zostawiając w tyle całą konkurencję, z takimi tuzami, jak Volkswagen Golf, Renault Clio czy Tesla Model Y na czele.

Nic więc dziwnego, że poczynaniom Dacii bacznie przyglądają się inne firmy motoryzacyjne, które również szukają sposobu na zwiększenie sprzedaży. Od kilku miesięcy wydaje się już pewne, że elektrorewolucja nie pójdzie tak, jak by chciała tego Unia Europejska i zbyt odważne postawienie na wciąż drogie samochody elektryczne może być strzałem w kolano.

Widać, że Europejczycy chcą samochodu ładnego, dość dobrze wyposażonego, ale przede wszystkim taniego. Samochód dla większości osób jest tylko narzędziem do przemieszczania się, który ma to robić bez zbędnych kosztów i bezawaryjnie. Marka w takiej sytuacji schodzi na dalszy plan.

Reklama

"Porównywanie Citroena z Dacią nie jest tabu"

Wspomniane kryteria świetnie spełnia Dacia Sandero. Czy w tej sytuacji może dziwić, że np. dyrektor generalny Citroena Thierry Koskas, pełniący również rolę dyrektora marketingu i sprzedaży całego Stellantisa, powiedział, że porównywanie Citroena z Dacią "nie jest już tabu"?

Jeszcze w 2010 roku Citroen miał 6 proc. udziału w europejskim rynku samochodów. Potem szło mu już gorzej. W efekcie pod koniec ubiegłego roku udział Citroena niewiele przekraczał 3 proc. Celem Koskasa, który swoją funkcję objął w lutym 2023 roku, jest powrót na poziom przekraczający 5 proc.

Można to będzie osiągnąć, oferując - jak powiedział Koskas - niedrogie, proste samochody, bo takich właśnie potrzebują ludzie. "Nie mamy problemu ze stwierdzeniem, że Citroen C3 będzie konkurował z Dacią" - dodał.

Nowy Citroen C3 będzie konkurentem Dacii Sandero

A Citroen C3 to lokomotywa sprzedażowa marki. W kwietniu model ten odpowiadał za niemal połowę sprzedaży w Europie, chociaż zwykle jego udział wynosi 30 proc. Tyle samo, co lekkich samochodów dostawczych Citroena, które są drugim filarem sprzedaży.

Dlatego bardzo ważne jest przyjęcie nowej generacji tego pojazdu, która wkrótce pojawi się w salonach. W naszym serwisie przeczytacie wkrótce pierwsze wrażenia z kontaktu z tym modelem - pierwsze jazdy dla dziennikarzy odbywają się właśnie w Austrii, a na miejscu nie mogło zabraknąć wysłannika Interii.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Citroen | Citroen C3 | Dacia | Dacia Sandero
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama