370 KM w Audi S3 od ABT

W gamie silnikowej Audi A3 nie ma na razie wersji, która mógłby bezpośrednio konkurować z 360-konnym Mercedesem A 45 AMG. Ale od czego są tunerzy?

Audi S3 po tuningu ABT Sportsline
Audi S3 po tuningu ABT SportslineABT Sportsline GmbH

Nowe wcielenie Audi RS3 zadebiutuje prawdopodobnie w przyszłym roku. Do tego czasu topową rolę w palecie modelu odgrywa 300-konne S3. Brzmi imponująco, ale nie tak imponująco jak 360 KM, które generuje serce Mercedesa A 45 AMG.

Dla tych, którzy oczekują od Audi podobnej dawki koni mechanicznych, niemiecki tuner ABT Sportsline przygotował pakiet wzmacniający dla S3. Po zmianach w oprogramowaniu 2-litrowy, turbodoładowany silnik modelu generuje moc 370 KM i 460 Nm maksymalnego momentu obrotowego (przyrost o, odpowiednio, 70 KM i 80 Nm). Siła napędowa trafia do kół obu osi za pośrednictwem 6-biegowej przekładni manualnej lub dwusprzęgłowej (S tronic) oraz sprzęgła typu Haldex.

W efekcie Audi S3 od ABT Sportsline ze skrzynią S tronic przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie o 0,1 s krótszym niż Mercedes, czyli w 4,5 s (fabrycznie: 4,9 s). Prędkość maksymalna samochodu dzięki wzmocnieniu jednostki napędowej i zdjęciu elektronicznej smyczy wzrosła z 250 do 265 km/h.

Nową jednostkę sterującą silnika wyceniono na 2349 euro bez montażu.

Audi S3 po tuningu ABT Sportsline

Audi S3 po tuningu ABT Sportsline

Audi S3 po tuningu ABT SportslineABT Sportsline GmbH
Audi S3 po tuningu ABT SportslineABT Sportsline GmbH
Audi S3 po tuningu ABT SportslineABT Sportsline GmbH
Audi S3 po tuningu ABT SportslineABT Sportsline GmbH
Audi S3 po tuningu ABT SportslineABT Sportsline GmbH
Audi S3 po tuningu ABT SportslineABT Sportsline GmbH
Audi S3 po tuningu ABT SportslineABT Sportsline GmbH
Audi S3 po tuningu ABT SportslineABT Sportsline GmbH
Audi S3 po tuningu ABT SportslineABT Sportsline GmbH

Poza zmianami w mechanice niemiecki tuner oferuje również charakterystyczne obręcze o "turbinowym" wzorze i średnicy od 18 do 20 cali (od 3090 do 4739 euro za komplet razem z oponami).

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas