Alfa Romeo 33 Stradale. Włosi wskrzesili legendę. To będzie sensacja

Ikona lat 60. poprzedniego stulecia wróci na drogi. Alfa Romeo stworzyła model 33 Stradale łącząc przeszłość z przeszłością. Zaproponuje klientom wersję z silnikiem spalinowym 2.9 V6 albo napędem elektrycznym.

Alfa Romeo 33 Stradale wraca na drogi. Powstaną tylko 33 egzemplarze
Alfa Romeo 33 Stradale wraca na drogi. Powstaną tylko 33 egzemplarzemateriały prasowe

Po ponad 50 latach włoska marka powraca do świata samochodów "fuoriserie" (zbudowanych na zamówienie) z limitowaną serią ograniczoną do zaledwie 33 egzemplarzy. Niestety, każdy z nich ma już swojego właściciela.

Zespół Alfy Romeo postawił sobie ambitny cel, by zaoferować wrażenia z jazdy jak w samochodzie wyścigowym, z którego można jednak korzystać do jazdy na drodze. Chciał też nawiązać do legendarnego modelu sprzed lat, który do dziś stawiany jest jako wzorzec pod względem dopracowania inżynieryjnego i aerodynamicznego. W efekcie powstało to:

Alfa Romeo 33 Stradalemateriały prasowe

Alfa Romeo 33 Stradale: moc i osiągi

Sportową włoszkę może napędzać silnik V6 twin-turbo o mocy ponad 620 KM. Alternatywnie może być napędzana za pomocą silnika elektrycznego o mocy 750 KM. Podczas prezentacji zapowiedziano, że prędkość maksymalna obu wersji to 333 km/h. Sprint do setki odmianie spalinowej zajmie poniżej 3 sekund, a elektrycznej - mniej niż 2,5 sekundy!

Alfa Romeo 33 Stradalemateriały prasowe

Doskonałą zwrotność i komfort zapewnić ma dwuwahaczowe zawieszenie z aktywnymi amortyzatorami. Układ hamulcowy Alfa Romeo Brake-By-Wire i karbonowo-ceramiczne hamulce Brembo mają gwarantować najwyższe osiągi w temacie hamowania.

Alfa Romeo 33 Stradalemateriały prasowe

Aluminiowa konstrukcja ramy przypominającej literę H i nadwozie typu "monocoque" z włókna węglowego gwarantują sztywność i lekkość. W celu zapewnienia wysokiej sztywności i bezpieczeństwa, konstrukcję dachu również wykonano z włókna węglowego i aluminium, z drzwiami motylkowymi mocowanymi na zawiasach. Ramy okien również wykonano z włókna węglowego, a tylną szybę z poliwęglanu.

Alfa Romeo 33 Stradale: niepowtarzalny styl

Alejandro Mesonero-Romanos, dyrektor ds. designu marki Alfa Romeo podczas prezentacji stwierdził:

Projekt 33 Stradale powstał dzięki pasji i poświęceniu niewielkiego zespołu projektantów i inżynierów pracujących w Centrum Stylu Alfy Romeo. Inspiracją dla projektu było niezwykłe arcydzieło Franco Scaglione z 1967 roku, wyróżniające się odważnym spojrzeniem na linie przyszłych modeli samochodów Alfa Romeo. Rezultat końcowy jest owocem umiejętności i najlepszej tradycji włoskiego designu. Prawdziwy manifest "kwintesencji piękna".

Nadwozie nowego 33 Stradale zachwyca idealną równowagą proporcji, bryły i wykończenia powierzchni. Przód samochodu charakteryzuje się typowymi dla Alfy Romeo zaokrągleniami, nawiązującymi do charakterystycznego "V" na pokrywie silnika i kultowego grilla w kształcie tarczy, czyli "scudetto". Linia boczna jest elegancka i dynamiczna, z bocznymi wlotami powietrza i drzwiami motylkowymi, które otwierają się do góry. Tył samochodu wyraża "brutalną" kwintesencję 33 Stradale, z grafiką w kształcie litery V i okrągłymi tylnymi światłami. Doskonałość aerodynamiczną potwierdza świetny współczynnik Cx wynoszący 0,375, osiągnięty bez pomocy aktywnych rozwiązań aerodynamicznych.

Alfa Romeo 33 Stradalemateriały prasowe

Wnętrze jedyne w swoim rodzaju

Wnętrze nowego 33 Stradale jest dostępne w dwóch podstawowych wersjach wyposażenia, "Tributo" i "Alfa Corse". Charakteryzuje się zastosowaniem wysokiej jakości materiałów i wzornictwem inspirowanym poprzednikiem z 1967 roku. Sportowa kierownica i "teleskopowy" zestaw wskaźników podkreślają zorientowanie na kierowcę, zapewniając precyzyjne i bezpośrednie wrażenia z jazdy. Deska rozdzielcza i tunel środkowy posiadają elementy "mechaniczne", o wyraźnej inspiracji lotniczej, natomiast otulające fotele i poszycia drzwi tworzą ekskluzywną i komfortową atmosferę.

Alfa Romeo 33 StradaleINTERIA.PL

Każdy z 33 właścicieli samochodów, których budowa dopiero ruszy, będzie miał możliwość indywidualizowania swojego egzemplarza. Klient będzie uczestniczył w procesie projektowania swojego auta, będzie mógł użyć konkretnej tapicerki, czy koloru nadwozia, co zostanie zrealizowane po uzyskaniu zgody Zespołu 33 odpowiedzialnego za projekt z ramienia firmy. Klient może także wybrać i spersonalizować wykończenia z włókna węglowego, wybrać różne konfiguracje wlotów powietrza, wybrać logo, które zostanie umieszczone z boku samochodu (do wyboru logo Quadrifoglio i Autodelta) oraz określić konfigurację charakterystycznego przedniego grilla: klasyczną lub trójwymiarową.

Alfa Romeo 33 Stradalemateriały prasowe

Co więcej, klienci będą mogli nawet zdecydować o numerze VIN swojego auta. Pierwsze 3 litery identyfikują markę Alfa Romeo "ZAR", kolejne pięć cyfr odnosi się do samochodu i zostało wybranych w odniesieniu do historycznej rodziny TIPO 33 "10533", natomiast ostatnie 8 cyfr, czyli "sygnatura" klienta, identyfikują dany egzemplarz i mogą być spersonalizowane przez każdego z 33 właścicieli.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas