Audi rezygnuje ze słynnego loga z czterema pierścieniami
Audi rezygnuje ze stosowania swojego słynnego loga z czterema pierścieniami. Tak przynajmniej wynika z nieoficjalnych doniesień, o których informują największe światowe agencje.
Jak podał Reuters, znanego od dziesięcioleci loga Audi nie znajdziemy na nowych samochodach elektrycznych, które są opracowywane w Chinach i przeznaczone na rynek chiński. Na razie nie wiadomo, czy cztery pierścienie zostaną zastąpione przez zupełnie nowe logo, czy też na samochodach pojawi się po prostu napis Audi.
Audi rezygnuje ze słynnego loga?
Jak informuje agencja, pierwszy koncepcyjny pojazd, zapowiadający całą serię nowych modeli, ma pojawić się w listopadzie, natomiast do 2030 roku zadebiutować ma dziewięć spokrewnionych modeli produkcyjnych.
Audi odmówiło potwierdzenia tych informacji, nazywając je spekulacjami. W oświadczeniu dla Reutersa koncern napisał, że nowe modele będą prawdziwymi Audi z DNA Audi.
Problemy europejskich producentów w Chinach
Zagraniczne firmy w ostatnich latach tracą udziały w rynku chińskim. W pierwszej połowie 2024 roku Audi sprzedało w Chinach niespełna 10 tysięcy samochodów, podczas gdy sprzedaż marek Zeekr czy Nio, również oferujących samochody segmentu premium, była osiem razy większa.
Samochody zagranicznych koncernów, sprzedawane w Chinach, muszą być produkowane lokalnie. Odbywa się to w ramach spółek joint-venture z chińskimi firmami. Obecnie Audi ma dwie takie spółki: wraz z SAIC produkuje Q5 e-tron, a wraz z FAW - Q4 e-tron oraz Q6 e-tron, który trafi na rynek w tym roku.