BMW X5 M oraz X6 M - SUVy na ostro

Nowe odsłony modeli X5 oraz bliźniaczego X6 doczekały się usportowionych odmian, przygotowanych przez dywizję M.

BMW X5 M oraz X6 M
BMW X5 M oraz X6 MBMW

Pod maską każdego z nowych modeli pracuje doładowany silnik V8 4,4 l. W "podstawowych" odmianach - X5 M i X6 M - jednostka rozwija moc 600 KM i dysponuje gigantycznym momentem obrotowym 750 Nm. Wartość ta dostępna jest w szerokim zakresie prędkości obrotowych silnika - od 1800 obr./min do 5600 obr./min.

BMW X5 M

BMW X5 MBMW
BMW X5 MBMW
BMW X5 MBMW
BMW X5 MBMW
BMW X5 MBMW
BMW X5 MBMW
BMW X5 MBMW
BMW X5 MBMW
BMW X5 MBMW
BMW X5 MBMW
BMW X5 MBMW
BMW X5 MBMW
BMW X5 MBMW
BMW X5 MBMW
BMW X5 MBMW
BMW X5 MBMW
BMW X5 MBMW
BMW X5 MBMW
BMW X5 MBMW
BMW X5 MBMW
BMW X5 MBMW
BMW X5 MBMW
BMW X5 MBMW
BMW X5 MBMW
BMW X5 MBMW
BMW X5 MBMW
BMW X5 MBMW
BMW X5 MBMW

Moc przenoszona jest na wszystkie koła za pośrednictwem napędu M xDrive z centralnym międzyosiowym sprzęgłem wielotarczowym mogącym płynnie rozdzielać moment pomiędzy osiami. Standardem jest aktywny tylny dyferencjał z możliwością stuprocentowej blokady i ośmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów M Steptronic.

Wyposażenie obejmuje m.in.: aktywne zawieszenie o elektronicznie regulowanej sile tłumienia, układ stabilizacji przechyłu (aktywne stabilizatory) czy sportowy układ kierowniczy (M Servotronic) i wydechowy.

Zarówno BMW X5 M jak i BMW X6 M przyspieszają do 100 km/h w 3,9 s i osiągają - limitowaną elektronicznie - prędkość maksymalną 250 km/h. Oba auta potrafią osiągnąć 200 km/h w zaledwie 13,5 s od startu.

Jeszcze lepiej prezentują się osiągi wersji Competition. Poznamy ją m.in. po większych, 22-calowych obręczach kół montowanych na tylnej osi. "Standardowe" X5 M i X6 M wyposażone są w cztery 21-calowe felgi (opony 295/35 z przodu i 315/35 z tyłu).

BMW X6 M

BMW X6 MBMW
BMW X6 MBMW
BMW X6 MBMW
BMW X6 MBMW
BMW X6 MBMW
BMW X6 MBMW
BMW X6 MBMW
BMW X6 MBMW
BMW X6 MBMW
BMW X6 MBMW
BMW X6 MBMW
BMW X6 MBMW
BMW X6 MBMW
BMW X6 MBMW
BMW X6 MBMW
BMW X6 MBMW
BMW X6 MBMW
BMW X6 MBMW
BMW X6 MBMW
BMW X6 MBMW
BMW X6 MBMW
BMW X6 MBMW
BMW X6 MBMW
BMW X6 MBMW
BMW X6 MBMW
BMW X6 MBMW
BMW X6 MBMW
BMW X6 MBMW
BMW X6 MBMW

W przypadku modeli Competition benzynowe V8 generuje moc 625 KM. W każdym z nowych modeli sprint do 100 km/h trwa wówczas 3,8 s, a prędkość 200 km/h osiągana jest w 13,2 s od startu. Niezależnie czy decydujemy się na X5/X6 M czy wersje Competition, opcjonalny pakiet M Driver’s Package pozwala przesunąć fabryczny ogranicznik prędkości do 290 km/h.

BMW X5 MBMW

Standardowe wyposażenie odmian Competition obejmuje m.in. wyświetlacz przezierny HUD czy inny wzór tapicerki foteli (z heksagonalnymi przeszyciami). Z zewnątrz nowe modele spod znaku M wyróżniają się czarnymi: "nerkami" osłony chłodnicy, obudową lusterek czy otworami wentylacyjnymi w tylnej części przednich błotników. BMW podkreśla, że ogromne wloty powietrza w zderzaku nie są jedynie wymysłem stylistów. Układ chłodzenia (w tym hamulców) określany jest mianem "track-ready" (gotowy na tor).

Oba nowe modele uzupełnią cenniki producenta z Bawarii w kwietniu przyszłego roku.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas