Astra GTC paris, czyli OPC?

Na salonie samochodowym w Paryżu Opel zaprezentuje prototyp o nazwie GTC paris.

Opel astra GTC paris
Opel astra GTC parisInformacja prasowa (moto)

Samochód ten stanowi zapowiedź astry OPC, której premiery spodziewać możemy się wiosną na salonie genewskim.

W naszym serwisie prezentowaliśmy już pierwsze zdjęcia astry GTC. Teraz Opel ujawnił nowe fotografie oraz kilka informacji na temat rozwiązań technicznych, które zastosowano w tym samochodzie.

Przede wszystkim poznaliśmy źródło napędu. Zgodnie z oczekiwaniami pod maską prototypu znalazł się czterocylindrowy, dwulitrowy silnik, który dzięki doładowaniu dysponuje mocą aż 290 KM (ostatnia generacja astry OPC miała moc 240 KM).

Napęd za pośrednictwem sześciobiegowej, manualnej skrzyni biegów trafia na koła przedniej osi. By zapewnić jak najlepszą trakcję samochód wyposażono w dyferencjał o ograniczonym poślizgu (LSD).

By zamknąć usta ekoterrorystom w aucie znalazł się również... system Start&Stop, którego zadaniem jest automatyczne gaszenie i uruchamianie silnika podczas postoju.

Informacja prasowa (moto)

Fachowcy z Opel Performence Center (OPC) mają już spore doświadczenie w budowaniu usportowionych samochodów. Dlatego możemy być pewni, że nowa astra będzie się dobrze prowadzić. Dbać o to ma m.in. zwiększony rozstaw kół, a także adaptacyjne zawieszenie FlexRide.

Informacja prasowa (moto)

Na koniec warto wspomnieć o stylizacji. Astra GTC paris to oczywiście trzydrzwiowy hatchback o długości 4,46 m, którym może podróżować maksymalnie pięć osób.

Wnętrze pojazdu otrzymało sportowy charakter. Pokryte skórą fotele zaprojektowano specjalnie do tego prototypu, a kierownica jest mała, pokryta skórą i ma metalowe wstawki.

Informacja prasowa (moto)

Drugą, po GTC paris, premierą Opla na paryskim salonie będzie astra sport tourer, czyli auto w wersji kombi.

Zostań fanem naszego profilu na Facebooku. Tam można wygrać wiele motoryzacyjnych gadżetów oraz już niebawem... samochód na weekend z pełnym bakiem! Wystarczy kliknąć w "lubię to" w poniższej ramce.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas