200 KM i turbo - nowe Renault Clio RS 200

Nie 3-, a 5-drzwiowe nadwozie, nie wolnossący, ale turbodoładowany silnik i zautomatyzowana skrzynia dwusprzęgłowa zamiast ręcznej - nowe Clio RS mocno różni się od poprzednika.

Renault Clio RS 200 EDC
Renault Clio RS 200 EDCRenault

Potencjał Clio RS 200 zdradza przedni zderzak z szerokim wlotem powietrza, 17- lub 18-calowe obręcze, spojler dachowy oraz tylny dyfuzor z podwójnym wydechem. W palecie barw nadwozia nie zabrakło znanego z poprzednika kanarkowego lakieru, niedostępnego dla innych wersji. W kabinie czekają porządnie wyprofilowane fotele, metalowe nakładki na pedały oraz podcięta u dołu kierownica z manetkami do zmiany biegów.

Renault Clio RS 200

Renault Clio RS 200

Renault Clio RS 200 (2013)Renault
Renault Clio RS 200 (2013)Renault
Renault Clio RS 200 (2013)Renault
Renault Clio RS 200 (2013)Renault
Renault Clio RS 200 (2013)Renault
Renault Clio RS 200 (2013)Renault
Renault Clio RS 200 (2013)Renault
Renault Clio RS 200 (2013)Renault
Renault Clio RS 200Renault
Renault Clio RS 200Renault
Renault Clio RS 200Renault
Renault Clio RS 200Renault
Renault Clio RS 200Renault
Renault Clio RS 200Renault
Renault Clio RS 200Renault
Renault Clio RS 200Renault
Renault Clio RS 200Renault
Renault Clio RS 200Renault
Renault Clio RS 200Renault
Renault Clio RS 200Renault
Renault Clio RS 200Renault
Renault Clio RS 200Renault
Renault Clio RS 200Renault
Renault Clio RS 200Renault
Renault Clio RS 200Renault
Renault Clio RS 200Renault

W przeciwieństwie do poprzednika, zasilanego 2-litrowym, wolnossącym silnikiem benzynowym, nowy model otrzymał turbodoładowaną jednostkę o pojemności 1,6 litra. Osiąga ona moc 200 KM przy 6000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 240 Nm, dostępny w bardzo szerokim zakresie od 1750 do 5600 obr./min. Dla porównania, silnik Clio III RS generował moc 200 KM przy 7100 obr./min i maksymalny moment obrotowy 215 Nm przy 5400 obr./min. Siła napędowa trafia na przednie koła już nie za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni ręcznej, ale dwusprzęgłowej, zautomatyzowanej przekładni - również o 6 przełożeniach.

Renault Clio III RSRenault

Najostrzejsze Clio od 0 do 100 km/h rozpędza się w czasie 6,7 s (o 0,2 s szybciej niż poprzednik) i może podróżować z prędkością maksymalną wynoszącą 230 km/h (o 5 km/h wyższą niż odchodzący model). Renault obiecuje, że zużywa średnio 6,7 l/100 km - o 1,5 l/100 km mniej od poprzednika.

Kierowca będzie miał do wyboru trzy tryby jazdy, zmieniające charakter pracy skrzyni i wspomagania kierownicy, reakcję na wciśnięcie pedału gazu oraz poziom ingerencji układu stabilizacji toru jazdy (ESC). W najostrzejszym trybie Race zmiana przełożeń odbywa się w czasie 150 milisekund. To identyczny wynik jak ten osiągany przez Ferrari F430. Jest też układ Launch Control, służący do jak najszybszego ruszenia z miejsca.

Co ciekawe, specjalny generator symuluje rasowe odgłosy silnika i emituje je... z głośników w kabinie. Do dyspozycji są ścieżki dźwiękowe różnych aut, a wśród nich m.in. Alpine A110, Renault 8 Gordini czy Nissana GT-R. Aplikacja uwzględnia pozycję pedału gazu i prędkość podróżowania, a kierowca może zmieniać poziom natężenia dźwięku.

Jedna z aplikacji pozwala wybrać dźwięk silnika naśladujący sportowe legendy...Renault

Lista wyposażenia obejmuje również specjalną aplikację, która na bieżąco pozwala śledzić parametry samochodu, podobną do tej z Nissana GT-R. Wyświetlacz podaje m.in. ciśnienie doładowania, temperaturę oleju w przekładni czy przeciążenia. Dane te można zapisać na pamięci przenośnej za pomocą złącza USB i przeanalizować na domowym komputerze.

...a druga - śledzić na bieżąco temperaturę płynów i przeciążenia.Renault

Francuski hot hatch będzie dostępny z dwoma rodzajami zawieszenia - standardowym Sport oraz sztywniejszym i obniżonym o 5 mm Cup. W celu skutecznego wytracania prędkości zastosowano wzmocnione hamulce, zaopatrzone w polakierowane na czerwono zaciski.

Nowe Renault Clio RS 200 EDC wejdzie do sprzedaży w Europie wiosną br.

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas