11 historii o Porsche 911

Historia motoryzacji skondensowana w dwóch autach: duże, wyłupiaste reflektory są charakterystyczne dla obu modeli, choć dzieli je pół wieku. Z lewej strony - Porsche 911 1963 r., z prawej - "911" 2013 r.
Historia motoryzacji skondensowana w dwóch autach: duże, wyłupiaste reflektory są charakterystyczne dla obu modeli, choć dzieli je pół wieku. Z lewej strony - Porsche 911 1963 r., z prawej - "911" 2013 r.Porsche

1. Początki...

Pierwsze „911” – a dokładniej jeszcze „901” – i człowiek, który zaprojektował jego karoserię: Ferdinand Alexander Porsche.
Pierwsze „911” – a dokładniej jeszcze „901” – i człowiek, który zaprojektował jego karoserię: Ferdinand Alexander Porsche.Porsche

2. Zero w środku...

3. 4-cylindrowa wersja "911"...

4-cylindrowa i bazowa odmiana „911” miała, o dziwo, wyższy numer – 912.
4-cylindrowa i bazowa odmiana „911” miała, o dziwo, wyższy numer – 912.Porsche

4. Legenda Turbo...

5. Imię Carrera...

911 Carrera RS 2.7: pierwsze seryjne auto na świecie z tylnym spoilerem.
911 Carrera RS 2.7: pierwsze seryjne auto na świecie z tylnym spoilerem.Porsche

6. Kontrowersyjne podobieństwo...

Porsche Boxster I (986) i...
Porsche Boxster I (986) i...Porsche
...„911” (996). A może na odwrót? Nie, choć można się pomylić. Pierwotnie oba miały mieć nawet ten sam zderzak.
...„911” (996). A może na odwrót? Nie, choć można się pomylić. Pierwotnie oba miały mieć nawet ten sam zderzak.Porsche

7. "911" zdejmowało dach...

Pierwsza odmiana Porsche 911 Targa pojawiła się pod koniec 1966 r.
Pierwsza odmiana Porsche 911 Targa pojawiła się pod koniec 1966 r.Porsche

8. Gama "911"...

Siedem generacji „911” w skrócie

911 G 1973 r. Moc: 150 KM, 0-100 km/h: 8,5 s, prędkość maksymalna: 210 km/h.
911 G 1973 r. Moc: 150 KM, 0-100 km/h: 8,5 s, prędkość maksymalna: 210 km/h.Porsche
997 2004 r. Moc: 325 KM, 0-100 km/h: 5,2 s, prędkość maksymalna: 285 km/h.
997 2004 r. Moc: 325 KM, 0-100 km/h: 5,2 s, prędkość maksymalna: 285 km/h.Porsche
996 1997 r. Moc: 300 KM, 0-100 km/h: 5,2 s, prędkość maksymalna: 280 km/h.
996 1997 r. Moc: 300 KM, 0-100 km/h: 5,2 s, prędkość maksymalna: 280 km/h.Porsche
991 2011 r. Moc: 350 KM, 0-100 km/h: 4,8 s, prędkość maksymalna: 289 km/h.
991 2011 r. Moc: 350 KM, 0-100 km/h: 4,8 s, prędkość maksymalna: 289 km/h.Porsche
993 1993 r. Moc: 272 KM, 0-100 km/h: 5,6 s, prędkość maksymalna: 270 km/h.
993 1993 r. Moc: 272 KM, 0-100 km/h: 5,6 s, prędkość maksymalna: 270 km/h.Porsche
964 1988 r. Moc: 250 KM, 0-100 km/h: 5,7 s, prędkość maksymalna: 260 km/h.
964 1988 r. Moc: 250 KM, 0-100 km/h: 5,7 s, prędkość maksymalna: 260 km/h.Porsche
911 1963 r. Moc: 130 KM, 0-100 km/h: 9,1 s, prędkość maksymalna: 210 km/h.
911 1963 r. Moc: 130 KM, 0-100 km/h: 9,1 s, prędkość maksymalna: 210 km/h.Porsche

9. Historie z korozją...

10. Tylne zawieszenie multi-link...

11. "959" z 1986 r...

Porsche 959: absolutny szczyt techniki motoryzacyjnej lat 80. XX wieku.
Porsche 959: absolutny szczyt techniki motoryzacyjnej lat 80. XX wieku.Porsche
To zdjęcie bardziej dobitnie obrazuje niezmienność i ponadczasowość formuły stylistycznej Porsche 911 niż tysiące zdań i wykrzykników.
To zdjęcie bardziej dobitnie obrazuje niezmienność i ponadczasowość formuły stylistycznej Porsche 911 niż tysiące zdań i wykrzykników.Porsche
1963 r.: niewielkie szanse na ocenę celującą z ergonomii: kierownica bardzo zgrabnie zasłania dwa skrajne wskaźniki.
1963 r.: niewielkie szanse na ocenę celującą z ergonomii: kierownica bardzo zgrabnie zasłania dwa skrajne wskaźniki.Porsche
2013 r.: technologie nieznane w 1963 r., obrotomierz w tym samym miejscu, co pół wieku wcześniej: pośrodku wskaźników.
2013 r.: technologie nieznane w 1963 r., obrotomierz w tym samym miejscu, co pół wieku wcześniej: pośrodku wskaźników.Porsche
Znakomite materiały, doskonała jakość. Pierwotnie „911” miało być 4-osobowe, skończyło się na układzie 2+2...
Znakomite materiały, doskonała jakość. Pierwotnie „911” miało być 4-osobowe, skończyło się na układzie 2+2...Porsche
... i tak zostało po dziś dzień. Nie trzeba dodawać, że możliwości regulacji przednich siedzeń jest dziś nieco więcej.
... i tak zostało po dziś dzień. Nie trzeba dodawać, że możliwości regulacji przednich siedzeń jest dziś nieco więcej.Porsche
1963 r.: silnik z tyłu, oczywiście. W pierwszej „911" miał 6 cylindrów w układzie boxer, 1991 cm3 pojemności, 130 KM i 174 Nm.
1963 r.: silnik z tyłu, oczywiście. W pierwszej „911" miał 6 cylindrów w układzie boxer, 1991 cm3 pojemności, 130 KM i 174 Nm.Porsche
2013 r.: silnik też z tyłu, też 6 cylindrów, też boxer. Jednostka obecnego 911 Carrera S ma 3800 cm3, 400 KM i 440 Nm.
2013 r.: silnik też z tyłu, też 6 cylindrów, też boxer. Jednostka obecnego 911 Carrera S ma 3800 cm3, 400 KM i 440 Nm.Porsche