Audi Q8 concept - nowy topowy SUV

Na stoisku Audi w Detroit zobaczyć można koncepcyjny model o nazwie Q8. Pojazd zdradza kształty i rozwiązania techniczne, których możemy się spodziewać w nadchodzącym, topowym, SUVie niemieckiego producenta.

Audi Q8 concept
Audi Q8 conceptINTERIA.PL

Nadwozie Audi Q8 concept mierzy 5,02 długości, 2,04 m szerokości i 1,7 m wysokości. Najbardziej rzucającym się w oczy elementem jest ośmiokątna osłona chłodnicy singleframe z kratownicą o strukturze plastra miodu. Wysokość podkreśla sześć pionowych, podwójnych żeber. Poszczególne jednostki oświetleniowe mają szklane osłony, jednak reflektory jako całość, mają formę otwartą. Niebieska, laserowa sygnatura świateł mijania i świateł drogowych w kształcie litery X podkreśla, że w modelu zastosowano cyfrową technikę laserowego oświetlenia Matrix.

Wnętrze Audi Q8 concept oferuje przestrzeń dla czterech osób, a pojemność bagażnika wynosi 630 litrów. Sportowe fotele przednie oraz oba pojedyncze fotele z tyłu składają się z segmentów sprawiających wrażenie osobnych brył geometrycznych. Pozioma aluminiowa klamra dzieli oparcia foteli na wysokości linii okien.

Informacje i polecenia wyświetlane są przede wszystkim na dotykowych ekranach, a także w Audi virtual cockpit future i na analogowym wyświetlaczu danych na szybie na wprost wzroku kierowcy. Wszystkie pozostałe wyświetlacze to ekrany dotykowe. Dużą zaletą tej koncepcji jest bezpośrednia, szybka i intuicyjna obsługa. Kierowca wybiera każdą funkcję dokładnie tam, gdzie ją widzi.

Audi Q8 conceptInformacja prasowa (moto)

Do sterowania funkcjami infotainment i ustawieniami pojazdu służy wyświetlacz systemu MMI, zamontowany pośrodku tablicy rozdzielczej. Wyświetlacz klimatyzacji umieszczono na ułożonym pod kątem panelu konsoli środkowej. Podczas obsługi wyświetlacza, nadgarstek kierowcy spoczywa wygodnie na krótkiej i płaskiej dźwigni zmiany biegów ośmiostopniowej, automatycznej przekładni tiptronic. Gdy czujniki w fotelu rozpoznają, że na przednim siedzeniu usiadł pasażer, ekran dotykowy wyświetla ustawienia klimatyzacji specjalnie dla niego. Gdy kierowca podróżuje samotnie, funkcja ta nie jest dostępna. Inny ekran dotykowy zarezerwowano do obsługi świateł.

Audi Q8 conceptINTERIA.PL

Zgodnie z panującą modą Audi Q8 concept jest pojazdem hybrydowym typu plug-in. Silnik spalinowy to jednostka 3.0 TFSI generująca moc 333 KM i maksymalny moment obrotowy 500 Nm. Silnik elektryczny ma 136 KM i moment obrotowy 330 Nm. Zintegrowano go - poprzez sprzęgło - z automatyczną skrzynią biegów tiptronic. Cały system generuje łączną moc 450 KM i moment obrotowy 700 Nm.

Audi Q8 concept

Audi Q8 concept 
Audi Q8 concept 
Audi Q8 concept 
Audi Q8 concept 
Audi Q8 concept 
Audi Q8 concept 
Audi Q8 concept 
Audi Q8 concept 
Audi Q8 concept 
Audi Q8 concept 
Audi Q8 concept 
Audi Q8 concept 
Audi Q8 concept 
Audi Q8 concept 
Audi Q8 concept 
Audi Q8 concept 

Audi Q8 concept przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,4 sekundy i rozpędza się dalej do 250 km/h. Zdaniem producenta - wg normy NEDC - samochód zużywa średnio 2,3 litra paliwa na 100 kilometrów. Prąd magazynowany jest w montowanym z tyłu akumulatorze litowo-jonowym zbudowanym ze 104 ogniw pryzmatycznych. Jego pojemność - 17,9 kWh, umożliwia pokonanie maksymalnie 60 km w trybie jazdy elektrycznej, a łączny zasięg, z pracującym silnikiem TFSI, wynosi nawet 1000 km. Pełne ładowanie mocą wyjściową 7,2 kW, trwa około dwóch i pół godziny.

Audi Q8 concept 

Moc hybrydowego napędu przesyłana jest na jezdnię za pośrednictwem stałego napędu na cztery koła quattro. Podczas pokonywania zakrętów napęd współpracuje z systemem selektywnego rozkładu momentu obrotowego pomiędzy kołami. System przyhamowuje minimalnie koła toczące się po wewnętrznej stronie zakrętu, zwiększając w ten sposób dynamikę i stabilność samochodu. Auto wyposażono ponadto w adaptacyjne zawieszenie sportowe - adaptive air suspension sport o regulowanej twardości i prześwicie. Oś przednia i tylna, to lekkie konstrukcje pięciowahaczowe. Duże koła mające 23 cale wyposażono w opony o rozmiarze 305/35. Auto otrzymało też ceramiczne tarcze hamulcowe o średnicy 20 cali.

Detroit 2017 na zdjęciach

Właśnie rozpoczęły się Północnoamerykańskie Międzynarodowe Targi Motoryzacyjne w Detroit. Przez dwa pierwsze dni (9-10 stycznia) producenci prezentować będą swoje nowości podczas pokazów dla prasy, natomiast od 14 do 22 stycznia targi będą czekały na zwiedzających. O tym, jakie samochody są tam wystawiane, możecie dowiedzieć się przeglądając naszą galerię.

Autonomiczny Ford MondeoINTERIA.PL
Jeep Grand Cherokee TrailhawkINTERIA.PL
Alfa Romeo StelvioINTERIA.PL
Dodge Viper SRTINTERIA.PL
Audi Q8INTERIA.PL
GAC GS7INTERIA.PL
Chrysler PortalINTERIA.PL
Abarth 124 SpiderINTERIA.PL
Lincoln NavigatorINTERIA.PL
Audi RS7INTERIA.PL
Chrysler PortalINTERIA.PL
Lexus UXINTERIA.PL
Audi Q8INTERIA.PL
BMW i8INTERIA.PL
Ford GTINTERIA.PL
Infiniti QX60INTERIA.PL
Genesis G80INTERIA.PL
Genesis G80 SportINTERIA.PL
Smart ForTwoINTERIA.PL
Mercedes GLAINTERIA.PL
Lexus RCINTERIA.PL
Alfa Romeo StelvioINTERIA.PL
Toyota Prius CINTERIA.PL
Cadillac EscalaINTERIA.PL
Mercedes GLAINTERIA.PL
Nissan RougeINTERIA.PL
Toyota Yaris iAINTERIA.PL
Audi Q8INTERIA.PL
Audi A5INTERIA.PL
Fiat 500INTERIA.PL
Subaru Viziv-7INTERIA.PL
Jeep Grand Cherokee TrailhawkINTERIA.PL
Lexus LCINTERIA.PL
GAC Ge3INTERIA.PL
Volkswagen AtlasINTERIA.PL
Lincoln NavigatorINTERIA.PL
Volvo S90INTERIA.PL
Toyota 4RunnerINTERIA.PL
Nissan RougeINTERIA.PL
Ford GTINTERIA.PL
BMW serii 5INTERIA.PL
Jeep CompassINTERIA.PL
Audi RS7 i R8INTERIA.PL
Alfa Romeo GiuliaINTERIA.PL
Jeep CompassINTERIA.PL
Subaru Viziv-7INTERIA.PL
Lincoln ContinentalINTERIA.PL
GAC EnSpiritINTERIA.PL
Subaru Viziv-7INTERIA.PL
Toyota C-HRINTERIA.PL
Alfa Romeo StelvioINTERIA.PL
Ford GTINTERIA.PL
Fisker KarmaINTERIA.PL
Ford GTINTERIA.PL
Jeep CompassINTERIA.PL
Chevrolet CamaroINTERIA.PL
Infiniti QX30INTERIA.PL
Alfa Romeo GiuliaINTERIA.PL
Chrysler PortalINTERIA.PL
Ford F150INTERIA.PL
Toyota GT86INTERIA.PL
Cadillac EscalaINTERIA.PL
Audi Q8INTERIA.PL
Lexus RXINTERIA.PL
Subaru CrosstrekINTERIA.PL
Alfa Romeo StelvioINTERIA.PL
Volkswagen AtlasINTERIA.PL
Hyundai Grand Santa FeINTERIA.PL
Jeep CompassINTERIA.PL
Dodge ChargerINTERIA.PL
Smart ForTwo electric driveINTERIA.PL
Jeep CompassINTERIA.PL
Volvo XC90INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas