Ciężarówki zwolnione z opłat e-TOLL. Chodzi o pomoc dla powodzian

Ministerstwo infrastruktury poinformowało, że przewoźnicy transportów humanitarnych o masie powyżej 3,5 t nie będą podlegać opłatom w systemie e-TOLL. Zwolnienie z opłat będzie obowiązywać w okresie trwania stanu klęski żywiołowej i ma ułatwić świadczenie pomocy na terenach dotkniętych powodzią.

Podczas niedawnego posiedzenia sztabu kryzysowego, minister infrastruktury Dariusz Klimczak, poinformował, że ciężarówki wiozące pomoc humanitarną na tereny objęte powodzią zostały zwolnione z opłaty drogowej. Oznacza to, że od wybranych pojazdów powyżej 3,5 tony nie będą pobierane opłaty za przejazd odcinkami objętymi krajowym systemem e-TOLL.

By zostać zwolnionym z opłat, trzeba wypełnić formularz

Jak czytamy na stronie na stronie resortu oraz Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego, zwolnienie z opłat będzie obowiązywać w okresie trwania stanu klęski żywiołowej. Aby zgłosić przewóz pomocy dla powodzian, należy wypełnić odpowiedni formularz dostępny na stronie ministerstwa. Wypełnione pismo trzeba następnie przesłać do weryfikacji do Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego. Po weryfikacji wniosku przewoźnik może wyłączyć urządzenie pokładowe i nie będzie podlegał karze administracyjnej.

Reklama

System e-TOLL. Co to takiego i jak działa?

System e-TOLL pozwala na elektroniczne wniesienie opłaty za przejazd po wybranych odcinkach dróg zarządzanych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. System nadzorowany jest przez Krajową Administrację Skarbową i działa w oparciu o nowoczesną technologię globalnych systemów nawigacji satelitarnej. Dzięki niej możliwe jest szybkie przesyłanie danych geolokalizacyjnych pojazdu do systemu w celu naliczenia opłaty elektronicznej. Całość odbywa się przy pomocy specjalnego narzędzia pokładowego, w które pojazd musi być wyposażony.

Na ten moment elektroniczny system poboru opłat obowiązuje na ok. 3,7 tys. kilometrów dróg. Stawka jest obliczana w zależności od długości trasy przejechanej przez pojazd po drogach płatnych, a także od stawki opłaty za kilometr, która obejmuje koszty związane z powodowanymi emisjami CO2, zanieczyszczeniem powietrza, obciążeniem hałasem i kosztami infrastruktury.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: e-TOLL | powódź
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy