Agila (?) za 25 tys. euro

Francuska firma Heuliez, we współpracy z firmą Michelin i operatorem telefonii komórkowej Orange, przygotowuje się do wypuszczenia na rynek przyszłościowego, elektrycznego samochodu o nazwie Will.

Kliknij
KliknijInformacja prasowa (moto)

Karoseria pojazdu została zapożyczona od Opla Agila, ale na tym kończą się podobieństwa między tymi modelami. Istotną innowacją jest umieszczenia silnika samochodu nie - tak jak w obecnie produkowanych - z przodu lub z tyłu, ale przy kołach pojazdu. Nowatorski układ napędowy o nazwie Active Wheel opracowała firma Michelin.

Innowacyjność układu polega na tym, że w przednich kołach, oprócz tradycyjnego hydraulicznego układu hamulcowego, znajdują się dwa silniki elektryczne. Dzięki temu przednia część samochodu pozostawia dużo dodatkowego miejsca na bagaż, ponadto służy do absorbowania energii uderzenia w razie wypadku.

Samochód, którego nadwozie ma 3.70 m długości będzie wyposażany, w baterie litowo-jonowe o trzech pojemnościach. W zależności od wariantu (i oczywiście ceny) umożliwią one przejechanie 150, 300 lub 400 km bez ładowania. Architektura pojazdu umożliwia również zastosowanie w przyszłości napędu pochodzącego z ogniw paliwowych.

Dzięki współpracy z operatorem telefonii komórkowej, Will będzie oferował m.in. dostęp do bezprzewodowego internetu, a specjalny system nawigacji pozwoli użytkownikom auta na pobieranie w czasie rzeczywistym informacji o natężeniu ruchu.

Pierwszy Will wyjedzie na drogi jesienią tego roku. Najpierw jednak zostanie poddany serii testów. W 2010 r. taśmy produkcyjne Heuliez w fabryce Cerizay we Francji będą gotowe do masowej produkcji. Szacuje się, że cena tego pojazdu będzie zaczynała się od 25 tysięcy euro.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas