Najchętniej kupowane samochody. Ubiegłoroczny lider daleko w tyle

Ze wstępnych danych sprzedaży samochodów w Europie wynika, że największą popularnością w kwietniu tego roku cieszyła się Dacia Sandero. Niewielki hatchback jest na dobrej drodze, by po raz trzeci w ciągu czterech miesięcy zostać bestsellerem. Jednocześnie ubiegłoroczny lider zaliczył spektakularny spadek w pozycji.

Ze wstępnych wyników sprzedażowych opublikowanych przez serwis Dataforce wynika, że Dacia Sandero już trzeci miesiąc z rzędu notuje świetne wyniki sprzedażowe. W kwietniu niewielki hatchback trafił do niemal 25 tys. klientów, co oznacza 37-procentowy wzrost sprzedaży względem tego samego okresu w roku ubiegłym. Jak podkreślają analitycy - budżetowy model marki Renault znacząco wyprzedził swoją konkurencję i ma szanse stać się najbardziej pożądanym europejskim modelem roku 2024.

Reklama

Tuż za Dacią z wynikiem 21 592 sprzedanych egzemplarzy znalazł się popularny Volkswagen Golf. Niemiecki kompakt zwiększył swój wolumen sprzedaży o 65 proc. względem ubiegłego roku, co zdaniem ekspertów podkreśla wciąż wysoką pozycję niemieckiej motoryzacji. Warto wspomnieć, że zaledwie kilka miesięcy temu Volkswagen zaprezentował odświeżoną wersję Golfa, która powinna "wydłużyć" żywotność modelu, nim zostanie zastąpiony elektrycznym odpowiednikiem.

Na trzecim miejscu znalazło się Renault Clio ze sprzedażą wynoszącą ponad 19 310 egzemplarzy. Także w tym przypadku wzrosty względem kwietnia 2023 są wyraźne i wynoszą ok. 24 procent. Tuż za nim z wynikiem 19 225 uplasował się Volkswagen T-Roc. Pierwszą piątkę zamyka Peugeot 208 ze sprzedażą na poziomie 17 273 sztuk.

Dotychczasowy lider poza pierwszą dwudziestką

Co jeszcze ciekawsze - z pierwszej dwudziestki całkowicie wypadł ubiegłoroczny bestesller, Tesla Model Y. Amerykański elektryk uplasował się na 26. miejscu ze sprzedażą wynoszącą zaledwie 9329 egzemplarzy. Jak podkreślają analitycy, jest to spory spadek sięgający nawet 11 procent w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku.

Warto przypomnieć, że wcześniej model ten wielokrotnie zajmował pozycję lidera w rankingach sprzedażowych. Pierwsze załamanie nastąpiło w październiku 2023 roku, kiedy to pojazd produkowany przez firmę Elona Muska po raz pierwszy utracił swoją pozycję na rzecz Dacii. W marcu tego roku Tesla na krótki czas powróciła na drugie miejsce w rankingach sprzedaży, dostarczając klientom 19 795 egzemplarzy Modelu Y.

Eksperci podkreślają, że jednym z powodów tak gwałtownego załamania sprzedaży może być trwający od sześciu miesięcy strajk szwedzkich pracowników Tesli. Protestujący domagają się od dyrekcji amerykańskiego przedsiębiorstwa m.in. podpisania umowy regulującej warunki płac. Do udziału w bojkocie dołączyły związki zawodowe innych branży - m.in. pracownicy portów obsługujących statki dostarczające nowe samochody.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy