Audi RS Q3 - test

Za wstęp do świata RS Q3 Audi żąda 233 500 zł. Większe, 306-konne BMW X3 35i dostępne jest od kwoty 235 700 zł.
Za wstęp do świata RS Q3 Audi żąda 233 500 zł. Większe, 306-konne BMW X3 35i dostępne jest od kwoty 235 700 zł.Motor
Jakość typowa dla Audi, czyli wysoka. Spłaszczona kierownica znakomicie leży w dłoniach. Panel klimatyzacji, identyczny jak w poprzednim A3, znajduje się zbyt nisko, jednak ergonomia i funkcjonalność całej reszty są bez zarzutu.
Jakość typowa dla Audi, czyli wysoka. Spłaszczona kierownica znakomicie leży w dłoniach. Panel klimatyzacji, identyczny jak w poprzednim A3, znajduje się zbyt nisko, jednak ergonomia i funkcjonalność całej reszty są bez zarzutu.Motor

Audi RS Q3

Z boku uwagę zwracają wielkie 20-calowe koła. Mimo to Audi wygląda niepozornie, jak na auto z silnikiem o mocy 310 KM.
Z boku uwagę zwracają wielkie 20-calowe koła. Mimo to Audi wygląda niepozornie, jak na auto z silnikiem o mocy 310 KM.Motor
Jedynie czarna dolna część zderzaka, napis na klapie oraz ogromna owalna końcówka wydechu zdradzają ostrą wersję Q3.
Jedynie czarna dolna część zderzaka, napis na klapie oraz ogromna owalna końcówka wydechu zdradzają ostrą wersję Q3.Motor
Miejsca na nogi może brakować, jeśli z przodu siedzą wysokie osoby.
Miejsca na nogi może brakować, jeśli z przodu siedzą wysokie osoby.Motor
Ograniczony zakres regulacji wzdłużnej. Fotele z wysuwaną podpórką pod uda są komfortowe, nie sportowe.
Ograniczony zakres regulacji wzdłużnej. Fotele z wysuwaną podpórką pod uda są komfortowe, nie sportowe.Motor
RS Q3 oferuje 3 tryby jazdy, w których zmieniają się reakcje silnika na dodanie gazu i dźwięk wydechu.
RS Q3 oferuje 3 tryby jazdy, w których zmieniają się reakcje silnika na dodanie gazu i dźwięk wydechu.Motor
Prędkościomierz do 300 km/h to żadna przesada. Audi jest jednak elektronicznie dławione przy 250 km/h.
Prędkościomierz do 300 km/h to żadna przesada. Audi jest jednak elektronicznie dławione przy 250 km/h.Motor
Przycisk zamiast dźwigni hamulca ręcznego. Poniżej – funkcja Auto Hold (dopłata 440 zł), automatycznie uruchamiająca hamulce na postoju. Dostępna z asystentem podjazdu.
Przycisk zamiast dźwigni hamulca ręcznego. Poniżej – funkcja Auto Hold (dopłata 440 zł), automatycznie uruchamiająca hamulce na postoju. Dostępna z asystentem podjazdu.Motor
Jakość typowa dla Audi, czyli wysoka. Spłaszczona kierownica znakomicie leży w dłoniach. Panel klimatyzacji, identyczny jak w poprzednim A3, znajduje się zbyt nisko, jednak ergonomia i funkcjonalność całej reszty są bez zarzutu.
Jakość typowa dla Audi, czyli wysoka. Spłaszczona kierownica znakomicie leży w dłoniach. Panel klimatyzacji, identyczny jak w poprzednim A3, znajduje się zbyt nisko, jednak ergonomia i funkcjonalność całej reszty są bez zarzutu.Motor
Bagażnik z seryjnym zestawem naprawczym jest dość skromny jak na SUV-a. Jego pojemność wynosi raptem 356 lub 1261 l po złożeniu oparć kanapy, dzielonych w proporcji 40:60. Za to wykończono go pierwszorzędnie.
Bagażnik z seryjnym zestawem naprawczym jest dość skromny jak na SUV-a. Jego pojemność wynosi raptem 356 lub 1261 l po złożeniu oparć kanapy, dzielonych w proporcji 40:60. Za to wykończono go pierwszorzędnie.Motor
Za wstęp do świata RS Q3 Audi żąda 233 500 zł. Większe, 306-konne BMW X3 35i dostępne jest od kwoty 235 700 zł.
Za wstęp do świata RS Q3 Audi żąda 233 500 zł. Większe, 306-konne BMW X3 35i dostępne jest od kwoty 235 700 zł.Motor

Zobacz również:

    Audi RS Q3

    Audi RS Q3
    Audi RS Q3Motor
    Audi RS Q3
    Audi RS Q3Motor
    Audi RS Q3
    Audi RS Q3Motor
    Audi RS Q3
    Audi RS Q3Motor
    Audi RS Q3
    Audi RS Q3Motor
    Audi RS Q3
    Audi RS Q3Motor
    Audi RS Q3
    Audi RS Q3Motor
    Audi RS Q3
    Audi RS Q3Motor
    Audi RS Q3
    Audi RS Q3Motor
    Audi RS Q3
    Audi RS Q3Motor

    Audi RS Q3 - podsumowanie

    • wysoka jakość materiałów,
    • wygodne fotele,
    • świetny komfort akustyczny
    • ograniczona przestrzeń z tyłu na głowy pasażerów,
    • niewielki bagażnik,
    • nie najlepsza pozycja za kierownicą
    • wyśmienite osiągi,
    • ogromna siła dostępna w całym zakresie obrotów,
    • szybka przekładnia,
    • stosunkowo niewielkie zużycie paliwa
    • dość ospała reakcja skrzyni na kickdown
    • bardzo duża stabilność podczas jazdy,
    • przyjemne resorowanie,
    • pewne zachowanie w zakrętach,
    • dobra trakcja
    • ogromna średnica zawracania
    • bogate wyposażenie seryjne,
    • przeglądy co 30 tys. km,
    • możliwość wydłużenia gwarancji,
    • abstrakcyjnie wysoka cena zakupu,
    • tylko 2 lata gwarancji

    Jedyny rywal Audi RS Q3 to Mercedes GLA 45 AMG

    Mercedes GLA 45 AMG
    Mercedes GLA 45 AMGMercedes

    Dane techniczne: Audi RS Q3

     
    Audi RS Q3
    Silnik
    benzynowy, turbo
    Pojemność skokowa
    2480 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R5/20
    Zasilanie
    wtrysk bezpośredni
    Moc maksymalna
    310 KM/5200
    Maks. moment obrotowy
    420 Nm/1500
    Napęd
    4x4
    Skrzynia biegów
    aut./7-biegowa
    Hamulce (przód/tył)
    tarcz. went./tarcz.
    Długość/szerokość/wysokość
    441/184/158 cm
    Rozstaw osi
    260 cm
    Średnica zawracania
    11,8 m
    Masa/ładowność
    1655/560 kg
    Pojemność bagażnika (min./maks.)
    356/1261 l
    Poj. zbiornika paliwa
    64 l (Pb 95)
    Opony
    255/40 R19
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    250 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    5,2 s
    Dane testowe
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    5,3 s
    Przyspieszenie 0-140 km/h
    8,4 s
    Przyspieszenie 0-160 km/h
    12,1 s
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    34,6 m ↑
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    35,2 m
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    62,1 dB
    Rzeczywista prędkość*
    97 km/h
    Liczba obrotów kierownicą
    2,7
    Zużycie paliwa 
    Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    12,2/6,9/8,8
    Teoretyczny zasięg
    730 km
    Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    13,1/9,5/11,3
    Rzeczywisty zasięg
    570 km
    Cena wersjii podstawowej**
    233 500 zł
    Cena
    233 500 zł
    Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
    *przy wskazaniu 100 km/h; **z tym samym silnikiem