Produkcja akumulatorów szkodliwa dla środowiska. Problemem Polska i Chiny

Greenpeace chce jasnych deklaracji od producentów baterii do pojazdów elektrycznych.
Greenpeace chce jasnych deklaracji od producentów baterii do pojazdów elektrycznych.Volkswagen Group Polskamateriały prasowe

W skrócie

  • Greenpeace zwraca uwagę na brak jasnych celów klimatycznych wśród większości producentów baterii do samochodów elektrycznych.
  • Główny problem stanowi produkcja akumulatorów oparta na energii z paliw kopalnych w Chinach i Polsce.
  • Tylko nieliczne firmy, jak CATL, wdrażają zaawansowane polityki klimatyczne i motywują swoich dostawców do redukcji emisji.
  • Więcej podobnych informacji znajdziesz na stronie głównej serwisu
Zużycie energii elektrycznej oraz pozyskiwanie surowców to dwa największe źródła emisji w produkcji baterii. Brak konkretnych zobowiązań podważa wiarygodność deklaracji czołowych producentów baterii w kwestii dekarbonizacji
podkreśliła 10 lipca Erin Choi, kampanierka Greenpeace East Asia.

Produkcja akumulatorów do samochodów elektrycznych jest szkodliwa dla środowiska

Wykres słupkowy porównujący największych światowych producentów baterii do pojazdów elektrycznych pod względem pojemności produkcji ogniw litowo-jonowych, z podziałem na produkcję operacyjną, ogłoszoną oraz w budowie, z firmami uszeregowanymi według wi...
Najwięksi producenci baterii do pojazdów EV na świecie.Bloombergmateriały prasowe

Nieekologiczna produkcja w Chinach i w... Polsce

Obok zakładu w Jaworze producent planuje zbudować kolejną fabrykę. Będą w niej powstawać lekkie elektryczne dostawczaki
Obok zakładu w Jaworze producent planuje zbudować kolejną fabrykę. Będą w niej powstawać lekkie elektryczne dostawczakiMercedesmateriały prasowe

Greenpeace chce jasnych deklaracji. Producenci baterii do samochodów elektrycznych muszą wyznaczyć konkretne cele

Zobacz również:

Nowa Mazda CX-5 nadal ma 2,5 l pod maską, ale lepiej nie pytaj o mocMichał DomańskiINTERIA.PL