Chińska kopia Land Rovera. Szokuje wyglądem, kosztuje 80 tys. zł
Chińska terenówka Jetour T2 mogłaby zawojować europejski rynek. Samochód przypominający na pierwszy rzut oka krzyżówkę nowej Toyoty Land Cruiser z Land Roverem Defenderem kosztuje niecałe 80 tys. zł. Do tego jest całkiem nieźle wyposażona, a producent oferuje gwarancję na 10 lat i milion kilometrów.
Chiński SUV o nazwie Jetour T2 już na pierwszy rzut oka mocno nawiązuje do europejskich terenówek - Toyoty Land Cruiser i Land Rovera Defendera. Auto zadebiutowało jakiś czas temu na azjatyckim rynku, ale coraz więcej klientów z Europy jest zainteresowanych takim samochodem.
Podstawowa wersja terenówki jest wyposażona silnik benzynowy o pojemności 1,5 litra. Turbodoładowana jednostka dysponuje mocą maksymalną o wartości 184 KM i 290 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Napęd trafia na wszystkie koła za pośrednictwem siedmiobiegowej, dwusprzęgłowej skrzyni biegów. Prędkość maksymalna to 180 km/h.
Mocniejszy wariant wyposażono w silnik 2,0 o mocy 254 KM. Maksymalny moment obrotowy tej jednostki to 390 Nm. Jest połączony również z siedmiobiegową skrzynią dwusprzęgłową. Oba silniki spełniają restrykcyjną normę emisji spalin Euro VI B.
Kierowca może wybierać pomiędzy napędem na dwa lub cztery koła. W przypadku drugiego trybu dostępnych jest aż sześć trybów jazdy - w tym trybu "pełzania" - przydatnego podczas przejazdów w trudnym terenie. Niezależne zawieszenie obu osiach oraz kolumny McPhersona mają sprawić, że terenówka będzie bardziej przystosowana do jazdy po asfalcie.
Wyposażenie standardowe obejmuje wszystkie niezbędne elementy dostępne u europejskiej konkurencji. Na pokładzie zainstalowano dotykowy ekran multimedialny o przekątnej 15,6 cala, wyposażony w nowoczesny procesor Snapdragon 8155. Drugi cyfrowy ekran - o przekątnej 10,25 cala - zainstalowano przed kierowcą. O klimat we wnętrzu zadba oświetlenie typu ambient. Oprócz tego Jetour T2 ma na pokładzie kilka zaawansowanych systemów z zakresu bezpieczeństwa, takich jak kamery 360 stopni, adaptacyjny tempomat z funkcją start/stop, czujnik zmęczenia kierowcy, monitorowanie martwego pola oraz automatyczny hamulec przeciwkolizyjny.
Jetour T2 jest na razie dostępny poza Europą. Ceny terenowego SUV-a zaczynają się w przeliczeniu od 80 tys. złotych. W tej cenie na próżno szukać podobnych samochodów na rynku europejskim. Jest to poziom, od którego zaczynają się ceny samochodów miejskich z segmentu B.
Azjatycka marka należąca do koncernu nie poinformowała o swoich planach dotyczących rynku europejskiego, ale można się spodziewać, że auto znalazłoby duże zainteresowanie na Starym Kontynencie. Zwłaszcza, że na niektórych rynkach modele tej marki są objęte 10-letnią gwarancją z limitem 1 miliona kilometrów.