Lexus odtrąbił sukces. Drugi najlepszy wynik w historii marki

Lexus podsumował wyniki sprzedaży na świecie w pierwszej połowie tego roku. Bez wątpienia okres ten może zaliczyć do udanych.

Lexus podsumował swoje wyniki sprzedaży na świecie po pierwszym półroczu 2023 roku
Lexus podsumował swoje wyniki sprzedaży na świecie po pierwszym półroczu 2023 rokumateriały prasowe

Lexus z drugim najlepszym półroczem pod kątem sprzedaży w historii

Pierwsze półrocze 2023 roku Lexus bez wątpienia może zaliczyć do udanych. Z danych marki wynika, że w ciągu pierwszych sześciu miesięcy obecnego roku, japoński producent sprzedał 382 131 samochodów. Marka ma co świętować, ponieważ, jak twierdzi, jest to drugie najlepsze półrocze w całej jej historii. Ponadto, w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego globalna sprzedaż wzrosła o 22 proc.

Największym rynkiem dla japońskiego producenta jest Ameryka Północna. W ciągu pierwszej połowy roku Lexus sprzedał tam 167 606 samochodów. Jest to o 16 proc. lepszy wynik niż w pierwszym półroczu 2022 roku. Drugie miejsce zajęła Azja (bez Japonii). Tam nabywców znalazło blisko 100 tys. aut (dokładnie 98 024). Tu jednak producent zaliczył spadek wynoszący 5,7 proc. W ojczyźnie Lexusa, Japonii, sprzedano 51 249 samochodów. Jest to najlepszy w historii wynik sprzedażowy, jaki marka zanotowała na rodzimym rynku. W porównaniu z ubiegłym rokiem sprzedaż w Japonii zaliczyła 140-procentowy wzrost. Wzrost, choć nie aż tak imponujący, marka odnotowała także na Starym Kontynencie. W Europie sprzedała 34 020 samochodów. Oznacza to o 43 proc. lepszy wynik niż w analogicznym okresie roku poprzedniego.

Zelektryfikowane samochody stanowiły niemal połowę globalnej sprzedaży Lexusa.materiały prasowe

Jeśli zaś chodzi o samochody zelektryfikowane w pierwszym półroczu Lexus sprzedał na świecie 180 890 samochodów z klasycznym napędem hybrydowym, hybrydowym typu plug-in oraz elektrycznym. W porównaniu z rokiem poprzednim jest to wzrost o 71 proc. W sumie samochody z takimi rodzajami napędu stanowią już niemal połowę (47 proc.) globalnej sprzedaży japońskiego producenta.

Najpopularniejsze modele Lexusa

Oczywiście trzon sprzedaży Lexusa stanowią SUV-y i crossovery. W ciągu pierwszej połowy tego roku sprzedano na świecie 265 817 egzemplarzy takich samochodów. Modele RX, NX, UX, LX i GX stanowią 70 proc. wszystkich aut sprzedanych przez japońskiego producenta.

Trzon sprzedaży Lexusa stanowią SUV-y i crossovery.materiały prasowe

Liderem sprzedaży w gamie modelowej marki jest RX. W pierwszym półroczu sprzedano 103 783 sztuki, co oznacza wzrost o 5 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego. Drugie miejsce w globalnej sprzedaży japońskiej marki dzierży NX. Od stycznia do czerwca sprzedano 101 195 egzemplarzy tego SUV-a. Podium najpopularniejszych modeli Lexusa na świecie zamyka jednak sedan. Chodzi o model ES. W ciągu pierwszego półrocza sprzedano 82 717 egzemplarzy.

Najpopularniejszym sedanem oraz trzecim modelem marki pod względem liczby sprzedanych egzemplarzy w pierwszej połowie 2023 roku jest ES. Klienci na całym świecie kupili 82 717 sztuk tej eleganckiej limuzyny.

Jak wygląda sprzedaż Lexusa w Polsce?

Z najnowszych informacji japońskiej marki wynika, że od stycznia do sierpnia tego roku sprzedała 6 923 auta. W porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego jest to wzrost o 133 proc. W samym sierpniu natomiast marka sprzedała 706 aut, prawie dwa razy więcej niż w tym samym miesiącu w 2022 roku. Od stycznia do sierpnia klienci najchętniej decydowali się na model NX. Było to również drugie najchętniej rejestrowane auto klasy premium w Polsce w tym okresie. W samym sierpniu natomiast największą popularnością wśród pojazdów japońskiego producenta cieszył się UX. W minionym miesiącu klienci zakupili w sumie 216 egzemplarzy modelu.

Jak po ośmiu miesiącach roku japońska marka prezentuje się na tle konkurencji? Z danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar wynika, że marka znalazła się na piątym miejscu, jeśli chodzi o sprzedaż samochodów klasy premium. Lepsze wyniki zanotowało Audi (16 877 sprzedanych aut), BMW (14 972 egzemplarze), Mercedes (12 228) i Volvo (8 552).

Lexus zakończył produkcję benzynowej wersji modelu UX

W ostatnim czasie Lexus był zmuszony do zakończenia produkcji modelu UX w wersji z dwulitrowym, wolnossącym silnikiem benzynowym (173 KM, 204 Nm). Nie było to jednak spowodowane wynikami sprzedażowymi, a unijnymi normami emisji spalin. W polskich salonach została jednak jeszcze pula aut, które wciąż mogą trafić do klientów. W celu zachęcenia do ich zakupu japoński producent przygotował specjalną ofertę promocyjną.

Nowa Toyota C-HRAdam MajcherekINTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas