Audi e-tron GT. Ma wnętrze z sieci rybackich po recyclingu!

Na trwającym właśnie salonie motoryzacyjnym w Los Angeles nie mogło zabraknąć producentów ze Starego Kontynentu. Szczególnie silną reprezentacje mają europejskie marki premium, jak chociażby Audi.

Audi e-tron GT concept
Audi e-tron GT conceptInformacja prasowa (moto)

Najjaśniejszą gwiazdą stoiska niemieckiego producenta jest koncepcyjne Audi e-tron GT. Czterodrzwiowe, napędzane wyłącznie elektrycznie, coupe trafić ma do seryjnej produkcji za około dwa lata.

Samochód wpisuje się w proporcje klasycznego Gran Turismo. Audi e-tron GT concept ma 4,96 m długości, 1,96 m szerokości i zaledwie 1,38 m wysokości. Rozstaw osi to 2,9 m.

Przy budowie karoserii priorytetem było utrzymanie niewielkiej masy. Całą część dachową wyprodukowano z karbonu, wiele podzespołów jest aluminiowych, a wszystkie wsporniki zrobiono z wysokowytrzymałej stali. Rozwiązania techniczne tego pojazdu powstawały w ścisłej współpracy z Porsche.

Audi e-tron GT

. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 

Wzorem Gran Turismo konsola środkowa, duży ekran dotykowy w górnej części oraz linia ciągnąca się od drzwi przez kokpit, zdają się otaczać miejsce kierowcy. Koncepcyjny model podkreślać ma również proekologiczne podejście niemieckiej marki do budowy samochodów. Przykładowo - Audi e-tron GT concept ma w całości "wegańskie" wnętrze - produkty pochodzenia zwierzęcego nie są tu w ogóle stosowane. Na fotelach i na innych powierzchniach użyto wyszukanej, sztucznej skóry. Tkaniny zrobione z włókien pochodzących z recyklingu posłużyły do wyściełania siedzisk foteli oraz podłokietnika na konsoli środkowej. Nawet wykładzina o długim włosie zrobiona jest z trwałego Econylu - włókna wyprodukowanego ze zrecyklingowanych starych sieci rybackich.

Audi e-tron GT concept 

Źródłem napędu są dwa, pracujące non stop, elektryczne silniki synchroniczne - po jednym na każdą z osi. Moc trafia więc na wszystkie cztery koła. Audi nazywa ten układ "elektrycznym quattro", ponieważ pomiędzy przednią, a tylną osią nie ma żadnego mechanicznego połączenia. Sposób pracy napędu oraz koordynacja działania obu osi i wszystkich kół, to zadanie elektronicznego systemu kontroli i sterowania.

Sumarycznie obie jednostki napędowe osiągają imponujące 590 KM! Producent obiecuje, że wersja produkcyjna przyspieszać ma do 100 km/h w około 3,5 sekundy. Sprint do 200 km/h zajmować ma autu około 12 sekund. W koncepcyjnym modelu, by zapewnić maksymalny zasięg, prędkość maksymalna ograniczona została do 240 km/h.

Audi e-tron GT conceptInformacja prasowa (moto)

Zasięg pojazdu koncepcyjnego, określony w myśl założeń nowego cyklu testowego WLTP, przekracza 400 km. Energia pochodzi z litowo-jonowego, akumulatora o pojemności energetycznej ponad 90 kWh, zajmującego całą powierzchnię pod podłogą - od przedniej do tylnej osi. Akumulator ma niezwykle płaską budowę. Zaletą takiej konstrukcji jest bardzo nisko - porównywalnie do modelu R8 - umieszczony środek ciężkości auta, co daje ogromne korzyści podczas dynamicznego prowadzenia. Właściwości trakcyjne dodatkowo poprawiać ma układ czterech kół skrętnych.

Audi e-tron GT conceptInformacja prasowa (moto)

Koncepcyjne Audi e-tron GT powstawało w ścisłej współpracy z marką Porsche. Innym wspólnym projektem działów rozwoju Audi i Porsche jest powstająca właśnie Elektryczna Platforma Premium (PPE). Będzie ona bazą dla wielu napędzanych elektrycznie rodzin modelowych Audi - począwszy od aut segmentu B, a skończywszy na samochodach segmentu D.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas