Alfa Romeo prezentuje “Tributo Italiano”. To wersje dla wiernych Alfisti

Włosi kochają pielęgnować tradycje i hucznie celebrować. Poza tym znają się na makaronach, winie i projektowaniu ponadczasowych sylwetek. Dziś o tym ostatnim, bowiem cała gama modelowa Alfy Romeo doczekała się pierwszej, globalnej serii specjalnej o dumnej nazwie "Tributo Italiano". Czym te auta różnią się względem standardowych modeli? Bardziej po włosku już się nie dało.

Alfa Romeo "Tributo Italiano". Specjalna wersja debiutuje we wszystkich modelach marki
Alfa Romeo "Tributo Italiano". Specjalna wersja debiutuje we wszystkich modelach markiAlfa Romeomateriały prasowe

Jak celebrować, to z przytupem - powiedzieli Włosi i zabrali się za przygotowanie "Tributo Italiano", czyli pierwszej globalnej serii specjalnej dla całej gamy modelowej. Celem nadrzędnym było oddanie hołdu włoskim korzeniom i doskonałości, a także podkreślenie sportowego charakteru, z którego znana jest Alfa Romeo. Co z tego wyszło? Efekty są naprawdę ciekawe.

Alfa Romeo świętuje włoskość. Trzy modele w specjalnym wydaniu

Specjalna seria debiutuje w ofercie każdego modelu marki - Tonale, Giulii oraz Stelvio. Topowe wersje wyposażenia swoim wyglądem zewnętrznym i kilkoma smaczkami w kabinie, podkreślają włoskość, co z pewnością docenią Alfisti i klienci ceniący dbałość o detale. Projektanci postawili na czysty wygląd, klasyczne felgi oraz odrobinę patriotyzmu.

Alfa Romeo Stelvio "Tributo Italiano"Alfa Romeomateriały prasowe

Z zewnątrz topowe warianty rozpoznamy po ciemnym grillu (Scuceto), ciemnych felgach w charakterystycznym wzorze obręczy zwanych "telefonami" (19 cali w Giulii, 20 cali w Tonale i 21 cali w Stelvio), za którymi kryją się czerwone zaciski Brembo. Wyróżnikami są też zewnętrzne elementy w kolorze nadwozia tj. dokładki przedniego i tylnego zderzaka, dokładki progów oraz dokładki podkreślające nadkola.

Alfa Romeo Giulia "Tributo Italiano"Alfa Romeomateriały prasowe

Elementem charakterystycznym w wersjach "Tributo Italiano" są również czarne obudowy lusterek, które zdobi włoska flaga. Samochody w tym wydaniu występują wyłącznie w trzech kolorach nadwozia, które zaparkowane obok siebie tworzą włoską flagę - czerwony "Rosso Alfa", zielony "Verde Montreal" i biały "Alfa". Wisienką na torcie jest malowanie bi-tone, czyli połączenie jednego z trzech kolorów z czarnym dachem (opcjonalnie szklanym w modelu Tonale).

Alfa Romeo Stelvio "Tributo Italiano"Alfa Romeomateriały prasowe

We wnętrzu dominuje czerwona nić. Jest premium i na sportowo

W kabinie natomiast auta otrzymują sportowe fotele wykończone czarną perforowaną skórą. Cała kabina jest ozdobiona czerwonymi nićmi, a na zagłówkach foteli znajduje się wyhaftowane logo serii specjalnej z włoską flagą. Wyróżnikiem wersji "Tributo Italiano" jest także bogate wyposażenie. Samochody w tym wydaniu oferują w cenie m.in. następujące dodatki:

  • dwustrefowa klimatyzacja
  • podgrzewana kierownica z łopatkami
  • oświetlenie ambientowe
  • wentylowane i podgrzewane przednie fotele
  • system audio premium z 14 głośnikami Harman Kardon
  • elektrycznie sterowana klapa bagażnika (dla Stelvio i Tonale)
Alfa Romeo Stelvio "Tributo Italiano"Jan Guss-GasińskiINTERIA.PL
Alfa Romeo Stelvio "Tributo Italiano"Jan Guss-GasińskiINTERIA.PL

Nie tylko mocne benzyny. Świętować można również z dieslem

Samochody w specjalnej wersji "Tributo Italiano" kipią sportem, ale okazuje się, że Włosi nie odrzucili diesla. Alfa Romeo Giulia oraz Stelvio w topowych wariantach występują z benzynowym, 2-litrowym motorem o mocy 280 KM oraz wysokoprężnym “ropniakiem" o pojemności 2,2-litra, generującym moc 210 KM. W tych wariantach moment obrotowy jest przenoszony na wszystkie cztery koła za pośrednictwem 8-biegowej przekładni automatycznej ZF. Dostępne jest także tylnonapędowe wydanie z dieslem o mocy 160 KM.

Z kolei Tonale, kompaktowy SUV marki, w wersji specjalnej występuje z 1,5-litrową benzyną o mocy 160 KM, w której moment obrotowy jest przekazywany na przednie koła za pośrednictwem 7-biegowej skrzyni DCT. Dostępna jest także 280-konna hybryda plug-in z napędem Q4 i zasięgiem w trybie elektrycznym do 80 km.

Alfa Romeo Stelvio "Tributo Italiano"Alfa Romeomateriały prasowe

Włoskie, czyli drogie. Cenowo to samochody premium

Nowe warianty "Tributo Italiano" są trzecią, najwyższą wersją wyposażenia - nie licząc topowych odmian Quadrifoglio w modelach Stelvio i Giulia. Jak to wygląda cenowo? Tanio nie jest, stąd moja uwaga, że zainteresowani będą raczej głównie wierni fani marki. Alfa Romeo Tonale z benzynowym silnikiem benzynowym 1.5 T4 w specjalnej wersji kosztuje od 220 300 zł (160 KM) oraz od 277 400 zł za wersję hybrydową plug-in (280 KM).

Sedan natomiast w odmianie "Tributo Italiano" startuje od 274 800 zł z 2-litrowym "benzyniakiem" (280 KM), od 274 800 zł z 160-konnym dieslem i od 288 800 zł z 210-konnym "ropniakiem" i napędem na wszystkie koła. Z kolei ceny Stelvio w nowej odmianie zaczynają się od 304 800 zł - tyle zapłacimy za benzynę o mocy 280 KM oraz diesla o mocy 160 KM z napędem na tylną oś. Mocniejszy diesel startuje od 318 800 zł.

Alfa Romeo Giulia "Tributo Italiano"Alfa Romeomateriały prasowe
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas