Mercedes EQA i EQB po liftingu wjeżdżają do salonów. Poznaliśmy polskie ceny

Kilka tygodni po światowym debiucie elektryczne kompakty z gwiazdą wjeżdżają do salonów. Mercedes EQA i EQB po liftingu, czyli najmniejsze bezemisyjne SUV-y w gamie, zostały właśnie wycenione przez polskiego importera.

Mercedes EQA i EQB po liftingu. Zamówienia już otwarte

Najmniejsze modele z elektrycznej rodziny EQ, które pod koniec sierpnia br. zostały poddane kuracji odmładzającej, pojawiły się właśnie w polskim konfiguratorze. Importer zdradził ile kosztują i rozpoczął przyjmowanie zamówień. Co zmieniło się w Mercedesie EQA i EQB po liftingu?

Mercedes EQA i EQB po liftingu. Co się zmieniło?

Po kilku latach obecności na rynku przyszła pora na wprowadzenie kilku usprawnień. Mercedesa EQA i Mercedesa EQB po liftingu rozpoznamy przede wszystkim po nieco zmienionym froncie z nowym wzorem czarnego panelu (teraz jest pełen małych gwiazd), przemodelowanych tylnych lampach czy po chociażby nowych wzorach felg (od 18 do 20 cali).

Reklama

W kabinie natomiast zagościła nowa kierownica, przeprojektowany tunel środkowy pozbawiony dotykowego gładzika (zastąpiono go płytkim schowkiem) i nowe wzory wykończenia. Odświeżone “elektryki" otrzymały także większy wyświetlacz centralny w standardzie (10,25-cala).

Mercedes EQA i EQB po liftingu. Większy zasięg i hak holowniczy w opcji

Mówimy więc o zmianach bardzo skromnych, jednak nie wszystko dostrzeżemy gołym okiem. Mercedes EQA po liftingu zwiększył się także zasięg. Zmiany w aerodynamice i doboru ogumienia pozwoliły zwiększyć maksymalny zasięg wersji “EQA 250+" do 560 km.

Z kolei w 5-osobowym wariancie odświeżonego Mercedesa EQB po raz pierwszy opcjonalnie jest dostępny hak holowniczy ze stabilizacją przyczepy ESP (4231 zł). Maksymalny uciąg przyczepy z hamulcem wyniesie 1400 (dla wersji z napędem na przednie koła) lub 1700 kg (dla wersji z napędem na wszystkie koła 4MATIC).

Mercedes EQA i EQB po liftingu. Teraz naładują się same

W kompaktowych “gwiazdach" po liftingu debiutuje także funkcja “Mercedes me Plug&Charge" dzięki której samochód i stacja ładująca, komunikują się bezpośrednio za pomocą kabla. Uwierzytelnianie kartą czy aplikacją nie będzie już konieczne.

Mercedes EQA i EQB po liftingu. Wersje i ceny

Bazą obu modelu jest wersja “Progressive", która na liście standardowego wyposażenia posiada m.in.: 18-calowe obręcze kół z lekkiego stopu, elektrycznie sterowaną tylną pokrywę EASY-PACK, pakiet parkowania z kamerą cofania, pakiet lusterek, aktywnego asystenta utrzymania pasa ruchu, asystenta martwego pola oraz podgrzewane przednie siedzenia.

Mercedes EQA w podstawowej wersji napędowej “EQA 250+" startują w Polsce od 229 300 zł (od 218 900 zł w programie “Mój Elektryk". Z kolei ceny Mercedesa EQB w podstawowym wydaniu “EQB 250+" zaczynają się od 243 700 zł (od 224 900 zł w programie “Mój elektryk").

Mercedes EQA i EQB po liftingu - polskie ceny

ModelEQA 250+EQA 300 4MATICEQA 350 4MATICEQB 250+EQB 300 4MATICEQB 350 4MATIC
Moc190 KM & 385 Nm228 KM & 390 Nm292 KM & 520 Nm190 KM & 385 Nm228 KM & 390 Nm292 KM & 520 Nm
Zasięg558 km456 km456 km532 km444 km444 km
0-100 km/h8,6 s7,7 s6,0 s8,9 s8,0 s6,2 s
Cenaod 229 300 złod 245 000 złod 258 200 złod 243 700 zł254 500 zł267 800 zł
Cena "Mój Elektryk"od 218 900 złod 224 900 zł od 224 900 zł254 500 zł267 800 zł
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Mercedes-Benz | Mercedes EQA | Mercedes EQB
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy