Nowy Fiat będzie hitem w Polsce? Niska cena i oszczędny silnik
Fiat zdradził, kiedy ruszy produkcja hybrydowej "pięćsetki" w turyńskich zakładach Mirafiori. Nowy model z Włoch ma uzupełnić ofertę elektrycznego wariantu, którego sprzedaż - delikatnie mówiąc - nie spełniła oczekiwań firmy. Auto trafi do salonów w trzech odmianach, każda z trzycylindrowym litrowym silnikiem. Wiemy już też, ile będzie kosztować ta wyczekiwana premiera.

W skrócie
- Fiat zapowiada rozpoczęcie produkcji hybrydowej wersji modelu 500 w Turynie.
- Nowy Fiat 500 Hybrid będzie dostępny w trzech wariantach nadwozia z oszczędnym silnikiem 1.0 wspomaganym układem mild-hybrid.
- Najważniejszą zaletą nowego modelu ma być atrakcyjna cena.
- Więcej podobnych informacji znajdziesz na stronie głównej serwisu
Gdy w 2020 roku zadebiutował elektryczny Fiat 500e, włoski producent liczył, że szybko stanie się on hitem i zastąpi spalinowego poprzednika. Rzeczywistość okazała się jednak mniej optymistyczna - cena była zbyt wysoka dla wielu klientów, a popyt nie spełnił oczekiwań. Słabe wyniki sprzedaży zmusiły nawet Fiata do kilkukrotnego wstrzymania produkcji.
Fiat przekształcił samochód elektryczny w spalinowy
Ambitne plany Stellantisa szybko zostały zweryfikowane. Okazało się, że świat nie jest jeszcze gotowy na pełną elektryfikację. W rezultacie zapadła nietypowa decyzja - zamiast tworzyć elektryczną wersję spalinowego modelu, postanowiono przekształcić elektrycznego Fiata 500 w wersję spalinową. To sytuacja odwrotna niż dotąd spotykane - zwykle to spalinowe auta zyskiwały warianty na prąd. Czy zatem nowa hybrydowa "pięćsetka" zdoła odwrócić złą passę Fiata?

Fiat 500 Hybrid w trzech wersjach i z oszczędnym silnikiem
Wszystko na to wskazuje. Najnowsza propozycja Fiata czerpie z zalet typowych dla niewielkich aut miejskich. Wyposażona została w trzycylindrowy, oszczędny silnik FireFly o pojemności 1,0 l, wspomagany układem mild-hybrid i połączony z 6-stopniową manualną skrzynią biegów. Na rynek trafi w trzech wariantach nadwozia: klasycznym hatchbacku, wersji 3+1 z dodatkowymi drzwiami po stronie pasażera, otwieranymi przeciwnie do kierunku jazdy oraz w wersji kabriolet, co pozwoli klientom wybrać model najlepiej odpowiadający ich potrzebom.

Największą zaletą hybrydowej "pięćsetki" jest cena
Kluczową przewagą nowego włoskiego modelu może okazać się jednak jego cena. Jak podaje serwis Automotive News Europe, hybrydowy Fiat 500 ma kosztować od 17 tys. euro, co w przeliczeniu daje około 70 tys. zł. To tylko nieco więcej niż popularna Kia Picanto (68 tys. zł) i podobnie do ceny Toyoty Aygo X (71 900 zł). W przypadku Fiata elementom decydującym może okazać się jednak jego niezaprzeczalna przebojowość, stylistyka i rozpoznawalność.
Olivier Francois, dyrektor generalny marki Fiat, poinformował, że w bieżącym roku producent zamierza wyprodukować 5 tys. egzemplarzy nowego hybrydowego modelu 500. Po osiągnięciu pełnej zdolności produkcyjnej zakład planuje wytwarzać około 100 tys. sztuk rocznie, co ma stanowić istotny bodziec dla ożywienia działalności historycznej fabryki w Turynie.