Audi Q6 i SQ6 e-tron z polskimi cenami. Dodatkowe 255 km w 10 minut

Audi Q6 e-tron, czyli nowy elektryczny SUV, który ma wypełnić lukę między Q4 i Q8, trafił już do polskiego konfiguratora. Klienci mogą także zdecydować się na odmianę z literą "S".

Audi Q6 e-tron i SQ6 e-tron pojawiły się w konfiguratorze.
Audi Q6 e-tron i SQ6 e-tron pojawiły się w konfiguratorze.materiały prasowe

Audi Q6 e-tron. Kierowca może wybrać wzór świateł

Audi Q6 e-tron zwraca na siebie uwagę m.in. aktywną cyfrową sygnaturą świetlną. Kierowca może wybrać jeden z ośmiu dostępnych wzorów przy pomocy ekranu multimediów lub swojego telefonu. Nowością są również tylne światła OLED drugiej generacji. Sześć paneli składających się łącznie z 360 segmentów generuje nowy obraz co 10 ms, korzystając ze specjalnie opracowanego algorytmu. W ten sposób auto może komunikować się z otoczeniem.

Audi Q6 e-tron. Dodatkowe 255 km w 10 minut

Audi chwali się, że Q6 e-tron zostało zbudowane na opracowanej we współpracy z Porsche, platformie PPE. Pozwala ona na zastosowanie litowo-jonowego akumulatora o pojemności netto wynoszącej 94,9 kWh. Nowo opracowany magazyn energii składa się z 12 modułów zawierających łącznie 180 ogniw pryzmatycznych. Sprawia to, że cała konstrukcja jest lżejsza, a zarazem zapewnia zasięg do 624 km na jednym ładowaniu.

Audi chwali się również 800-woltowym układem, który pozwala na uzupełnienia energii z mocą do 270 kW. Zdaniem niemieckiego producenta przy zastosowaniu odpowiedniej ładowarki zwiększenie zasięgu o 255 km zajmie 10 minut. Z kolei ładowanie z poziomu 10 do 80 proc. ma trwać ok. 21 minut.

Jaki napęd w Audi Q6 e-tron i SQ6 e-tron?

Nowy elektryczny SUV dostępny jest w dwóch wariantach - bazowym Q6 i bardziej sportowym SQ6. Obie wersje wyposażone są w dwa silniki elektryczne, które w pierwszym przypadku łącznie generują 375, a w drugim 510 KM. Q6 e-tron przyspiesza do 100 km/h w 5,9 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 210 km/h. Zasięg wynosi 624 km. SQ6 e-tron z kolei 100 km/h osiąga po 4,3 s i rozpędza się do 230 km/h. W tym przypadku zasięg jest mniejszy - do 596 km.

Audi SQ6 e-tron generuje 510 KM i rozpędza się do 230 km/h.materiały prasowe
Wersja
Q6 e-tron
SQ6 e-tron
Pojemność baterii w kWh brutto/netto
100 / 94,9
100 / 94,9
Maksymalna moc 
387 KM 
516 KM 
Prędkość maksymalna 
210 km/h
230 km/h
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h
5,9 s
4,3 s
Zasięg (WLTP)  
do 624 km
do 596 km 
Masa własna bez kierowcy  
2350 kg
2350 kg

Tylko jedna wersja wyposażenia w Audi Q6 e-tron

Zwykłe Q6 e-tron dostępne jest obecnie w tylko jednej wersji wyposażenia, Basic. Znajdziemy tutaj m.in.:

  • lusterka boczne z diodami wyświetlającymi grafikę na podłożu
  • trzystrefową klimatyzację automatyczną
  • elektrycznie otwieraną i zamykaną klapę bagażnika
  • cyfrowy kluczyk (możliwość otwierania i zamykania przy użyciu smartfona lub smartwatcha)
  • ogrzewanie kierownicy
  • 11,9-calowy wyświetlacz zegarów
  • 14,5-calowy ekran multimediów
  • adaptacyjny tempomat
  • reflektory LED Plus
  • światła tylne LED Pro
  • manualnie regulowane siedzenia z przodu
  • ogrzewanie przednich foteli i skrajnych siedzeń z tyłu
  • 18-calowe koła

Audi SQ6 e-tron. Wyposażenie

Podobnie jak wyżej wymieniona wersja, SQ6 e-tron również dostępne jest tylko w jednej odmianie wyposażenia - Basic. Tutaj oprócz elementów wyposażenia ze zwykłego Q6 e-tron znajdziemy m.in.:

  • zaciski hamulców w czarnym kolorze
  • sportowe zawieszenie S (obniżone o 25 mm w porównaniu z zawieszeniem standardowym)
  • system e-tron sport sound z generowanym cyfrowo dźwiękiem
  • 20-calowe koła
  • specjalne fotele przednie z elektryczną regulacją
  • trójramienną kierownicę
Wewnątrz Audi SQ6 e-tron wyróżnia się m.in. trójramienną kierownicą oraz elektrycznie regulowanymi fotelami.materiały prasowe

Ile kosztuje Audi Q6 e-tron i SQ6 e-tron?

W podstawowej specyfikacji za Audi Q6 e-tron zapłacić trzeba co najmniej 355 tys. złotych. Jeśli zdecydujemy się na mocniejszą wersję, czyli SQ6 e-tron, cena wzrośnie do minimum 419 tys. złotych. Klienci będą musieli trochę poczekać na swoje samochody. Pierwsze egzemplarze pojawią się w drugiej połowie roku.

Kobieta za kierownicą ciężarówki. Brigitte jeździ od 30 lat Deutsche Welle
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas