Audi na fali
Jak na razie Audi bez trudu zmierza do osiągnięcia celu sprzedania 2 mln aut w 2020 roku.
Wygląda na to, że już w tym roku samochody spod znaku czterech pierścieni znajdą 1,5 mln nabywców, choć jeszcze niedawno władze Audi zakładały, że wynik ten uda się osiągnąć dopiero w 2015 roku. Satysfakcjonujące wyniki sprzedaży w Chinach i USA sprawiły, że pierwsze półrocze br. Niemcy zamknęli z wynikiem 780,5 tys. sprzedanych aut, o 6,4 proc. więcej w analogicznym okresie 2012.
Nie trzeba dodawać, że poza zwiększeniem sprzedaży do 2 mln sztuk firmę z Ingolstadt interesuje fotel lidera wśród marek premium. Od najpopularniejszej marki w segmencie - BMW - Audi dzieli obecnie zaledwie 24 tys. samochodów (po pierwszych sześciu miesiącach ubiegłego roku różnica ta wynosiła jeszcze 85 tys. sztuk).
Z walki o wyższe miejsce na podium nie rezygnuje jednak Daimler, który reorganizuje właśnie sieć sprzedaży i planuje premiery kolejnych niewielkich Mercedesów oraz nowych smartów. Według prognoz firmy analitycznej IHS w przyszłym roku koncern osiągnie wynik 1,64 mln sprzedanych aut, podczas gdy Audi poprzestanie na 1,61 mln.
msob