BMW i8 od 573 900 zł
W polskiej ofercie BMW debiutuje supersportowa hybryda i8. Ceny modelu startują od 573 900 zł.
Więcej o BMW i8 pisaliśmy przy okazji jesiennej premiery modelu we Frankfurcie. Samochód mierzy blisko 470 cm długości, a jego rozstaw osi wynosi 280 cm (dla porównania, dla Porsche 911 dane te wynoszą odpowiednio 450 i 245 cm). Tylne koła napędza tu 1,5-litrowa, turbodoładowana jednostka benzynowa R3 o mocy 231 KM i 320 Nm maksymalnego momentu, a przednie - elektryczny silnik o mocy 131 KM i 250 Nm momentu. Łącznie, zespół ten generuje moc 362 KM oraz 570 Nm maksymalnego momentu.
Atutem BMW jest stosunkowo niska jak na hybrydę masa własna - za sprawą szerokiego zastosowania włókien węglowych i aluminium, wynosi ona jedynie 1490 kg.
Od 0 do 100 km/h auto przyspiesza w ciągu 4,4 s, a jego prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h.
Litowo-jonowe akumulatory BMW i8 można ładować z domowego gniazdka - zgromadzona w nich energia pozwala pokonać do 37 km bez udziału jednostki spalinowej. W trybie elektrycznym prędkość samochodu jest ograniczona do 120 km/h. Przy uwzględnieniu pełnego wykorzystania jego możliwości, średnie zużycie paliwa na 100 km wynosi jedynie 2,1 l/100 km. Zbiornik paliwa ma pojemność 30 litrów.
BMW i8 (2015)
Salon Frankfurt 2013 - BMW i8 (czytaj więcej)
Ceny BMW i8 startują w Polsce od 573 900 zł. Standardowe wyposażenie modelu obejmuje m.in. 20-calowe obręcze kół, częściowo skórzaną tapicerkę, aktywne zawieszenie, diodowe reflektory, elektryczną regulację przednich foteli z funkcją pamięci ustawień, automatyczną klimatyzację oraz nawigację Professional z 8,8-calowym ekranem i dyskiem twardym o pojemności 20 GB. Za dopłatą oferowane są m.in. wyświetlacz head-up (6070 zł), nagłośnienie Harman Kadron (3930 zł) oraz asystent awaryjnego hamowania (11 355 zł).
msob