BMW bez supersamochodu

Sportowy oddział BMW - M GmbH - chciałby zbudować supersamochód na miarę Audi R8 czy Mercedesa SLS AMG. Na przeszkodzie stoją jednak ograniczone środki - i to mimo że koncern-matka jest wiodącym producentem aut premium na świecie.

30 lat po debiucie M1 (na fot. pośrodku), w 2008 roku, BMW zaprezentowało koncepcyjny samochód supersportowy M1 Hommage (z niem. "hołd"; na fot. po lewej). Auto pozostało jednak wyłącznie prototypem - nie zamontowano w nim silnika ani nie ujawniono zdjęć kokpitu.
30 lat po debiucie M1 (na fot. pośrodku), w 2008 roku, BMW zaprezentowało koncepcyjny samochód supersportowy M1 Hommage (z niem. "hołd"; na fot. po lewej). Auto pozostało jednak wyłącznie prototypem - nie zamontowano w nim silnika ani nie ujawniono zdjęć kokpitu.BMW

Carsten Priest, szef rozwoju produktu BMW M GmbH, przyznał w wywiadzie z brytyjskim "Auto Expressem", że "pomysłów od zawsze było więcej niż pozwala na to budżet". "Zobaczymy, jakie priorytety zostaną wyznaczone na przyszłość" - powiedział wymijająco. Pojawiła się jednak i iskierka nadziei. Priest dodał, że wciąż pamięta czasy BMW M1, które zadebiutowało w 1978 roku, i zasugerował, że jego oddział rozważa reaktywację modelu przy okazji okrągłej rocznicy jego debiutu (więcej na temat historii M1 przeczytacie w artykule w ramce po prawej).

BMW M1 Hommage (2008)

BMW M1 Hommage (więcej informacji)

BMW M1 Hommage (prototyp)BMW
BMW M1 Hommage (prototyp)BMW
BMW M1 Hommage (prototyp)BMW
BMW M1 Hommage (prototyp)BMW
BMW M1 Hommage (prototyp)BMW
BMW M1 Hommage (prototyp)BMW
BMW M1 Hommage (prototyp)BMW
BMW M1 Hommage (prototyp)BMW

W przypadku dużych firm liczy się jednak ogólny kontekst, również finansowy. BMW zdecydowało się rozwinąć linię ekologicznych pojazdów z serii "i". Według informacji "Auto Expressu", opracowanie modeli i3 oraz i8 w każdym przypadku kosztowało około 2 mld euro, podczas wdrożenie "standardowego" samochodu to nakłady około 1 mld euro.

Koncern dobrze radzi sobie na rynku i bez supersamochodu, aczkolwiek pod względem sprzedaży jednostkowej jego dystans do rywali - Audi i Mercedesa - zaczyna się zmniejszać. Zaciera się również różnica w wizerunku poszczególnych marek - Audi intensywnie poszerza gamę RS-ów, a Mercedes sprzedaje więcej aut AMG niż kiedykolwiek w historii. Na pytanie, czy wprowadzenie "auta marzeń" nie przysłuży się wizerunkowi całego koncernu BMW, z pewnością odpowiedzieli się już księgowi - i uznali, że M6 to wystarczające osiągnięcie, jeśli chodzi o sportowe modele. A co Wy sądzicie? Czy BMW nie brakuje bardziej sportowego auta? Zapraszamy do udziału w ankiecie.

msob

Auto TrophyAuto Moto
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas