Alpine A110S - debiutuje topowa wersja

Oferowane od 2017 roku Alpine A110 doczekało się właśnie nowej, mocniejszej, wersji. Topowa odmiana występować będzie w cennikach jako A110S. Czego można się po niej spodziewać?

Alpine A110S
Alpine A110SInformacja prasowa (moto)

Z zewnątrz zmiany są jedynie kosmetyczne. To m.in.: inne obręcze kół czy lakierowane na pomarańczowo zaciski hamulcowe. Na liście opcji pojawił się, zarezerwowany dla topowej odmiany, szary lakier o matowym wykończeniu. Auto może się też pochwalić obniżonym o 4 mm zawieszeniem. Pomarańczowe akcenty (np. szwy i pasek wyznaczający centralny punkt wieńca kierownicy) znajdziemy również w kabinie.

Najważniejsze kryje się jednak za fotelami kierowcy i pasażera. Źródłem napędu pozostał, umieszczony centralnie, turbodoładowany benzynowy motor o pojemności 1,8 l. Konstruktorzy zdecydowali się jednak na kilka istotnych zmian, z których najważniejsza to podniesienie o 0,4 bara ciśnienia doładowania. Efekt? Zamiast standardowych 252 KM w wersji A110S jednostka generuje aż 292 KM.

Zdecydowanie poprawiono też przebieg krzywej maksymalnego momentu obrotowego. Wartość 320 Nm oferowana jest tu w szerokim zakresie 2000-6400 obr./min. Górna granica pokrywa się z obrotami, przy których silnik rozwija moc maksymalną.

A110 S. Mocniejsza wersja Alpine

Alpine A110 zadebiutowało w 2017 roku. Wszyscy byli zachwyceni nie tylko wyglądem tego auta, ale także jego osiągami. Ale już wtedy pojawiały się głosy, że samochód ten „zasługuje” na mocniejszy silnik. I oto go mamy. Czterocylindrowy, turbodoładowany silnik o pojemności 1,8 litra o mocy 288 KM. Taką jednostką napędzane będzie Alpine w wersji A110 S (zwykła wersja ma 248 KM).

Alpine A110 S na zdjęciach 
Alpine A110 S na zdjęciach 
Alpine A110 S na zdjęciach 
Alpine A110 S na zdjęciach 
Alpine A110 S na zdjęciach 
Alpine A110 S na zdjęciach 
Alpine A110 S na zdjęciach 

Osiągi Alpine A110S robią wrażenie, chociaż w porównaniu do standardowej wersji zmieniły się tylko nieznacznie. Auto przyspiesza do 100 km/h w 4,4 s (zamiast standardowych 4,5 s) i osiąga prędkość maksymalną 260 km/h (zamiast 250 km/h). Standard obejmuje (opcjonalne w podstawowej odmianie) hamulce Brembo z przednimi tarczami o średnicy 320 mm. Inne są również nastawy systemu ESP, który może zostać całkowicie rozłączony (tryb Track).

Samochód trafić ma do salonów jesienią. Ceny topowej odmiany pozostają tajemnicą.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas