BMW i3 - test

Design i3 niewiele odbiega od pokazywanych w ostatnich latach modeli koncepcyjnych.
Design i3 niewiele odbiega od pokazywanych w ostatnich latach modeli koncepcyjnych.Motor
Uporządkowany kokpit i3 wygląda bardzo nowocześnie. Uwagę zwraca płaska podłoga (po zaparkowaniu np. przy ścianie kierowca może wysiąść prawą stroną).
Uporządkowany kokpit i3 wygląda bardzo nowocześnie. Uwagę zwraca płaska podłoga (po zaparkowaniu np. przy ścianie kierowca może wysiąść prawą stroną).Motor

BMW i3

Design i3 niewiele odbiega od pokazywanych w ostatnich latach modeli koncepcyjnych.
Design i3 niewiele odbiega od pokazywanych w ostatnich latach modeli koncepcyjnych.Motor
Jasny punkt pokazuje przepływ energii. Gdy jest po lewej, BMW zwalnia, ładując baterie. Po prawej (fot.) – przyspiesza. Pośrodku – auto się toczy.
Jasny punkt pokazuje przepływ energii. Gdy jest po lewej, BMW zwalnia, ładując baterie. Po prawej (fot.) – przyspiesza. Pośrodku – auto się toczy.Motor
Uporządkowany kokpit i3 wygląda bardzo nowocześnie. Uwagę zwraca płaska podłoga (po zaparkowaniu np. przy ścianie kierowca może wysiąść prawą stroną).
Uporządkowany kokpit i3 wygląda bardzo nowocześnie. Uwagę zwraca płaska podłoga (po zaparkowaniu np. przy ścianie kierowca może wysiąść prawą stroną).Motor
Kamera cofania (dostępna w pakiecie w cenie 4323 zł) przedstawia na ekranie obraz bardzo wysokiej jakości.
Kamera cofania (dostępna w pakiecie w cenie 4323 zł) przedstawia na ekranie obraz bardzo wysokiej jakości.Motor
Sterownikiem za kierownicą uruchamia się auto i wybiera, czy chce się jechać w przód, czy do tyłu
Sterownikiem za kierownicą uruchamia się auto i wybiera, czy chce się jechać w przód, czy do tyłuMotor
Wielki ekran pośrodku kokpitu wyróżnia się efektownymi grafikami. Tu – m.in. stan naładowania auta.
Wielki ekran pośrodku kokpitu wyróżnia się efektownymi grafikami. Tu – m.in. stan naładowania auta.Motor
Za dopłatą właściciel nowego BMW i3 może nawet mieć w swoim samochodzie zapewniony dostęp do internetu.
Za dopłatą właściciel nowego BMW i3 może nawet mieć w swoim samochodzie zapewniony dostęp do internetu.Motor
Ilość miejsca z tyłu odpowiada autom miejskim. Także dostęp nie zachwyca – drzwi otwiera się dopiero po uchyleniu przednich.
Ilość miejsca z tyłu odpowiada autom miejskim. Także dostęp nie zachwyca – drzwi otwiera się dopiero po uchyleniu przednich.Motor
Z przodu i3 przestrzeni jest tyle, co w kompaktach. Fotele ze zintegrowanymi zagłówkami są wygodne.
Z przodu i3 przestrzeni jest tyle, co w kompaktach. Fotele ze zintegrowanymi zagłówkami są wygodne.Motor
Szklany dach uchyla się lub odsuwa. W razie potrzeby kierowca i pasażer mogą osobno zasłonić go dwiema roletami.
Szklany dach uchyla się lub odsuwa. W razie potrzeby kierowca i pasażer mogą osobno zasłonić go dwiema roletami.Motor
Bagażnik z tyłu ma pojemność od 260 l (tyle, co auta miejskie) do 1100 l po złożeniu oparć.
Bagażnik z tyłu ma pojemność od 260 l (tyle, co auta miejskie) do 1100 l po złożeniu oparć.Motor
Schowek z przodu mieści torbę z przewodami do szybkiego ładowania i do ładowania z gniazdka oraz zestaw naprawczy do kół.
Schowek z przodu mieści torbę z przewodami do szybkiego ładowania i do ładowania z gniazdka oraz zestaw naprawczy do kół.Motor
Mimo wąskich opon i3 prowadzi się zaskakująco pewnie. Lekka podsterowność jest szybko „gaszona” przez DSC.
Mimo wąskich opon i3 prowadzi się zaskakująco pewnie. Lekka podsterowność jest szybko „gaszona” przez DSC.Motor

Zobacz również:

    BMW i3 - podsumowanie

    • fenomenalny wygląd,
    • superlekka konstrukcja,
    • mnóstwo miejsca z przodu,
    • świetna jakość wykończenia
    • utrudniony dostęp na tylne siedzenia
    • rewelacyjne osiągi,
    • bardzo cicha praca,
    • niewielkie zużycie energii,
    • dobra trakcja
    • ograniczony zasięg utrudnia eksploatację przy tak niewielkiej liczbie punktów ładowania
    • bardzo pewne zachowanie na krętej trasie,
    • brak wyraźnych tendencji do pod- czy nadsterowności
    • małe przechyły w łukach,
    • bardzo skuteczne hamulce
    • ograniczony komfort jazdy na nierównej nawierzchni
    • na tle rywali rozsądnie skalkulowana cena,
    • bogate wyposażenie,
    • dodatki z zakresu bezpieczeństwa znane ze znacznie droższych aut
    • spora dopłata do wersji z tzw. range extenderem

    Jak na co dzień spisuje się elektryczne BMW?

    Jeśli korzystamy ze słupka z prądem stałym, pełne naładowanie baterii trwa 4-5 godzin.
    Jeśli korzystamy ze słupka z prądem stałym, pełne naładowanie baterii trwa 4-5 godzin.Motor
    Auto można zostawić bez opieki – wtyczki się blokują, więc nikt nie ukradnie kabla. Problem w tym, że słupków jest w Polsce mało (są tylko w dużych miastach).
    Auto można zostawić bez opieki – wtyczki się blokują, więc nikt nie ukradnie kabla. Problem w tym, że słupków jest w Polsce mało (są tylko w dużych miastach).Motor
    Ładowanie z gniazdka powinno zająć 8 godzin. Ale zdarza się, że trwa nawet dwa razy dłużej.
    Ładowanie z gniazdka powinno zająć 8 godzin. Ale zdarza się, że trwa nawet dwa razy dłużej.Motor
    Ekran za kierownicą wskazuje, kiedy baterie zostaną w pełni naładowane (tu – o 15.40).
    Ekran za kierownicą wskazuje, kiedy baterie zostaną w pełni naładowane (tu – o 15.40).Motor
    Elektryczne i3 przejeżdża bez ładowania maksymalnie sto kilkadziesiąt km. Dlatego na lotnisko w Ułężu (120 km od Warszawy), gdzie sprawdzamy osiągi, BMW musiało dojechać na lawecie.
    Elektryczne i3 przejeżdża bez ładowania maksymalnie sto kilkadziesiąt km. Dlatego na lotnisko w Ułężu (120 km od Warszawy), gdzie sprawdzamy osiągi, BMW musiało dojechać na lawecie.Motor
    Niestety, słupki często są przy zwykłych miejscach parkingowych, więc bywają zastawione.
    Niestety, słupki często są przy zwykłych miejscach parkingowych, więc bywają zastawione.Motor

    10 pytań o BMW i3

    Jeździ się jak zwykłym autem z automatem, ale i3 mocno zwalnia po odjęciu gazu (podczas spokojnej jazdy prawie nie używa się hamulców). Jednak bardzo łatwo się do tego przyzwyczaić.
    Jeździ się jak zwykłym autem z automatem, ale i3 mocno zwalnia po odjęciu gazu (podczas spokojnej jazdy prawie nie używa się hamulców). Jednak bardzo łatwo się do tego przyzwyczaić.Motor
    Rozmiar 155/70 R19 jest typowy dla wytrzymujących góra 80 km/h "dojazdówek". Jego użycie w i3 wynika z małych oporów toczenia. Z indeksem Q (do 160 km/h) takie opony oferuje tylko Bridgestone. W sklepach internetowych kosztują ok. 600 zł za sztukę.
    Rozmiar 155/70 R19 jest typowy dla wytrzymujących góra 80 km/h "dojazdówek". Jego użycie w i3 wynika z małych oporów toczenia. Z indeksem Q (do 160 km/h) takie opony oferuje tylko Bridgestone. W sklepach internetowych kosztują ok. 600 zł za sztukę.Motor
    i3 ma tylny napęd i dość twarde zawieszenie, ale z powodu czułych układów stabilizujących nie nadaje sie do sportowej jazdy. To zwinne auto zapewnia frajdę kierowcy, ale każde BMW serii 1 da jej więcej.
    i3 ma tylny napęd i dość twarde zawieszenie, ale z powodu czułych układów stabilizujących nie nadaje sie do sportowej jazdy. To zwinne auto zapewnia frajdę kierowcy, ale każde BMW serii 1 da jej więcej.Motor

    Dane techniczne: BMW i3

    Silnik
    elektryczny
    Pojemność baterii
    22 kWh
    Układ
    poprzecznie z tyłu
    Moc maksymalna
    170 KM/5000
    Maks. moment obrotowy
    250 Nm/0-5000
    Napęd
    tylny
    Skrzynia biegów
    jednoprzełożeniowa
    Hamulce (przód/tył)
    tarcz. went./tarcz.
    Długość/szerokość/wysokość
    400/178/158 cm
    Rozstaw osi
    257 cm
    Średnica zawracania
    9,8 m
    Masa/ładowność
    1120/500 kg
    Pojemność bagażnika (min./maks.)
    260/1100 l
    Opony
    155/70 R19
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    150 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    7,2 s
    Dane testowe
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    7,4 s
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    39,9 m*
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    40,1 m*
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    61,6 dB
    Rzeczywista prędkość**
    97 km/h
    Liczba obrotów kierownicą
    2,6
    Zużycie paliwa 
    Dane producenta
    12,9 kWh/100 km
    Teoretyczny zasięg
    170 km
    Dane testowe
    15,5 kWh/100 km
    Rzeczywisty zasięg
    140 km
    Czas ładowania ze słupka
    4-5 godzin
    Czas ładowania z gniazdka
    8-14 godzin
    Cena wersjii podstawowej***
    140 900 zł
    Cena
    140 900 zł
    Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
    *pomiar na oponach zimowych; **przy wskazaniu 100 km/h; ***z tym samym silnikiem