Bentley Continental GT Mulliner - po prostu "naj"

Dla tych, którym zawsze mało marka Bentley przygotowała coś specjalnego. To Bentley Continental GT Mulliner - połączenie najlepszych osiągów i najwyższego luksusu.

Bentley Continental GT Mulliner
Bentley Continental GT Mullinermateriały prasowe

Dział Mulliner wziął swoją nazwę od nazwiska Henry'ego Jervisa Mullinera - twórcy karoserii modelu 8-Litre z 1930 roku. Spod rąk tych najwyższej klasy rzemieślników wychodzą najbardziej dopracowane tapicerki i elementy wnętrza robione na specjalne zamówienie. Mulliner to klasa sama w sobie.

Continental GT Mulliner - to co najlepsze

W tej specyfikacji połączono to co najlepsze ze wszystkich wersji Bentleya. Mamy więc podwozie i silnik z wersji Speed - potężne, 6-litrowe W12 dostarcza na koła 659 KM i 900 Nm. Dzięki tym parametrom Continental GT Mulliner osiąga pierwszą setkę w 3,6 sekundy, a maksymalnie może pojechać aż 335 km/h. Opanować tę potęgę pomaga aktywne wektorowanie momentu obrotowego, karbonowo-ceramiczne hamulce oraz pneumatyczne zawieszenie z elektromechanicznymi stabilizatorami które zapobiegają przechylaniu się nadwozia w zakrętach.

Bentley Continental GT Mulliner

Bentley Continental GT Mullinermateriały prasowe
Bentley Continental GT Mullinermateriały prasowe
Bentley Continental GT Mullinermateriały prasowe
Bentley Continental GT Mullinermateriały prasowe
Bentley Continental GT Mullinermateriały prasowe
Bentley Continental GT Mullinermateriały prasowe
Bentley Continental GT Mullinermateriały prasowe
Bentley Continental GT Mullinermateriały prasowe
Bentley Continental GT Mullinermateriały prasowe
Bentley Continental GT Mullinermateriały prasowe
Bentley Continental GT Mullinermateriały prasowe
Bentley Continental GT Mullinermateriały prasowe

Wnętrze Bentleya Mulliner to temat na osobny materiał. Dość wspomnieć, że do wyboru mamy osiem kombinacji, z których każda składa się z trzech kolorów skóry. Żadna z nich nie jest dostępna w innej wersji Continentala GT. Ponadto nabywca może wybierać spośród 88 fornirów fortepianowych do wykończenia paneli ozdobnych. A to wszystko okraszone unikalnym pikowaniem "Diamond in Diamond", w którego wzorze każdy kolejny diament składa się z 415 szwów. Łącznie na siedzeniach, drzwiach i panelach z tył kabiny jest ich aż 400 tys. Nie trzeba chyba wspominać o tym, że kolor nici również może być indywidualnie dobrany.

Continental GT Mulliner - poznasz go po detalach

Z zewnątrz zmiany nie są tak ostentacyjne. Mamy tu nowy wzór atrapy chłodnicy "Double Diamond" w połączeniu z wlotami powietrza na nadkolach, na których dodatkowo umieszczona logo Mulliner. Elementy te mogą być wedle życzenia klienta wykończone w chromie lub połyskującej czerni. Dodatkowym akcentem są również lampki powitalne pod lusterkami i podświetlane listwy na progach - oczywiście z logo Mulliner.

Bentley Continental GT Mullinermateriały prasowe

Dla miłośników lżejszej jednostki V8 mamy dobrą wiadomość - wersja Mulliner dostępna jest także z mniejszym silnikiem z gamy Bentleya. Ponadto w obu wariantach napędu można zamówić pakiet Mullinera zarówno do nadwozia zamkniętego, jak i cabrio.

***

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas