Apetyt na luksus

Bogaci stają się coraz bogatsi, biedni z każdym dniem biednieją. Ta stara prawda znajduje odzwierciedlenie w sytuacji na rynku motoryzacyjnym.

article cover
INTERIA.PL

W zamożnych niewątpliwie Stanach Zjednoczonych rosnącą popularnością cieszą się samochody,niedostępne dla większości Europejczyków, przynajmniej tych mieszkających po naszej stronie Odry i Nysy. Okazuje się, że niektóre z luksusowych aut znajdują obecnie za oceanem więcej nabywców niż samochody z dużo niższych półek.

Magazyn "Forbes" sporządził zestawienie najlepiej sprzedających się w USA aut luksusowych (cytowane dane dotyczą 11 miesięcy 2004 r., od początku stycznia do końca listopada). Za kryterium luksusowości przyjęto, obok ceny, także prestiż marki, wielkość produkcji konkretnego modelu oraz miejsca, jakie zajmuje on w ofercie firmującego auto koncernu. Jednocześnie pominięto pojazdy niszowe, takie, jak choćby ferrari.

Oto liderzy rankingu w poszczególnych przedziałach cenowych.

20 000 - 30 000 USD

INTERIA.PL

W tej grupie przewodzi bmw 3. Tak, to nie pomyłka - nową "trójkę" w Stanach Zjednoczonych można kupić już za mniej niż 30 tysięcy dolarów. Chociaż niewiele mniej, gdyż sugerowane przez producenta ceny detaliczne tych samochodów na miejscowym rynku zaczynają się od 29 995 USD. W ciągu 11 miesięcy br. nabywcami różnych wersji bmw 3 stało się blisko 96 tys. Amerykanów.

30 000 - 40 000 USD

INTERIA.PL

Tu na czele znajduje się lexus RX 330, z podstawową ceną wynoszącą 36 425 dol. Luksusowa marka koncernu Toyota zyskała w USA ogromne uznanie dzięki jakości, wyposażeniu i wyszukanemu wnętrzu sedanów, teraz zdobywa licznych klientów w klasie SUV. Zwycięskiego RX 330 (w pokonanym polu pozostawił m.in. hondowską acurę TL) kupiło w tym roku w Stanach Zjednoczonych (przypominamy, że są to dane za 11 miesięcy br.) 94 164 osób.

40 000 - 50 000 USD

INTERIA.PL

Liderem w tym przedziale cenowym jest produkt miejscowego przemysłu motoryzacyjnego, cadillac deVille (ceny od 46 740 USD). 61 739 klientów zdecydowało się na wybór modelu, symbolizującego odrodzenie marki cadillac. Wielcy przegrani to m.in. bmw serii 5 oraz mercedes E-klasse.

50 000 - 60 000 USD

INTERIA.PL

Kolejny przedstawiciel rodziny cadillac'ów - escalade. Jest zaliczany do coraz modniejszej klasy SUV i choć kosztuje niemal 8 tys. dolarów więcej (cena podstawowa to 54 005 USD) niż deville, znalazł w br. już 54 797 nabywców. Ku zazdrości konkurencji z BMW i Mercedesa.

60 000 - 70 000 USD

INTERIA.PL

Powiew angielskiej klasyki, czyli jaguar XJ. Aluminiowa konstrukcja, doskonałe silniki, zaawansowana technologia, a przede wszystkim niepowtarzalny styl. Na wydanie co najmniej 61 495 dolarów (od tego poziomu zaczynają się w USA ceny tego modelu jaguara) zdecydowało się do końca listopada 9 590 Amerykanów, którzy najwyraźniej nie przejmują się finansowymi problemami zależnej od Forda marki.

70 000 - 80 000 USD

INTERIA.PL

Mercedes klasy S kosztuje o około 25 proc. więcej (amerykańskie ceny tego modelu zaczynają się od 76 020 dolarów) niż wspomniany wyżej reprezentant szacownego, choć podupadłego brytyjskiego przemysłu motoryzacyjnego, lecz popularnością wyprzedza jaguara o 100 proc. - 18 082 sprzedanych egzemplarzy! Magia literki "S" i chęć posiadania samochodu z silnikiem o mocy blisko 500 koni robią swoje.

90 000 - 100 000 USD

INTERIA.PL

11 804 Amerykanów kupiło w br. mercedesa klasy SL lub CL. Cena: od 90 620 dolarów. Droższy w ofercie koncernu DaimlerChrysler jest tylko superwóz SLR McLaren, który kosztuje w USA, bagatela, 450 tys. "zielonych".

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas