Audi Q3 - czas na lifting
Po 3 latach od premiery Audi prezentuje odnowione Q3.
Lifting modelu zbiega się z wprowadzeniem go do oferty w Ameryce Północnej. Choć Audi wciąż sprzedaje tam o połowę aut mniej od BMW czy Mercedesa, to miesiąc za miesiącem notuje regularne wzrosty sprzedaży.
Modernizacja Q3 najbardziej widoczna jest w przedniej części pojazdu - osłonę chłodnicy otacza teraz grubsza rama stykająca się z kloszami lamp, a w zderzaku pojawiły się znacznie większe wloty powietrza nawiązujące do najmocniejszego RS Q3. Lista opcji wzbogaciła się o LED-owe przednie lampy z sekwencyjnymi kierunkowskazami. W całej gamie wersji zastosowano - również znane z RS Q3 - lakierowane listwy błotników i progów. Bardziej dynamiczny charakter modelu podkreśla wreszcie nowy tylny zderzak z dyfuzorem oraz zmienione wkłady lamp. Wnętrze pozostało praktycznie bez zmian.
Gama silnikowa Q3 nadal będzie obejmować trzy turbodoładowane, benzynowe jednostki TFSI oraz trzy turbodiesle TDI o mocy od 120 do 220 KM, ich zużycie paliwa według producenta spadło jednak nawet o 17 proc. To m.in. zasługa odmiany 1.4 TFSI z systemem odłączania połowy cylindrów podczas jazdy z niewielkim obciążeniem oraz oszczędnej wersji 2.0 TDI z dopiskiem "ultra". Ta ostatnia ma średnio zużywać 4,4 l/100 km.
Modernizacja objęła również topowe RS Q3, którego 2,5-litrowy, turbodoładowany silnik R5 podkręcono z 310 do 340 KM. Maksymalny moment obrotowy wzrósł o 30 Nm, z 420 do 450 Nm. Odpowiadający za ten projekt inżynierowie quattro GmbH zmodyfikowali również oprogramowanie 7-biegowej przekładni dwusprzęgłowej pod kątem szybszej zmiany biegów. W rezultacie czas potrzebny na osiągnięcie pierwszej "setki" spadł z 5,5 do zaledwie 4,8 s.
Odnowione Q3 i RS Q3 pojawi się w europejskich salonach Audi w lutym 2015 roku.
Audi Q3 i RS Q3 po liftingu
Audi Q3 i RS Q3 po liftingu (więcej informacji)
msob