Golf liderem, ale wyrósł mu konkurent z Rumunii!
Ostatni miesiąc wakacji przyniósł ciekawe zmiany w tabeli najchętniej kupowanych nowych aut w Europie. Powody do radości mają np. dealerzy Dacii.
Z danych firmy analitycznej JATO wynika, że na Starym Kontynencie liderem pozostaje Volkswagen Golf, ale jego starzejąca się konstrukcja (kolejna generacja zadebiutuje jeszcze w tym roku) nie pozostaje bez wpływu na wyniki sprzedaży. W sierpniu po raz pierwszy zarejestrowano w Europie 32 248 sztuk sztandarowego modelu z Wolfsburga, czyli aż o 17,5 proc. mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Skokowo spadło też zainteresowanie mniejszym bratem Golfa, sklasyfikowanym na drugiej pozycji zestawienia, Volkswagenem Polo. 21 248 rejestracji oznacza przeszło 22 proc. spadek zainteresowania nabywców.
W kategoriach sporego zaskoczenia traktować można natomiast wynik pojazdu, który uplasował się na najniższym stopniu podium. Trzecia pozycja, niespodziewanie, przypadła w udziale Dacii Sandero. Rumuński producent w sierpniu dostarczył europejskim nabywcom aż 20 890 egzemplarzy Sandero, czyli o 22,3 proc. więcej niż przed rokiem. To spore zaskoczenie tym bardziej, że auto nie przechodziło w ostatnim czasie żadnych większych kuracji odmładzających.
Rumuński bestseller wyprzedził w sierpniowym rankingu popularności m.in.: 4. Renault Clio (20 062 rejestracje; -23,9 proc.) czy 5. Volkswagena Tiguana (19 693 rejestracje; -13,5 proc.). W przypadku tego ostatniego wkrótce można się jednak spodziewać wzrostu zainteresowania. W najbliższym czasie na rynku pojawi się bowiem odświeżona wersja.
6. miejsce w rankingu zajmuje Opel Corsa. Zmiana generacyjna sprawiła, że klienci chętnie odwiedzają salony. Wynik ponad 13,3 tys. rejestracji oznacza wzrost sprzedaży aż o 28,3 proc!
Siódmą pozycję zajmuje ulubieniec polskich klientów flotowych - Skoda Octavia (19,2 tys. rejestracji; +7,3 proc.) Na ósmej, z zauważalnym spadkiem (-12,3 proc; 18,1 tys. rejestracji), sklasyfikowano Forda Fiestę.
Spadło też zainteresowanie jednym z prekursorów mody na crossovery. Sklasyfikowany na dziewiątej pozycji Nissan Qashqai, w porównaniu z ubiegłym rokiem, stracił ponad 18 proc. nabywców (17,9 tys. rejestracji).
Pierwszą dziesiątkę najlepiej sprzedających się modeli na europejskim rynku zamyka Volkswagen T-Roc. Miejski crossover z Wolfsburga przypadł do gustu nabywcom. Sierpniowy wynik przeszło 17,7 tys. rejestracji jest aż o 19,5 proc. lepszy niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.