Alfa Romeo prezentuje “Tributo Italiano”. To wersje dla wiernych Alfisti

Włosi kochają pielęgnować tradycje i hucznie celebrować. Poza tym znają się na makaronach, winie i projektowaniu ponadczasowych sylwetek. Dziś o tym ostatnim, bowiem cała gama modelowa Alfy Romeo doczekała się pierwszej, globalnej serii specjalnej o dumnej nazwie "Tributo Italiano". Czym te auta różnią się względem standardowych modeli? Bardziej po włosku już się nie dało.

Jak celebrować, to z przytupem - powiedzieli Włosi i zabrali się za przygotowanie "Tributo Italiano", czyli pierwszej globalnej serii specjalnej dla całej gamy modelowej. Celem nadrzędnym było oddanie hołdu włoskim korzeniom i doskonałości, a także podkreślenie sportowego charakteru, z którego znana jest Alfa Romeo. Co z tego wyszło? Efekty są naprawdę ciekawe.

Alfa Romeo świętuje włoskość. Trzy modele w specjalnym wydaniu

Specjalna seria debiutuje w ofercie każdego modelu marki - Tonale, Giulii oraz Stelvio. Topowe wersje wyposażenia swoim wyglądem zewnętrznym i kilkoma smaczkami w kabinie, podkreślają włoskość, co z pewnością docenią Alfisti i klienci ceniący dbałość o detale. Projektanci postawili na czysty wygląd, klasyczne felgi oraz odrobinę patriotyzmu.

Reklama

Z zewnątrz topowe warianty rozpoznamy po ciemnym grillu (Scuceto), ciemnych felgach w charakterystycznym wzorze obręczy zwanych "telefonami" (19 cali w Giulii, 20 cali w Tonale i 21 cali w Stelvio), za którymi kryją się czerwone zaciski Brembo. Wyróżnikami są też zewnętrzne elementy w kolorze nadwozia tj. dokładki przedniego i tylnego zderzaka, dokładki progów oraz dokładki podkreślające nadkola.

Elementem charakterystycznym w wersjach "Tributo Italiano" są również czarne obudowy lusterek, które zdobi włoska flaga. Samochody w tym wydaniu występują wyłącznie w trzech kolorach nadwozia, które zaparkowane obok siebie tworzą włoską flagę - czerwony "Rosso Alfa", zielony "Verde Montreal" i biały "Alfa". Wisienką na torcie jest malowanie bi-tone, czyli połączenie jednego z trzech kolorów z czarnym dachem (opcjonalnie szklanym w modelu Tonale).

We wnętrzu dominuje czerwona nić. Jest premium i na sportowo

W kabinie natomiast auta otrzymują sportowe fotele wykończone czarną perforowaną skórą. Cała kabina jest ozdobiona czerwonymi nićmi, a na zagłówkach foteli znajduje się wyhaftowane logo serii specjalnej z włoską flagą. Wyróżnikiem wersji "Tributo Italiano" jest także bogate wyposażenie. Samochody w tym wydaniu oferują w cenie m.in. następujące dodatki:

  • dwustrefowa klimatyzacja
  • podgrzewana kierownica z łopatkami
  • oświetlenie ambientowe
  • wentylowane i podgrzewane przednie fotele
  • system audio premium z 14 głośnikami Harman Kardon
  • elektrycznie sterowana klapa bagażnika (dla Stelvio i Tonale)

Nie tylko mocne benzyny. Świętować można również z dieslem

Samochody w specjalnej wersji "Tributo Italiano" kipią sportem, ale okazuje się, że Włosi nie odrzucili diesla. Alfa Romeo Giulia oraz Stelvio w topowych wariantach występują z benzynowym, 2-litrowym motorem o mocy 280 KM oraz wysokoprężnym “ropniakiem" o pojemności 2,2-litra, generującym moc 210 KM. W tych wariantach moment obrotowy jest przenoszony na wszystkie cztery koła za pośrednictwem 8-biegowej przekładni automatycznej ZF. Dostępne jest także tylnonapędowe wydanie z dieslem o mocy 160 KM.

Z kolei Tonale, kompaktowy SUV marki, w wersji specjalnej występuje z 1,5-litrową benzyną o mocy 160 KM, w której moment obrotowy jest przekazywany na przednie koła za pośrednictwem 7-biegowej skrzyni DCT. Dostępna jest także 280-konna hybryda plug-in z napędem Q4 i zasięgiem w trybie elektrycznym do 80 km.

Włoskie, czyli drogie. Cenowo to samochody premium

Nowe warianty "Tributo Italiano" są trzecią, najwyższą wersją wyposażenia - nie licząc topowych odmian Quadrifoglio w modelach Stelvio i Giulia. Jak to wygląda cenowo? Tanio nie jest, stąd moja uwaga, że zainteresowani będą raczej głównie wierni fani marki. Alfa Romeo Tonale z benzynowym silnikiem benzynowym 1.5 T4 w specjalnej wersji kosztuje od 220 300 zł (160 KM) oraz od 277 400 zł za wersję hybrydową plug-in (280 KM). 

Sedan natomiast w odmianie "Tributo Italiano" startuje od 274 800 zł z 2-litrowym "benzyniakiem" (280 KM), od 274 800 zł z 160-konnym dieslem i od 288 800 zł z 210-konnym "ropniakiem" i napędem na wszystkie koła. Z kolei ceny Stelvio w nowej odmianie zaczynają się od 304 800 zł - tyle zapłacimy za benzynę o mocy 280 KM oraz diesla o mocy 160 KM z napędem na tylną oś. Mocniejszy diesel startuje od 318 800 zł.


INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy