Hybrydowa Toyota Auris od 84 900 złotych

W kwietniu w polskich salonach Toyoty zadebiutuje Auris Hybrid. Japończycy deklarują, że jego średnie zużycie paliwa wynosi jedynie 3,7 l/100 km.

Auris Hybrid będzie piątym po Yarisie Hybrid, Priusie, Priusie Plug In oraz Priusie Plus hybrydowym samochodem Toyoty dostępnym na polskim rynku.

W porównaniu do wersji napędzanych silnikami spalinowymi Auris Hybrid wyróżnia się grafitowym wkładem wlotu powietrza i błękitnym wykończeniem emblematów, a także diodowym tylnymi lampami oraz specjalnymi wzorami obręczy.

W kabinie uwagę zwracają niebieskie przeszycia tapicerki oraz specjalny ekran umożliwiający podgląd pracy układu hybrydowego ze wskaźnikiem ekonomicznej jazdy. Zabudowane pod tylną kanapą akumulatory nie zabierają przestrzeni w kabinie, ani w bagażniku.

Reklama

Sercem auta jest zasilany akumulatorami niklowo-metalowymi silnik elektryczny, współpracujący z jednostką benzynową o pojemności 1,8 litra i bezstopniową przekładnią planetarną.

Łączna moc zespołu napędowego wynosi 136 KM. Auris Hybrid przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 10,9 s i osiąga prędkość maksymalną 180 km/h. Według Toyoty średnie zużycie paliwa wynosi 3,7 l/100 km.

Tryb elektryczny umożliwia pokonanie do 2 km z prędkością do 50 km/h bez użycia jednostki spalinowej. Japończycy przekonują, że nabywcy hybrydy skorzystają także z prostszej konstrukcji zespołu napędowego, który w przeciwieństwie do silnika Diesla nie ma alternatora, koła dwumasowego czy filtra DPF i ogranicza zużycie hamulców.

Ceny nowej Toyoty Auris Hybrid rozpoczynają się od 84 900 zł. Na liście wyposażenia standardowego znajduje się m.in. 7 poduszek powietrznych, system stabilizacji toru jazdy i kontroli trakcji, system wspomagający pokonywanie podjazdów, światła do jazdy dziennej typu LED, felgi aluminiowe, klimatyzacja automatyczna, system multimedialny Toyota Touch czy system audio z zestawem głośnomówiącym Bluetooth.

W ofercie znajduje się także pakiet w promocyjnej cenie 990 zł, zawierający system automatycznego parkowania (SIPA) z czujnikami z przodu i z tyłu, podwójną podłogę bagażnika, elektrycznie regulowane szyby tylne oraz podgrzewane fotele przednie z podparciem lędźwiowym fotela kierowcy.

W stosunku do analogicznie wyposażonej Toyoty Auris z silnikiem benzynowym 1.6 i skrzynią bezstopniową CVT dopłata do wersji hybrydowej wynosi 10 000 zł. Kwota ta, dzięki niższemu zużyciu paliwa wersji hybrydowej, zwraca się po przejechaniu 50 000 km. 

Auris Hybrid objęty jest 5-letnią gwarancją na napęd hybrydowy oraz 10-letnią na akumulatory.

msob, źródło: Toyota

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy